Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته ایرادات شورای نگهبان به ۶ طرح و لایحه مصوب را بررسی و رفع می‌کنند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، این هفته در روزهای دوشنبه ۲۲ آبان و چهارشنبه ۲۴ آبان جلسه علنی خواهد داشت.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دستور کار جلسات علنی این هفته مجلس به شرح زیر است:

۱ -بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی

۲ -بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح تقویت بسیج مستضعفین

۳ - بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی

۴ -بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه موافقت نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی میان دولت‌های ایران و جمهوری آذربایجان

۵ - بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی

۶ - بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشور‌های اسلامی

۷ - بررسی لایحه موافقت نامه تاسیس دالان حمل و نقل بین المللی بین دولت‌های ایران، افغانستان و هند (موافقت نامه چابهار)

۸ -بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

۹ -بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی

۱۰ -بررسی لایحه موافقت نامه دولت‌های ایران و چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی

در این هفته همچنین گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بررسی نحوه عملکرد قوه مجریه در ابلاغ قوانین مصوب مجلس و تنظیم آیین نامه‌های اجرایی آن‌ها و نیز گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون مربوطه قرائت می‌شود.

در این هفته همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان، وزیر نفت برای پاسخ به سوالات مشترک هادی قوامی نماینده اسفراین، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در صحن مجلس حضور می‌یابند.

همچنین وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت