Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي گفت: دستگاه هاي فرهنگي و رسانه ها بايد با عزم ملي و همه جانبه در ترويج فرهنگ کتاب خواني به ويژه در خانواده تلاش کنند. به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي،«محسن شريفي»، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي در نشست ستاد بيست و پنجمين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران که در سالن جلسات اين اداره کل برگزار شد گفت: هدايت رونق اقتصادي کشور و کمک به حل مشکلات و تنگناهاي موجود با کتابخواني و افزايش سطح مطالعه مرتفع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه از شنبه (20آبان) تا جمعه 26 اين ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاري شده است افزود: اميد است در اين هفته با استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي بتوان نقش موثري در ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه ايجاد کنيم.
شريفي توجه، تقويت و رسيدگي به محتواي فضاي مجازي و توليد فکر را سبب پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و معضلات دانست و اظهار کرد: امروزه با توجه به در دسترس بودن و استفاده چشمگير همگان به ويژه جوانان و نوجوانان از فضاي مجازي مي طلبد مسئولان و کساني که در اين زمينه فعاليت دارند در اين حوزه بيشتر ورود کنند و با ارائه خورا ک فکري و فرهنگي از بروز آسيب هايي که دامنگير جوانان مي شود ممانعت کنند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي از تقدير از اصناف و مشاغلي که خارج از حيطه کاري خودشان در راستاي توسعه و ترويج کتاب تلاش دارند خبر داد و افزود: نانوايي فرهنگ، مکانيکي در اراک و رستوارن کشاورز در ساوه از جمله صنوفي هستند که با ايجاد کتابخانه و در اختيار قراردادن کتاب به مراجعه کننده در توسعه کتابخواني کوشا هستند که در اين هفته تقدير مي شوند.
در ادامه اين نشست حجت الاسلام صفرقربانپور، مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي گفت: سرانه مطالعه در کشور پايين است ولي کتاب همچنان جايگاه و موقعيت خود را بين طرفدارانش دارد با سرکشي از کتابفروشي ها و نمايشگاه هاي کتاب مي توان دريافت که هستند کساني که هنوز به دنبال مطالعه و کسب علم از طريق مطالعه کتب هستند.
وي افزود: در اين برهه از زمان که کمتر به مطالعه اهميت داده مي شود بايد کتب با محتوا و کيفيت عالي و غناي کامل تهيه و چاپ و به دست مصرف کنندگان برسد؛ همچنين مي توان در اماکن پرتردد و پرازدحام مانند فروشگاه ها و مراکز خريد نمايشگاه هايي جهت عرضه کتاب راه اندازي شود.
حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: در مناطق محروم و آسيب پذير مکاني به عنوان قرارگاه فرهنگي براي عرضه کتاب ايجاد شود.
در ادامه اين جلسه علي اکبر احمدي، سرپرست کتابخانه هاي عمومي استان مرکزي گفت: 311عنوان برنامه در سطح استان در هفته کتاب و کتابخواني برگزار مي شود.
وي با بيان اينکه شعار هفته کتاب «آينده روشن با خانواده کتابخوان» است، افزود: اميد است بحث کتابخواني و مطالعه به عنوان فرهنگ قالب بين مسئولان، مدارس و کودکان نهادينه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد