Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@15:17:13 GMT

آخرین خبرها از وضعیت سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۱۸۵۸

آخرین خبرها از وضعیت سهام عدالت

به گزارش جهان نيوز، آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده تاکنون شرکت های سرمایه پذیر بابت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵، ۶۵۰ میلیارد تومان سود پرداخت کرده‌اند. البته با رو به اتمام بودن فرصت این شرکت‌ها برای پرداخت سود، این مبلغ می‌تواند تا دو یا سه برابر نیز افزایش یابد.

سازمان خصوصی‌سازی چند ماه است که اعلام کرده آماده پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمارهای این سازمان و گفته‌های عبدالله پوری حسینی تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده است.

 این شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع‌شان قانونا هشت ماه فرصت داشته‌اند تا سود مربوط به سهام عدالت را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند و از آنجا که سود شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس کامل به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز نشده است با پایان مهلت هشت ماهه این شرکت‌ها انتظار می‌رود مبلغ این ۶۵۰ میلیارد تومان به دو یا حتی سه برابر افزایش یابد.

اما طبق گفته‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مصوبه‌ای که شورای عالی اصل ۴۴ در اسفندماه سال ۱۳۹۵ تصویب کرد سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت سود سهام عدالت منع قانونی ندارد و می‌تواند به تناسب سودهایی که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت کرده، این مبالغ را در بین مشمولان سهام عدالت توزیع کنند، ولی این سازمان در حال حاضر در حال هماهنگی با ارگان های خاصی برای پرداخت این مبالغ است.

در عین حال از  مجلس صداهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از نمایندگان با پرداخت نقدی سود سهام عدالت مخالفت‌هایی دارند ولی طبق اخباری که از سازمان خصوصی‌سازی به گوش می‌رسد، با توجه به اینکه شورای عالی اصل ۴۴ پرداخت سود را قانونی می‌داند و این شورا عالی‌ترین مقام رسیدگی به موضوعات سهام عدالت در کشور است، این سازمان در حال رایزنی‌هایی با دیگر مسئولان است تا سود سال مالی ۱۳۹۵ را بپردازد.

تاکنون در مورد مبلغ سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۵ صحبت‌های زیادی شده ولی رقم قطعی‌ای درباره آن شنیده نمی‌شود. آنچه سازمان خصوصی‌سازی سابقا اعلام کرده این است که مبلغ این سود حدودا ۱۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومان برای مشمولانی است که مقدار سهام از نظر ارزش، عدالتشان یک میلیون تومان است.

منبع:ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی