Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود نجابتی مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح در بازدید خود از نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» که در حوزه هنری برپاست، گفت: هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند آنچنان حرفه‌ای شده‌اند که آثارشان ارزش هنری بسیاری یافته‌ است. پرداخت آن‎‌ها حرفه‌‌ای و تنوع در آثار بیش از گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اکثر تکنیک‌های رایج در پوسترها دیده می‌شود. با توجه بیشتر و حمایت مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانیم بسیاری از این آثار را در فضای خارج از کشور نیز نمایش دهیم.

وی با تاکید بر همکاری همه سازمان‌های هنری در راستای حفظ ارزش‌های ملی کشور گفت: ایجاد چنین فضاهایی که بتواند موثر واقع شود نیاز به عزم جمعی سازمان‌ها و انجمن‌های مربوطه دارد؛ چرا که در کشور، سازمان‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های بسیاری داریم که در این عرصه فعال هستند. اما هنگام انجام واکنش‌های به‌موقع ضعیف عمل کرده و تنها در موضوعات خاصی این مسائل پیگیری می‌شود.

نجابتی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی خواست تا موضوعات شخصی مورد نظر خود برای تولید آثار هنری در مواقع ضروری را کنار گذاشته و به مسائل روز بپردازند. وی در همین راستا ادامه داد: موضوع آمریکا به عنوان پرچم‌دار استکبار جهانی موضوعی نیست که مختص به یک قشر خاص هنری از جامعه باشد. چرا که بسیاری از خانواده‌های ایرانی با نگرانی‌های تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به شیوه غربی روبه‌رو هستند. این هم یک شیوه از تجاوز به آزادی جامعه ما است و از طریق رسانه‌ها و استفاده از شیوه‌های هنری القا می‌شود.

وی افزود: در این شرایط هر هنرمندی با هر تفکر و اعتقادی باید به محض نگاه ناپسند دولت‌های متخاصم غربی به‌ویژه آمریکا آزادانه احساسات و واکنش‌های درونی خود را بروز دهد و با هنر خود اثری تاثیرگذار خلق کند. برخی هنرمندان در این فضای ملتهب و با وجود اتفاقاتی که در جهان هر روز تکرار می‌شود، دغدغه‌های شخصی را مطرح و آن را برجسته می‌کنند. این هنرمندان آثار خود با موضوعات شخصی را در گالری‌ها به نمایش می‌گذارند. در حالی که شرایط حکم می‌کند چنین موضوعاتی در اولویت نباشد.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح با انتقاد از کم‌کاری برخی هنرمندان و سازمان‌های مربوطه هنری در مورد چنین مسائلی گفت: متاسفانه با اینکه فعالیت‌های قابل توجهی در چنین شرایطی از سوی هنرمندان و سازمان‌های مربوطه انجام شده و می‌شود، اما در مقایسه با حجم تعداد هنرمندان و این سازمان‌ها در کشور بسیار اندک است و جای کار بسیار بیشتری دارد. این جریان باید به تمامی تشکل‌های هنری، دانشجویی و  حتی انجمن‌های کوچک هنری وارد شود تا نتایج ماندگار و بهتری به دست بیاوریم.

نجابتی افزود: راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی با این موضوع در گالری‌ها به تنهایی جوابگوی اهداف ما نیست. ما باید آثار را به هر نحوی به میان مردم ببریم. لازم است برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر آثار از گالری‌ها خارج و به میان مردم برود. چرا که بازدید از گالری‌‌ها نیازمند زمان و حوصله زیادی است و مردم با مشغله‌های امروزی امکان حضور مداوم در این گالری‌ها را ندارند. در نتیجه ما باید با آثار هنری خود به میان آن‌ها برویم.

وی در پایان گفت: انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح با مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ارتباط گسترده‌ای داشته و در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنر تجسمی با موضوعات مورد توجه هر دو سازمان به نحو موثر همکاری‌ دارد. ما در نظر داریم تا با همکاری حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت فتح در هنرهای تجسمی قدم‌های بزرگ و ارزشمندی را برداریم.

نمایشگاه پوستر سقوط شیطان بزرگ که به همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود، از تاریخ 13 تا 21 آبان ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد شهباز گهرویی در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: فرآیند انتخاب چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

به گفته وی، چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر