Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:50:50 GMT

دستگاه قضایی خط قرمزی در برخورد با زمین خواری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۴۲۱۳

دستگاه قضایی خط قرمزی در برخورد با زمین خواری ندارد

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی خط قرمزی در برخورد با زمین خواری ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان بیان داشت: تصرف غیرقانونی منابع طبیعی از سوی اشخاص پدیده ای است که موجب شده تا این منابع خدادادی در راستای اهداف طمع ورزانه به کار گرفته شوند و در همین راستا شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، دادستان‌ها و مراجع قضایی در برخورد قاطع با اشکال مختلف زمین خواری، تخریب و تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی خط قرمزی ندارند و بدون هیچگونه ملاحظه یا مسامحه ای با عوامل جرم در هر موقعیت یا شرایطی، برخورد قضایی سریع ، قاطع و موثر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افراد متصرف با استفاده از روش های نامشروعی چون؛ اعمال نفوذ، شناسایی خلاء های قانونی و یا جعل اسناد و مدارک به سوء استفاده های مالی و ملکی می پردازند که پیشگیری از این موضوع نیازمند حفظ استقلال در تصمیم گیری ها از سوی مسئولان و عدم اعتنا به اعمال نفوذها است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال مجموعه ای است که تصمیمات آن ضمانت قانونی و اجرایی دارد و به نوعی بهترین اهرم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می شود، افزود: ضرورت دارد توسل به اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از تعدی به منابع طبیعی در اولویت امور قرار گیرد و همچنین با مستند سازی، جمع آوری اسناد و دلایل  کافی و طرح دعوا و دفاع مؤثر  فرصت بهره برداری از سودجویان گرفته شود.

حجت الاسلام اکبری در ادامه گسترش همکاری ها و تعامل حداکثری بین دستگاه قضایی با مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان‌ هرمزگان را دیگر شاخص مورد توجه از سوی دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان عنوان کرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی  استان هرمزگان  با اشاره به تشریک مساعی و همگرایی موجود میان دستگاه‌های عضو این شورا تصریح کرد: اعاده مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی دو تریلیون و ۱۹ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و پانصد هزار ریال بر اساس استعلام به عمل آمده از سوی بانک زمین و اداره کل راه و شهرسازی و در نتیجه اقدامات پیشگیرانه، اجرای به موقع احکام و پیگیری های مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان صورت گرفته است که همین موضوع مانع از تشکیل ۳۵۴ پرونده در محاکم  قضایی استان هرمزگان شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیر سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید - اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بی‌واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به‌ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر