Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > سمنان - سرپرست حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 26 خانه مسافر در این استان آماده پذیرایی و اقامت مسافران و گردشگران است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «نسیبه همتی» در نخستین کمیته هماهنگی خانه مسافر استان سمنان، افزود: خانه‌های مسافر املاک شخصی مردم هستند که در قالب ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و کمیته هماهنگی خانه مسافر نیز در استانها با هدف برنامه‌ریزی بهینه و رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی تشکیل شده است.
همتی افزود: در حال حاضر در این استان برای 26 واحد اقامتی با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی مجوز بهره برداری خانه مسافر صادر شده که در مجموع دارای40 اتاق و 93 تخت هستند و لیست آن‌ها در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به آدرس www.mirassemnan.ir موجود است.
وی گفت: مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب‌تر از خانه‌های دارای مجوز از این اداره کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری از طریق شماره تماس 33300220 به حوزه گردشگری استان منعکس کنند.
در این جلسه نماینده‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله نیروی انتظامی، دادستانی، اداره کل اطلاعات، نماینده استاندار و دفتر امور شهری و روستایی استانداری در محل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان حضور داشتند.
مجری استانی خانه مسافر در این جلسه به بیان مشکلات و قوانین بازدارنده در خصوص استعلام های مورد نیاز اعم از اماکن و.... پرداخت و سایر اعضا نیز به بررسی و ارائه راهکار برای ارائه خدمات اقامتی مناسب و مطلوب‌تر پرداختند.
این استان دارای 69 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است

 

46

کلید واژه‌ها : استان سمنان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است