Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:29:00 GMT

چرا هیات مدیره شرکت‌های ورشکسته پاداش می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۳۲۱۹

چرا هیات مدیره شرکت‌های ورشکسته پاداش می‌گیرند؟

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه ۱۶ درصد اقتصاد کشور در حوزه تامین اجتماعی است، گفت: صندوق‌های بازنشستگی به جای ورشکستگی باید به سمت درآمدزایی و بهره‌وری بروند.

علی اکبر لبافیدر گفت‌وگو با ایسنا، درباره تایید قانون بازنشستگی پیش از موعد در شورای نگهبان اظهار کرد: شخصا معتقدم تایید این قانون در شرایط موجود کشور و با وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اعم از صندوق‌های تامین اجتماعی که بخشی از کارکنان پیمانی دولت را در بر می‌گیرد و صندوق‌های بازنشستگی کشوری که کارکنان رسمی و پیمانی را در برمی‌گیرد، مشکلی از اشتغال افراد جامعه و بنگاههای اقتصادی حل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صندوق‌های ما در وضعیت ورشکستگی هستند و درآمدها و هزینه‌هایشان به نقطه سر به سری رسیده است لذا تایید این قانون برای صندوق‌های بازنشستگی ایجاد مشکل خواهد کرد.

این کارشناس حوزه کار گفت: علیرغم وجود هلدینگ‌های قوی در این وزارتخانه، متاسفانه وزارت کار در بهره‌ور کردن صندوق‌ها توفیقی نداشته و نتوانسته برایشان برنامه‌ریزی کند تا بخشی از منابع داخلی صندوق‌ها برای بازنشستگان از این راه تامین شود.

لبافی با بیان اینکه ۱۶ درصد اقتصاد کشور در حوزه تامین اجتماعی است، اظهار کرد: انتظار این بود که صندوق‌ها به جای آنکه در مسیر بحرانی قرار بگیرند درآمدزا شوند و به جای آنکه بیشتر درآمدها به سمت و سوی هزینه کرد برای هیات مدیره‌ها سوق یابد به سمت و سویی برود که وزیر کار بتواند بر اساس یکسری شاخص‌ها و در آزادی کامل افرادی را انتخاب کند که هلدینگها، صندوق‌ها و شرکتهای تابعه را بهره‌ور و منابعی برای صندوق‌ها تامین کنند.

وی افزود: طبعا اگر در خصوص تایید این قانون بین شورای نگهبان و مجلس اختلاف‌نظر باشد به مجمع تشخیص می رود ولی بهتر آن است که شورای نگهبان، سازمان بازرسی و وزارت کار عمق حرکتهایی که در این صندوق‌ها انجام گرفته و افرادی که در هیات مدیره‌ها منصوب شده اند بررسی و شفاف سازی کنند که چرا صندوق‌ها درآمدزا نشده اند به چه دلیل هیات مدیره آن پاداش گرفته است و اگر شده‌اند این پولها به کجا رفته است.

این کارشناس حوزه کار در پایان با بیان اینکه نظام حقوق و دستمزد تامین اجتماعی باید با کشوری و قانون کار یکی باشد، افزود: بازنشستگان به امیدی پولشان را در صندوق‌های بازنشستگی می‌گذارند تا در دوران آتیه از آن بهره‌مند شوند چرا نباید هنگام بازنشستگی از پولی که پس انداز کرده‌اند استفاده کنند و به دلیل سوء مدیریتها در وضعیت ورشکستگی قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری

صادق رئیسی کیا؛ از دیدگاه موازین حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه‌ای برای عضویت در هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی ، نام‌ها مهم نیستند بلکه رسم‌ها و خصوصیات مهمند.

به همین بهانه ، برخی از مهمترین خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها پس از واگذاری آنها را برمی‌شماریم.

برای عضویت در هیات مدیره سرخابی ها نام‌ها مهم نیستند بلکه دارا بودن این خصوصیات مهم است:

تعهد و تجربه برای پیاده‌سازی و نهادینه کردن موازین حاکمیت شرکتی در سرخابی ها

برخورداری از دانش و تجربه برای راهبری سرخابی در صدر باشگاه‌های آسیایی.

برخورداری از تعهد و تجربه برای کار گروهی در هیات مدیره توام با برخورداری از استقلال فکری و رفتاری.
این توانمندی که عضو هیات مدیره بتواند بطور همزمان از یکه‌تازی در هیات مدیره یا تماشاچی بودن در هیات مدیره پرهیز کند نزد هر کسی نیست.
مالکان سرخابی ها باید کسانی را عضو هیات مدیره سرخابی ها کنند که عملا و آشکارا این توانمندی را داشته باشند.

مربیگری نسبت به مدیرعامل و تیم اجرایی با تاکید بر اینکه خود را به هیچ وجه ، رقیب و جانشین مدیرعامل باشگاه ، تصور نکنند.
عضو هیات مدیره سرخابی ها باید مربی مدیرعامل باشد نه رقیب مدیرعامل.
اعضای هیات مدیره و بویژه رئیس هیات مدیره سرخابی ها باید راهبر مدیرعامل باشند نه در کمین جانشینی مدیرعامل.

ترکیب اعضای هیات مدیره سرخابی ها باید برخوردار از دانش مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، مالی و پولی و بورسی ، جامعه شناسی ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، رسانه و ارتباطات باشند.
مدیران سیاسی و جناح‌باز ، قومیت‌گرا ، ترسو و بی‌شهامت ، آنارشیست ، بی‌قید در ابعاد اجتماعی و مالی و اجرایی و همچنین مدیران پروازی و ابوالمشاغل‌ها، در این ترکیب نباید بکار گرفته شوند.

فاقد تضاد منافع با باشگاه و ذینفعان

برخورداری از درک و شناخت و همچنین تعهد به پایش مستمر نسبت به باشگاه‌ها و لیگ‌های رقیب و وضعیت رقابت در سطوح داخلی و آسیایی.

تعهد به پرهیز از شهوت و شهرت رسانه‌ای و دوری از رفتارهای رسانه‌ای نسنجیده

تجربه و نیز تعهد به پیاده‌سازی نظام شفافیت مالی و اطلاعاتی در سرخابی‌ها

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900259

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟