Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلین پیشتر نیز متهم به لابی گری برای دولت ترکیه شده است/ دولت آنکارا پیشنهاد انتقال گولن با جت اختصاصی به جزیره ایمرالی در دریای اژه را داده بود.

در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، "مایکل فلین" مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ در مظان اتهام دریافت رشوه از سوی دولت ترکیه جهت دزدیدن و تحویل "فتح الله گولن" واعظ و روحانی ترکیه ای مقیام آمریکا، قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جنوب نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) دستکم 4 نفر را در رابطه با این موضوع تحت بازجویی قرار داده است.

مایکل فلین که یک نظامی سابق و از اعضا پرنفوذ تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بود نخستین مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ بود که تنها 3 هفته پس از آغاز به کار دولت ترامپ به دلیل افشای ارتباطات پنهانی اش با سفیر روسیه در آمریکا در ایام انتخابات و پس از آن، مجبور به استعفا شد.

او نخستین مقام کابینه ترامپ بود که قربانی پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شده است و پس از او گروهی دیگر از مشاوران و افراد نزدیک به دولت ترامپ مجبور به استعفا و کناره گیری از دولت شده اند.

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، فلین در میانه های دسامبر 2016، در کلوب بیت و یکم نیویورک با نمایندگانی از دولت ترکیه ملاقات کرده بود.

 موضوع این دیدار درخواست دولت ترکیه از فلین برای ربودن فتح الله گولن از اقامتگاهش در پنسیلوانیا آمریکا و بردن او با یک جت اختصاصی به جزیره "ایمرالی" در دریای اژه بوده است.

جزیره ایمرالی محل زندان " عبدالله اوجالان" رهبر گروه پ.ک.ک است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال در این ملاقات خصوصی، نمایندگان ترکیه به فلین 59 ساله و پسر او پیشنهاد پرداخت 15 میلیون دلار پول بابت ربودن و تحویل گولن به ترکیه را داده بودند.

مایکل فلین و پسرش

بر اساس گزارش ژورنال، مقامات پلیس فدرال آمریکا هم اینک برای کسب اطلاع از چند و چون اتهام جدید فلین و ملاقات او با نمایندگان دولت ترکیه در کلوب بیست و یکم نیویورک، از 4 نفر بازجویی و تحقیق می کنند.

گفتنی است پیشتر اسنادی از لابی گری فلین برای دولت ترکیه در رسانه های آمریکا منتشر شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال 4 نفر تحت بازجویی برای این اتهام در ملاقات ماه دسامبر حاضر نبوده و از جزییات ملاقات فلین و پسرش با نمایندگان ترکیه اطلاعی ندارند. همچنین هنوز معلوم نشده که 15 میلیون دلار پول پیشنهادی ترکیه به فلین، ردوبدل شده یا نه!

وکیل فلین گزارش روز جمعه وال استرایت ژورنال را تکذیب کرده است.

 گفتنی است دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام تابستان سال گذشته در این کشور، فتح الله گولن را به رهبری این کودتا متهم کرده و از دولت آمریکا خواسته تا او را برای محاکمه به این کشور مسترد کند.

وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرده هزاران صفحه سند و مدرک درباره دست داشتن گولن  در کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه را به مقامات قضایی آمریکا تحویل داده است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است