Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@21:07:56 GMT

قطع آب و برق مدارس خط قرمز وزارت نیرو است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۷۵۸۵

قطع آب و برق مدارس خط قرمز وزارت نیرو است

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو تا پایان سال ۹۵ تمام بدهی وزارت آموزش و پرورش را با ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه صفر خواهد کرد.

وزیر نیرو مدارس را خط قرمز این وزارتخانه و احتمال قطعی آب و برق آنها به دلیل معوق ماندن بدهی را صفر دانست.

رضا اردکانیان، در خصوص بدهی چند ده میلیاردی مدارس به وزارت نیرو بابت هزینه‌های آب و برق و احتمال قطعی آن به دلیل معوق ماندن بدهی‌ها، گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی، وزارت نیرو به صورت ضرب‌الاجلی به سراغ مدارس نمی‌رود که دچار مخاطره شوند؛ در حقیقت قطعی آب و برق مدارس به دلیل بدهی خط قرمز وزارتخانه و دارای احتمال صفر است و ما هیچ گاه مستقیم به سراغ مدارس نخواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو تصریح کرد: اسناد خزانه اسلامی روشی است که بدهی‌های دولت به دستگاه‌های مختلف پرداخت شود، در حقیقت اسناد خزانه اسلامی اوراق بهاداری است که در سر رسید یک یا دو یا سه ساله صادر می‌شود و افراد با مراجعه به بانک آن را به پول تبدیل می‌کنند که این امر به مثابه اعتباری است که دولت برای کنترل نقدینگی اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت به وزارت آموزش و پرورش که به وزارت نیرو بدهکار است، اسناد خزانه اسلامی ارایه می‌دهد تا بدهی خود را پرداخت کند.

اردکانیان با بیان اینکه این تفاهم بین دو وزارتخانه در سال گذشته انجام گرفته است، افزود: وزارت نیرو بسته به تفاهمی که وجود دارد، بابت بدهی وزارت آموزش و پرورش یا مستقیما از دولت اسناد خزانه اسلامی دریافت می‌کند یا وزارت آموزش و پرورش این اسناد را به وزارت نیرو تخصیص می‌دهد تا بدهی خود با این وزارتخانه را تسویه کند.

وزیر نیرو یادآور شد: وزارت نیرو تا پایان سال ۹۵ تمام بدهی وزارت آموزش و پرورش را با ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه صفر خواهد کرد و بدهی سال جاری که ناچیز است، در پایان سال تجمیع و محاسبه می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب