Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: این تیم می‌تواند برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ نماینده شایسته‌ای برای ایران باشد و به انتظارها برای صعود به المپیک پایان دهد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بعد از درخشش در دور گروهی و یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر اسپانیا، قهرمان اروپا قرار گرفت اما مقابل این تیم موفق نبود و با حساب ۳ بر یک شکست خورد و به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد نوجوانان زیر ۱۷ سال ایران در این مسابقات، بهترین نتیجه تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمام مسابقات جهانی بود و بارقه‌ای از امید را برای آینده درخشان فوتبال ایران به وجود آورد. بازی‌های زیبای نوجوانان ایران و پیروزهای پر گل از جمله برابر آلمان، توجه رسانه‌ها و استعدادیاب‌های کشورهای صاحب سبک فوتبال جهان مانند آلمان، اسپانیا و ... را هم به دنبال داشت.

به همین دلیل محمد قادری، عضو هرمزگانی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با حضور در دفتر ایسنا پاسخگوی سؤالات سرویس ورزشی ایسنا بود.

وی با بیان این که فوتبال را از هفت‌سالگی در مدرسه فوتبال نخل، زیر نظر محمد کارگران آغاز کرده، تصریح کرد: راهی تیم نونهالان نخل شدم و سپس به مدرسه فوتبال شهرداری بندرعباس رفته و زیر نظر محمد زراعتکار فعالیتم را ادامه دادم تا این که به دعوت منصور رئیسی راهی تیم نوجوانان شهرداری بندرعباس شدم و با تیم توانیر در مسابقات کشوری نوجوانان حاضر شدم.

قادری با اشاره به این که از سال ۹۳ به دعوت حمید علیدوستی راهی اردوی تیم ملی نوجوانان شد، اضافه کرد: در سال ۹۵ همراه با آقای چمنیان راهی مسابقات آسایی شدیم و با کسب مقام نایب قهرمانی توانستیم جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست بیاوریم.

وی با بیان این که پس از بازگشت از مسابقات آسیایی به عضویت تیم جوانان شهرداری بندرعباس درآمدم و با تیم منتخب دانش‌آموزی هرمزگان قهرمان کشور شدیم، عنوان کرد: باید از آقای علیدوستی به‌واسطه اعتمادش به بنده و فرصتی که در اختیارم گذاشت تا بتوانم خود را نشان دهم، تشکر کنم.

قادری ادامه داد: علیدوستی فردی با شخصیت و با انگیزه بود که از لحاظ فنی خوب و قدرتمند کار می‌کرد و بعد از دو سال توانسته بود تیمی منسجم و هماهنگ را پرورش دهد.

بازیکن تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به حضور چمنیان در صندلی سرمربیگری، اضافه کرد: چمنیان هدف نخست را موفقیت در مسابقات آسیایی گذاشت که خوشبختانه توانستیم به مقام دوم دست پیدا کنیم و هدف دوم قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان بود که البته توانستیم تا جمع ۱۶ تیم موفق باشیم اما با بدشانسی و کمی بی‌تجربگی نتوانستیم این هدف را تحقق‌ ببخشیم.

وی با بیان این که به‌هیچ‌ وجه در ترکیب تیم ملی به دنبال کار فردی نبود، افزود: مهم موفقیت تیم ملی و پیروزی در مسابقات بود که خوشبختانه این همدلی و انسجام در ترکیب تیم ملی به خوبی نمایان بود.

قادری عملکردش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قسمت نبود در این مسابقات گل بزنم اما همین که در این موفقیت تاریخی سهمی داشتم به طور حتم به خود می‌بالم.

وی به ذکر خاطره‌ای از حضور تیم ملی ایران در هتل محل اقامت در کشور هند پرداخت و افزود: در روز نخست، کارکنان هتل تنها به تیم آلمان توجه کرده و کسی حسابی روی تیم ایران باز نمی‌کرد اما پس از پیروزی با چهار گل برابر آلمان نگاه‌ها عوض شد و تمامی توجه‌ها به سمت تیم ملی ایران آمد.

قادری در خصوص حذف ایران در این مسابقات به وسیله تیم اسپانیا، تصریح کرد: اسپانیا تاکتیک تیم ایران خوانده بود و مانع از نفوذ و استفاده از ضد حملات شده بود و همچنین قدرت بالای تیمی و تکنیکی تیم اسپانیا سبب شد تا در این بازی نتوانیم موفق ظاهر شویم.

وی با بیان این که این تیم می‌تواند برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشد، اظهار کرد: در حال حاضر با تیم شهرداری بندرعباس قرارداد دارم و به این موضوع پایبندم اما امیدوارم در آینده راهی تیم‌های لیگ برتری شوم تا نماینده شایسته‌ای برای استان هرمزگان باشم.

قادری آرزویش را بازی در لیگ‌های اروپایی دانست و عنوان کرد: امیدوارم روزی بتوانم در تیم بارسلونا عضو شوم و بتوانم به ستاره‌ای برای کشورم تبدیل شوم.

این بازیکن ملی‌پوش در خصوص برنامه‌اش برای این که بتواند در فوتبال ایران رشد کند و در آینده‌ای نزدیک فراموش نشود، خاطرنشان کرد: به‌خوبی به یاد دارم که تا چند سال گذشته دو بازیکن ملی‌پوش از استان هرمزگان در تیم ملی نوجوانان عضو بودند و حتی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بستند اما امروز درخشش گذشته را ندارند و با وجود مشاورین خوبی که در کنارم هستند به طور حتم در مسیری حرکت می‌کنم که عمر فوتبالی‌ام خیلی زود به پایان نرسد.

وی در پایان از حمایت‌های خانواده‌اش، باشگاه شهرداری بندرعباس، هیات فوتبال استان هرمزگان و مهدی جعفری و محمد کارگران که همواره در تمامی مسائل به‌عنوان راهنما و مشاور کنارم بودند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند. راه کسب ۱۶ سهمیه المپیک در ۶ وزن کشتی آزاد، ۶ وزن کشتی فرنگی و ۶ وزن کشتی زنان، از رقابت‌هایی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد آغاز شد و ۵ نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند. در ادامه مسابقات قاره‌ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال جمعاً ۸ نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد ۱۳ برسد.

نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی هر ۶ سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز ۵ سهمیه کسب شده و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت‌های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعاً ۳ نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون ۲۸ کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آنها هستند.

کد خبر 6098022 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • صعود نوجوانان پرسپولیس جنوب یاسوج به لیگ برتر
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک