Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:38:55 GMT

آیا واقعا پیرترین مرد جهان ؛ ایرانی است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۰۳۵۳

آیا واقعا پیرترین مرد جهان ؛ ایرانی است؟

به گزارش خبرگزاری برنا ، عکس های منتشر شده در فضای مجازی از محرم آصفی همدان نشان می دهد که وی بر اساس مشخصات شناسنامه ای اکنون 130 سال عمر دارد و با این حساب پیرترین مرد ایران و جهان محسوب می شود.

بنا بر مشخصات شناسنامه ای، آصفی همدان، دوم مهرماه سال 1266 شمسی در روستای همدان بخش مرکزی خدا آفرین متولد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بعد از مدتی زندگی در روستاهای پیرهادیان و عمارت شهرستان خداآفرین، در نهایت در روستای شاه حیدر بخش منجوان شرقی این شهرستان ساکن شده است.

در حالی که رسانه های خبری پیش از این اعلام کرده بودند مرد 121 ساله اهل کشور شیلی پیرترین مرد جهان است، در صورت اثبات درستی مشخصات شناسنامه ای آصفی همدان، عنوان پیرترین مرد جهان به وی تعلق می گیرد.

محرم آصفی که بر اساس شناسنامه اش 130 بهار زندگی اش را دیده، در زمان حاضر به شغل کشاورزی و دامداری مشغول است.

خانواده آقا محرم در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند ثمره زندگی وی 12 فرزند شامل پنج پسر و هفت دختر بوده که پنج فرزندش از دنیا رفته و در حال حاضر هفت فرزندش شامل چهار دختر و سه پسر در قید حیات هستند.

به گفته آنان، بزرگترین فرزند آقای آصفی 67 سال و کوچکترش آنان 47 سال دارند؛ وی همچنین 36 نوه، 40 نتیجه و یک نبیره دارد.

همسر آقا محرم 26 سال پیش از دنیا رفته و وی در حال حاضر با فرزند ارشدش در روستای شاه حیدر زندگی می کند.

در همین حال رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خداآفرین نیز گفت: سن آقای آصفی بر اساس شناسنامه وی 130 سال، اما تاریخ صدور شناسنامه 1311شمسی است و اختلاف 55 ساله بین تاریخ تولد و تاریخ صدور شناسنامه نامبرده غیرمعمول است.

روح الله جودت زاده افزود: با توجه به اینکه در آن زمان خانواده ها از شگرد بزرگ تر گرفتن شناسنامه نسبت به سن واقعی افراد برای معافیت آنان از نظام وظیفه استفاده می کردند، احتمال دارد در مورد آقای آصفی نیز چنین اتفاقی افتاده باشد.

وی اضافه کرد: شکل ظاهری آقای آصفی نیز با توجه بر سرحال بودن و سلامت جسمانی وی نیز با رقم سن اش همخوانی ندارد، هر چند که نامبرده مشکل حواس پرتی دارد و چند روز قبل که با خواهرزاده اش به اداره ثبت احوال آمده بود، اصلا نمی دانست که کجا و برای چه آمده است و نتوانست به پرسش های من پاسخ دهد.

جودت زاده ادامه داد: قرار است هفته بعد نشستی با حضور وی و اعضای خانواده اش، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی و نیز کارشناسان پزشکی قانونی استان برای بررسی دقیق تر سن آقای آصفی تشکیل شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد.

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903061

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد