Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@12:10:05 GMT

تخلفات انتصاباتی نجفی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۲۰۶۸

تخلفات انتصاباتی نجفی ادامه دارد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز آخرین مهلت سازمان بازرسی کل کشور به دستگاه های اجرایی برای ترک پست مدیران بازنشسته است. پیش از این محمد سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود براساس استفساریه جدید مجلس شورای اسلامی شهر تهران به کار گماردن بازنشستگان در پست های مدیریتی غیزقانونی است.
سراج به دستگاه‌های کشور تا 20 آبان مهلت داد نسبت به ترک پست مدیران اقدام کنند؛ پس از انتخاب محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران، 3 نفر از معاونان خود را از بازنشستگان انتخاب کرد که در همان ابتدا هم اعتراض‌های بعضی از اعضای شورای شهر را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز براساس اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور آخرین مهلت دستگاه‌ها برای ترک پست مدیران بازنشسته بوده است که تا الان در شهرداری تهران اتفاق جدیدی رخ نداده است و معاونان بازنشسته شهردار تهران همچنان در شهرداری تهران حاضری می‌زنند.

پیش از این نیز علی‌اعطا درباره استفساریه جدید مجلس شورای اسلامی شهر تهران درباره عدم به کار گیری بازنشستگان اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران، ری و تجریش در حال پیگیری است ولی به نظر می‌رسد این موضوع به شهرداری تهران مربوط نباشد.

محمد علیخانی در واکنش به مهلت سازمان بازرسی درباره ترک پست مدیران بازنشسته اظهار داشت: ما تذکرهای لازم را داده‌ایم.وی ادامه داد: می‌گویند در قانون استثناهایی وجود دارد و شهرداری باید بررسی کند که این معاونان مشمول این استثنا می‌شوند یا خیر.

علیخانی بیان داشت: یکی از استثناها این است که باید آن فرد جانباز 70 درصد باشد که شاید این دوستان هستند ما خبر نداریم.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور به هرحال به این موضوع ورود می‌کند و باید توضیح بدهند، ما هم تذکرهای لازم را داده‌ایم.    

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی