Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه استعفای سعد حریری شبیه سناریوی خروج منصور هادی از یمن است، گفت: عربستان دچار یک اشتباه استراتژیک شده است و آن اشتباه این است که می‌خواهد نقش ژاندارمی منطقه را برای غربی‌ها و اسرائیلی‌ها بازی کند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به شبیه‌سازی سناریوی استعفای سعد حریری و سفر رئیس جمهور مستعفی یمن از سوی عربستان و اهداف تخریب‌گرایانه این رژیم، گفت: بالاخره آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه میدان را باخته‌اند و به اصطلاح نتوانسته‌اند اهداف خود را در منطقه، اعم از تحرکات در سوریه، حمایت از داعش، سقوط بشار اسد و جنگ در عراق را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها عامل اصلی عدم دستیابی به اهداف خود را ایران می‌دانند و عنوان می‌کنند که این ایران است که در عراق و لبنان و سوریه می‌ایستد و تلاش می‌کند، بنابراین آن‌ها برعکس حرکت ایران می‌کوشند هرجایی که منابع قدرت ایران وجود دارد آن منطقه را مورد هدف قرار دهند و البته این مسئله به بهانه‌های مختلفی اعم از سیاسی و اقتصادی پیگیری می‌شود.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه یکی از کشور‌هایی که هیچکس نمی‌تواند نقش ایران را در آن منطقه انکار کند، لبنان است، تأکید کرد: به خاطر داریم که سال گذشته به مدت ۷ الی ۸ ماه جایگاه نخست وزیری لبنان خالی ماند و سعد حریری هم این سمت را نپذیرفت و می‌رفت که این کشور با یک بحران مواجه شود لذا این دقیقاً خواسته آمریکا، اسرائیل و عربستان بود تا در لبنان بحران ایجاد شود و این بحران زمینه‌ای برای حضور آن‌ها در منطقه فراهم کند و به نوعی با ایران مقابله شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه بالاخره سعد حریری با وساطت سیدحسن نصرالله جایگاه نخست وزیری را پذیرفت و آرامش به لبنان بازگشت خاطرنشان کرد: این بازگشت آرامش برای عربستان، آمریکا و اسرائیل قابل پذیرش نبود که ایران و حزب الله بخواهند آرامش لبنان را تأمین کنند بنابراین این رژیم‌ها به دنبال این بودند که مجدداً لبنان را به بحران برسانند تا اینکه با رفت‌وآمد‌ها، نشست‌ها و دلار‌های نفتی توانستند پای سعد حریری را به عربستان باز کنند که نهایتاً این مسئله به استعفای وی ختم شد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به فشار‌های عربستان به سعد حریری برای استعفا از سمت نخست وزیری لبنان، تصریح کرد: بنده معتقدم آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها قصد دارند لبنان را به یک میدان مقابله تبدیل کنند در حالی‌که ایران اصلاً به دنبال تنش و مقابله با هیچ کشوری نیست لذا ایران همیشه به دنبال بهبود مناسبات، بازگشت آرامش به منطقه و عدم مداخلات کشور‌ها فتنه‌گر در منطقه بوده است و همواره به دنبال همکاری با کشور‌های همسایه است بنابراین این طبیعی است که مثلث شوم عربستان، آمریکا و اسرائیل عامل این دخالت‌ها و تنش‌زایی‌ها و ایجاد بحران و جنگ شوند.

وی با اشاره به اینکه استعفای سعد حریری شبیه سناریوی خروج منصور هادی از یمن است، افزود: عربستان دچار یک اشتباه استراتژیک شده است و آن اشتباه این است که می‌خواهد نقش ژاندارمی منطقه را برای غربی‌ها و اسرائیلی‌ها بازی کند لذا به همین خاطر درست مثل دوران قرون ۱۴ و ۱۵ به بحرین و یمن لشکرکشی می‌کند تا امنیت آنجا را حفظ کند؛ بنابراین حالا نوبت لبنان است و وقتی نخست وزیر لبنان را در رژیم خود نگه می‌دارند قطعاً می‌کوشد کدخدای منطقه باشند و به لبنان هم لشکرکشی کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو