Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:34:20 GMT

بساط چینی‌های غیرمجاز درحال جمع شدن است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۱۶۸۲

بساط چینی‌های غیرمجاز درحال جمع شدن است؟

سفر گردشگران چینی بدون راهنما به ایران، استفاده‌ی آن‌ها از خانه‌های مبله بدون مجوز، اجرای تور در ایران بدون هماهنگی با آژانس‌های ایرانی و برپا کردن رستوران‌های چینی در همان خانه‌های غیرمجاز، چالش‌هایی بود که از سال گذشته اعتراض‌های بسیاری از فعالان گردشگری در ایران را برانگیخت،‌ اما حالا مدتی است راهنماهای گردشگری چینی‌زبان از تغییر آن شرایط و کنترل نسبی اوضاع خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، «بیتا اشرفی» از جمله راهنماهای پرسابقه چینی‌زبان در ایران است که از رفع برخی حواشی که گردشگران چینی در بازار ایران پدید آورده بودند، خبر داد و اظهار کرد: وضعیت تورهای چینی‌زبان بهتر از فصل بهار شده است، فکر می‌کنم در این چند ماه‌، روی این تورها که معضل‌هایی چون سفر بدون راهنما و استفاده از اقامتگاه‌های غیرمجاز را بوجود آورده بودند، بازبینی‌هایی صورت گرفته است.

وی گفت: اطلاع دارم بعضی خانه‌های بدون مجوز را که اقامتگاه گردشگران چینی شده بود، تعطیل کرده‌اند و تعدادی هم ظاهرا مجوز دارند که همچنان خدمات می‌دهند، در هر حال این چالش به نسبت قبل کمتر شده است.

او در عین حال افزود: هنوز برخی گردشگران چینی بدون راهنما به ایران سفر می‌کنند و چینی‌های ساکن در ایران را که به زبان فارسی مسلط هستند پیدا می‌کنند و به عنوان راهنما از آن‌ها خدمات می‌گیرند، اما اوضاع فعلی به مراتب بهتر از سال گذشته و حتی فصل کاری قبل است. دیده‌ام که در برخی مناطق سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال می‌شود و از راهنمای همراه گردشگران کدناجا و کارت راهنمای تور صادره از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهند. به نظر کنترل‌ها بهتر شده است، البته هنوز مشکلاتی که برخی گردشگران چنین و آژانس‌ها عامل آن در ایران هستند، به طور کامل برطرف نشده است.

اشرفی که ۱۷ سال است به عنوان راهنمای گردشگران چینی در ایران کار می‌کند و جزو نخستین راهنمایان چینی زبان است که کارت رسمی خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته و در این مدت گردشگران و تاجران زیادی را از ایران و چین به سفر برده، قبلا به ایسنا گفته بود: دانشجویان چینی فارسی‌زبان که در ایران ساکن هستند با دستمزدی پایین از راهنماهای گردشگری کار را از دست ایرانی‌ها گرفته‌اند و دردسرهایی را هم برای این حرفه درست کرده‌اند.

رامین ذبیحمند ـ عضو هیات مدیره جامعه راهنمایان ایران و یکی دیگر از راهنماهای چینی‌زبان ـ که پیشتر درباره نفوذ سریع چینی‌ها به بازار گردشگری ایران از راهنما گرفته تا آژانس و رستوران و اقامتگاه هشدار داده بود، نیز تغییر وضعیت در چالش‌هایی که برخی گردشگران چینی در سفر به ایران پدید آورده بودند، کنترل شرایط هشداردهنده‌ی گذشته و نظم بخشیدن به سفر گردشگران چینی را در مقایسه با سال قبل را تایید می‌کند.

سال گذشته نیز اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران پس از دریافت گزارش‌های متعدد، پرونده‌ای را برای اقامتگاه‌های غیرمجاز چینی‌ها در شورای ارتقاء امنیت گردشگران خارجی به قید فوریت باز کرد که در پی آن معاون گردشگری استان تهران اعلام کرد بدون آن‌که خانه‌ای پلمپ شود، از ادامه فعالیت تعدادی از این اقامتگاه‌ها جلوگیری شده است، با این حال در چند ماه گذشته برخی از آژانس‌دارها گفته‌اند؛ فعالیت در خانه‌هایی که آن‌ها مشخصات‌شان را در اختیار دارند و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم داده‌اند، هنوز ادامه دارد. 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان دقیق مثلث برمودای ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مفقودین کویر حاج علی قلی پیدا شدند + جزئیات

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229049 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان