Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در‌ حال‌حاضر با توجه به توسعه روابط بین کشورهای مطرح جهانی نیاز است تا کشور ما نیز برای ابقا و ادامه روابط با کشورهای توسعه‌یافته در حوزه اقتصاد در بهبود فضای کسب و کار تلاش جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم مظفری پیش از ظهر امروز در جلسه ایجاد هماهنگی و تبیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل برش استانی پروژه طراحی ساز و کارهای بهبود شاخصهای رقابت‌پذیری اقتصاد ایران اظهار داشت: هم‌اکنون تلاش و گام برداشتن در مسیر اقتصادی و تلاش در حوزه‌های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار دستاوردی عظیم به معنی دست یافتن به قدرت را در پی دارد که هم‌اکنون بسیاری از رقبای کشور ما به این مهم دست یافته‌اند و اگر ما نیز به معنی عامیانه جا ماندن از قافله را نمی‌خواهیم باید در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصتهای جدید شغلی تلاشی مضاعف داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختار مجمع جهانی اقتصاد در حال دگرگونی است، افزود: در حال‌حاضر رتبه ایران نسبت به گزارش سال قبل طراحی ساز و کارهای بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری اقتصادی 7 پله صعود را نشان می‌دهد و با این حال جایگاه واقعی کشور با توجه به استعدادها و توانایی‌های موجود بسیار فراتر از این رتبه بوده که این امر باید مدنظر تمامی مسئولان در اقصی‌نقاط کشور قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: در رده‌بندی فضای کسب و کار متاسفانه ما نسبت به گزارش اخیر که توسط بانک جهانی ارائه شده است نزول چهار پله‌ای را داشتیم که این نمی‌تواند خبر خوشی برای اقتصاد و حوزه کسب و کار ما باشد چرا که هم‌اکنون رتبه کشور در این مشخصه 124 بوده و متاسفانه در بین کشورهایی که به حوزه کسب و کار و بهبود و رونق آن همواره تلاش و برنامه‌های مضاعف و مدونی دارند نام کشور ما به جشم نمی‌خورد.

مظفری گفت: عواملی مانند عدم دسترسی به منابع مالی، تورم بالا، دیوانسالاری دولتی، بی‌ثباتی‌های سیاسی و وجود فساد از جمله مهمترین دلایل برای نزول جایگاه ایران در رده‌بندی فضای کسب و کار است برای بهبود و ارتقای جایگاه کشور نیز باید اجرای برنامه‌های مستمر در دستور کار دولت‌مردان قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای برش استانی طرح طراحی ساز و کارهای بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار خائز اهمیت است که براساس برش استانی پروژه مقرر گردیده تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ارکان رقابت‌پذیری گلوگاه‌های اساسی استان را شناسایی و به همراه پیشنهادات اصلاحی جهت جمع‌بندی و اقدامات بعدی گزارشات خود را ارائه دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل فضای کسب و کار در سطح استان اردبیل را خوب ارزیابی کرده و افزود: خوشبختانه جایگاه استان اردبیل در بین برخی استانهای کشور خوب گزارش شده است که در این زمینه تمامی مسئولان استانی نیز به جد در راستای بهبود این فضای حساس و افزایش فرصتهای شغلی تلاش دارند که نیاز است تا با برگزاری جلسات فشرده مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی در این راستا برنامه‌های دقیق‌تری تدارک دیده شود.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس