Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از تحویل ۱۱۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به جایگاه های سوخت CNG استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری در این باره گفت: در نیمه نخست امسال ۵۹ جایگاه فعال CNG در سطح استان به طور میانگین ماهی ۵/۱۸ میلیون متر مکعب گاز به خودروها تحویل دادند که این مقدار تقریبا معادل فروش این جایگاه ها در مدت مشابه سال قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه افزود: با مصرف این مقدار گاز توسط وسایل نقلیه در واقع از مصرف تقریبی بیش از ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین صرف نظر شده است که این جایگزینی علاوه بر سود اقتصادی برای صاحبان وسایل نقلیه، صرفه جویی در اقتصاد ملی و تاثیرات مثبت زیست محیطی را به همراه دارد.

بوشهری با اشاره به این موضوع که به نسبت مساحت و جمعیت استان قزوین و همچنین با توجه به فعال بودن ۵۹ جایگاه CNG، قزوین جزء استان های برتر از نظر تعداد جایگاه در کشورمحسوب می شود گفت: امیدواریم با ورود سرمایه گذاران جدید به موضوع احداث این جایگاه ها و استقبال روز افزون مردم در استفاده از وسایل نقلیه گاز سوز این خدمات در سطحی بهتر و مطلوبتر به مردم عزیز ارائه شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی وجود دارد که سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در سطح استان گفت: سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد که از  ۱۴۰۲ تاکنون با توجه به آخرین بارش‌های صورت گرفته ۲۵ میلیون متر مکعب آبگیری داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به بارش‌های اردیبهشت حدود ۱۷ میلیون مترمکعب از ۲۵ میلیون متر مکعب مربوط به بارش‌هاش اخیر بوده است.

نصرآبادی افزود: سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی‌های چند روز اخیر حدود ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب را مهار کردند که از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

وی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم اظهار کرد: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است. سیلابی شدن بارش ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: طی این بارندگی ها دو بندسار که متعلق به این اداره کل نبوده، شکسته و خساراتی به بار آورده است لذا توصیه می‌شود قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شون تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند.

وی بیان کرد: خشکسالی از نظر منابع زیرزمینی دچار مشکل بوده ولی از نظر مرتع امسال سال خوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • افغانستان حقابه را می دهد؟