Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر در خصوص توجه به فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نهادی عمومی و وابسته به آموزش و پرورش است، عنوان کرد: با توجه به اینکه سندتحول بنیادین به طور کامل اجرایی نشده شاهد حضور اندک دانش آموزان در این تشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید سند تحول را در برنامه های اصلی قرار دهیم، افزود: بودجه مسئله اصلی در اجرای سند بوده زیرا تاکنون همه وزرا افرادی متعهد و متخصص بودند اما کمبود بودجه و پرداختن به اهمیت سند عامل این مسئله شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: برای حل مشکل بودجه در مجلس تلاش می‌کنیم اما مشکل اصلی ما چانه زنی برای بودجه آموزش و پرورش نیست بلکه مشکل ما در اولویت  نبودن این نهاد تعلیم و تربیت است یعنی هر دولتی که فعالیت را آغاز کرده، انتظارات آموزش و پرورش را اولویت اصلی خود قرار نداده است.

سعیدی گفت: آموزش و پرورش فقط استخدام حق التدریس و سرانه دانش آموزی نیست بلکه توجه فضای فیزیکی و شاداب سازی را باید در دستور کار قرار دهیم و اصل آموزش و پرورش که دانش آموزان هستند، فراموش کرده‌ایم.

وی به نقش سازمان دانش آموزی اشاره کرده و تصریح کرد: سازمان دانش آموزی وظیفه تربیت اجتماعی دانش آموزان را برعهده دارد زیرا به تنهایی نمی توان در کلاس‌های درس تربیت را به دست آورد بنابراین نهادهایی مانند سازمان دانش آموزی باید به میدان بیایند.

سعیدی در مورد نقش معاونت پرورشی عنوان کرد: این معاونت یکی از اصلی ترین معاونت‌ها در آموزش و پرورش بوده که باید فعالیت آن را پررنگ تر ببینیم زیرا وظیفه این معاونت بسیار خطیر است و نمی توان مبلغی برای بهبود عملکرد سازمان دانش آموزی در نظر گرفت زیرا این سازمان به رکن تربیت دانش آموزان می‌پردازد و نمی توان برای این مساله قیمتی گذاشت.

 انتهای پیام/

اظهارات عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در مورد مشکلات آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن