Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه‌ها بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مورد ارزیابی و به چهار سطح تقسیم شدند که بر اساس شاخصه های مورد ارزیابی دانشگاه زنجان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی به عنوان دانشگاههای ملی سطح دو کشور قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، نتایج سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور اعلام شد که بر این اساس دانشگاههای کشور در چهار سطح بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی  با در نظر گرفتن شاخصه تراز عملکردی سطح بندی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس  نتایج سطح‌بندی تمامی دانشگاه‌های دولتی ماموریت‌گرا شدند که برای دانشگاههای در سطح بین المللی ماموریت محوری،  توسعه علم و فناوری، گسترش مرزهای دانش و کمک به رفع چالش های ملی در نظر گرفته شده است.

در سطح‌بندی انجام شده ماموریت محوری دانشگاه‌ها  در سطح بین‌المللی توسعه علمی و فناوری، ماموریت محوری دانشگاه‌ها در سطح ملی توسعه آموزش، پژوهش و فناوری و کمک به رفع چالش های ملی ،دانشگاه‌های منطقه‌ای تربیت نیروی انسانی کارشناس و متخصص، با اولویت نیازهای منطقه ای و کمک به رفع چالش های ملی و منطقه ای و برای سطح بندی دانشگاه‌های محلی ماموریت  رفع نیازهای محلی و اولویت‌بخشی به نیازهای محلی تعیین شده است.

دانشگاههای اصفهان تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد به عنوان دانشگاهای جامع سطح یک بین المللی قرار گرفته و دانشگاههای صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبائی، علم و صنعت ایران هم به عنوان دانشگاههای تخصصی سطح یک بین المللی انتخاب شده اند.

 

*سطح بندی دانشگاههای دولتی کشور در دو فاز انجام شده است

سطح بندی دانشگاههای دولتی کشور در دو فاز انجام شده است که فاز آزمایشی  سال گذشته برای  ۶۰ مرکز انجام شده بود که فاز نهایی آن در سطح وسیع‌تر برای ۱۲۰ دانشگاه انجام و نتایج نهایی آن به دانشگاه ها اعلام شده است.

انجام سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی بر اساس نظام سطح‌بندی با عنوان «یونی‌رنک» تعریف شده که در آن دانشگاه‌ها بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مورد ارزیابی و به چهار سطح تقسیم شدند بر اساس شاخصه های مورد ارزیابی دانشگاه زنجان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان دانشگاههای ملی سطح دو کشور قرار گرفته اند.

بر این اساس دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه ملی در دسته دانشگاههای جامع ملی در کنار دانشگاههایی همچون دانشگاه ارومیه، الزهرا(س)، بوعلی سینا همدان، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه،  سمنان، سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پایه زنجان نیز به عنوان دانشگاه سطح دو تخصصی و با تراز عملکردی ملی در کنار دانشگاههای سهند تبریز، صنعتی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی شیرازو منابع طبیعی گرگان سطح بندی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲