Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جلسه روساي قواي مجريه، مقننه و قضاييه، تاکيد رهبري بر ارتقاي آمادگي عملياتي ارتش در حکم انتصاب امير پوردستان، گفت و گوي مولوي عبدالحميد با ايسنا، واکنش به سخنان عادل الجبير، سقوط يک فروند جنگنده سوخو 22 در استان فارس، تشديد نظارت‌ها در طرح ويژه اربعين توسط سازمان تعزيرات حکومتي، آمار رواديد صادرشده براي اتباع ايراني و خارجي شرکت کننده در مراسم اربعين، تلاش وزارت خارجه انگليس براي بهبود روابط با ايران در آستانه سفر جانسون به تهران، تعطيلي رسمي ششم آذر ماه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سياسي ايسنا در روز شنبه، 20 آبان ماه 1396 است.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در حکمي امير سرتيپ احمدرضا پوردستان را به رياست مرکز مطالعات راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب کردند و در اين حکم بر ارتقاي آمادگي عملياتي ارتش تاکيد کردند.

به ميزباني قوه قضاييه؛ جلسه روساي قواي مجريه، مقننه و قضاييه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهور، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه و دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در اين نشست درباره مهم‌ترين مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر مي کنند. روحاني در پايان اين جلسه در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاري جلسه سران سه قوه اظهارداشت: بسياري از مسايل در دستگاه اجرايي، يا قضايي و يا مقننه مورد بررسي قرار مي‌گيرند که بهم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبيعي و عادي مورد رسيدگي قرار بگيرند، چه بسا نيازمند زمان بسيار طولاني است و اين به نفع کشور نيست. لذا در جلسه روساي قوا چنين مسايل مهمي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و تصميماتي اتخاذ مي‌شود که سرعت عمل را بيشتر کند. رييس جمهور گفت:سرعت تصميم گيري در برخي مسايل مهم، از اهداف نشست سران قوا است.
روابط عمومي نيروي هوافضاي سپاه نيز در اطلاعيه اي از سقوط يک فروند جنگنده سوخو 22 در استان فارس خبر داد.در اين اطلاعيه اعلام شد: مقارن با ساعت 8 صبح امروز (20 آبان) يک فروند هواپيماي جنگنده سوخو 22 متعلق به اين نيرو که در حال انجام تمرينات رزمي در استان فارس بود ،دچار سانحه شد و سقوط کرد و خلبان جنگنده به شهادت رسيد.

گفت‌وگوي مولوي عبدالحميد با ايسنا
"به حمدالله آزادي موجود است" اين را مولوي عبدالحميد مي گويد پيشواي مذهبي اهل تسنن که سعي داشته و دارد با گفت‌وگو و تکيه بر مشترکان ملي و مذهبي مشکلات سني مذهبان ساکن ايران را حل کند. مصاحبه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با مولوي عبدالحميد در خلال سفري يک روزه به استان مرزي سيستان و بلوچستان در مسجد مکي انجام شد، مسجدي که او به عنوان امام جمعه اهل تسنن زاهدان اکثر روزهاي سال را در آنجا اقامت دارد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت که طبق مصوبه مجلس، ششم آذرماه مصادف با هشتم ربيع الاول تعطيل رسمي است. بهروز نعمتي اظهار داشت: به موجب مصوبه مجلس در جزء ح بند 5 ماده 37 قانون احکام دائمي برنامه‌هاي توسعه کشور که در 27 بهمن 95 به تاييد شوراي نگهبان رسيده و 20 فروردين 96 در روزنامه رسمي منتشر شده، هشتم ربيع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگري و آغاز امامت حضرت ولي‌عصر (عج) تعطيل رسمي تعيين شده است.
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان به سخنان وزير خارجه عربستان واکنش نشان داد. بهرام قاسمي گفت: فرافکني‌ها و سياست‌هاي ناپخته و تفرقه‌افکنانه سعودي‌ها آثار مخرب و زيان‌باري براي کل منطقه به دنبال دارد.
در همين ارتباط سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه «ايران توانايي خفه کردن هر نوع تهديدي را در نطفه آن هم در خارج از مرزهاي خود دارد» گفت: انتظار مي‌رود مقامات عربستاني به جاي موضع‌گيري در جهت خواسته‌ها و منافع آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها با سعه صدر صحبت کرده و بدانند مسائل منطقه با جنگ و درگيري حل نمي‌شود.سيدحسين نقوي حسيني در واکنش به اتهامات وزير خارجه عربستان عليه ايران گفت: در حال حاضر رژيم عربستان در مسيري قرار گرفته که آمريکايي‌ها و رژيم صهيونيستي تعريف کرده‌اند.

روزنامه گاردين از تلاش وزارت خارجه انگليس براي بهبود روابط با ايران در آستانه سفر جانسون به تهران گزارش داد و نوشت: در حاليکه قرار است بوريس جانسون وزير امور خارجه انگيس به زودي به تهران سفر کند، وزارت خارجه اين کشور در حال بررسي يک سري اقدامات براي بهبود روابط با ايران است. اين سفر مي‌تواند فرصتي براي جانسون باشد تا بتواند آزادي نازنين زاغري-راتکليف شهروند دو تابعيتي بازداشت شده در ايران را به دست آورد.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي با بيان اين‌که لازم است اروپا در مقابل اين بي‌قانوني‌هاي آمريکا بايستد گفت: حفظ برجام بستگي به مقاومت اروپا خواهد داشت. سيد کمال خرازي با تشريح وضعيت حساس منطقه‌اي تاکيد کرد: مرزهاي خاورميانه نبايد تغيير کند و اگر قوم يا اقوامي از وضعيت خود ناراضي است، بايد در جهت رعايت حقوق آن‌ها تلاش شود.
همچنين مراسم پنجاهمين سال فعاليت راکتور تحقيقاتي تهران با حضور رييس سازمان انرژي اتمي و کارکنان و مديران اين سازمان و راکتور برگزار شد. رآکتور تحقيقاتي تهران رآکتوري با ظرفيت 5 مگاوات در سال 1967 توسط ايالات متحده آمريکا در مرکز تحقيقات اتمي تهران در دانشگاه تهران ساخته شد. هسته مرکزي اين رآکتور در عمق 8 متري استخري با ظرفيت 500 هزار ليتر که از آب آشاميدني تهران تأمين مي‌شود، قرار دارد.

مديرکل نظارت و هماهنگي گشت‌هاي مشترک سازمان تعزيرات حکومتي از تشديد نظارت‌ها در طرح ويژه اربعين توسط سازمان تعزيرات حکومتي با همکاري دستگاه هاي نظارتي خبر داد.محمد خوشقدم گفت: طرح نظارتي اربعين از 9 آبان ماه آغاز و تا 29 آبان ماه سال جاري در تعزيرات حکومتي به صورت سراسري در کشور در حال اجراست.
همچنين رييس اداره گذرنامه و رواديد وزارت امور خارجه آمار رواديد صادرشده براي اتباع ايراني و خارجي شرکت کننده در مراسم اربعين را اعلام کرد. مجتبي کريمي اظهار کرد: در اربعين سال جاري دو ميليون و 352 هزار و 309 رواديد صادر شد که از اين تعداد ، دو ميليون و 239 هزار و 624 رواديد براي اتباع ايراني و 112 هزار و 685 رواديد براي اتباع خارجي مقيم ايران صادر شده است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال توقف جنگ در غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد