Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (13 تا 19 آبان) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن ها می توان به بارش اولین باران موثر پائیزی در استان و برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) در کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری مهم استان در هفته گذشته سفر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه بود که وی در جلسه شورای برنامه ریزی این شهرستان، اشتغال را بزرگترین چالش منطقه اورامانات دانست و گفت: ایجاد اشتغال در این منطقه نیازمند نسخه های ویژه خویش است و نمی توان نسخه های دیگر نواحی کشور را در این منطقه اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازوند، همچنین یکی از چالشهای جلسات و نشستهای ادارات را نداشتن خروجی دانست و گفت: مردم منتظر نتیجه این جلسات هستند و در خصوص آن تجزیه و تحلیل می کنند.
استاندار کرمانشاه در سفر یک روزه به شهرستان پاوه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این به بازارچه مرزی شوشمی رفت و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بازارچه مرزی و نحوه مبادلات مرزی آن قرار گرفت.
بازدید از عملیات اجرایی گازرسانی شبکه داخلی شهرهای نوسود و نودشه، بازدید از چشمه بل، کوسه هجیج، بازدید از سد و نیروگاه داریان و دیدار با ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه از دیگر برنامه های کاری بازوند در پاوه بود.

**میانگین اولین بارش مناسب فصل پائیز استان کرمانشاه به 11 میلی متر رسید
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میانگین اولین بارش مناسب استان در فصل پائیز که تمامی نقاط را نیز در برگرفت به 11 میلی متر رسید.
علی محمد زورآوند با بیان اینکه بیشترین بارش این سامانه از کیوه نان در سنقروکلیایی با مقدار 25 میلی متر گزارش شد، خاطرنشان کرد: شهرهای روانسر با 24 میلی متر، ماهیدشت با 23 و پاوه نیز با 20 میلی متر پس از کیوه نان بیشترین بارش ها را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه نیز به حدود 10 میلی متر رسید.

** صادرات کالا به عراق از مرز رسمی خسروی از سرگرفته شد
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا به عراق از طریق مرز رسمی خسروی که مدت یک هفته به دلیل محدودیت های ترافیکی اربعین متوقف شده بود، از روز یکشنبه 14 آبان از سرگرفته شد.
نعمت الله نازپرورده اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، 164 هزار تن کالا به ارزش 33 میلیون دلار توسط هفت هزار و 500 کامیون از طریق مرز رسمی خسروی به عراق صادر شده است.
وی افزود: همچنین در 6 ماه نخست امسال، 999 هزار و 893 تن کالا به ارزش 345 میلیون و 246 هزار و 682 دلار با استفاده از 45 هزار و 318 کامیون از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شده است.

** نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمانشاه برپا می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در بوستان شاهد کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه که صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها نیز از ساعت 15 تا 20 پذیرای عموم همشهریان خواهد بود از 20 تا 25 آبان، آماده بازدید علاقه مندان است.
حجت الاسلام رحیم جعفری در نشستی خبری اظهار کرد: 682 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب کرمانشاه ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که بیش از 400 ناشر در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.
حجت الاسلام جعفری همچنین از ارائه بیش از 50 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: این کتاب ها در 210 غرفه و با 30 درصد تخفیف به مردم عرضه می شود.

** دیدار استاندار با وزیر نفت
استاندار کرمانشاه در دیدار با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در باره چگونگی پیگیری و پشتیبانی طرح ها و برنامه های استان در حوزه نفت و گاز تبادل نظر کرد.
هوشنگ بازوند بعد از اتمام این دیدار گفت: خوشبختانه با توجه به شناخت خوب وزیر نفت از ظرفیتهای استان و تمایل ایشان به حمایت طرح ها و برنامه های کارشناسی و دارای توجیه اقتصادی، مقرر شد در اسرع وقت نشستی با حضور وزیر کار، مسئولان شرکت پخش و پالایش، نمایندگان استان، سرمایه گذاران و سهامداران به ریاست مهندس زنگنه برگزار شده و در روند اجرا و پیشبرد پتروشیمی اسلام آباد و پالایشگاه آناهیتا تسریع و موضوع توسعه صادرات مشتقات نفتی از مرزهای کرمانشاه بررسی و نتیجه گیری شود.

** بیش از 31 هزار ویزا در کرمانشاه برای زائرین اربعین صادر شد
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از صدور 31 هزار و 478 ویزا توسط کنسولگری عراق مستقر در کرمانشاه برای زائرین اربعین خبر داد و گفت: این تعداد ویزا از اواخر شهریور تا پایان روز 16 آبان صادر شده است.
حامد دارابی در نشست با مدیران دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه اظهار کرد: از مجموع ویزاهای صادر شده توسط کنسولگری، 27 هزار و 736 مورد مربوط به زائران کرمانشاه، 2 هزار و 909 مورد مربوط به زائران استان کردستان و 833 مورد نیز مربوط به زائران سه شهر استان لرستان است.
وی تصریح کرد: ویزاهای صادر شده امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته چرا که در سال 95 در مجموع 24 هزار و 625 ویزا توسط کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شد که 21 هزار و 74 مورد مربوط به این استان و سه هزار و 551 مورد نیز مربوط به استان کردستان بوده است.

**استاندار کرمانشاه: رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان را پیگیری می کنم
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را پیگیری خواهد کرد، گفت: باید مشکل واحدهایی که نیاز به نقدینگی دارند را از طریق تسهیلات بانکی برطرف کنیم.
هوشنگ بازوند علاوه بر بازدید از مجموعه تولیدی صنعتی شکری شامل کارخانه های ذوب آهن بیستون، جهان فولاد غرب، جهان صنعت کرمانشاه و سیمان فولاد جهان است که بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای ایجاد آن سرمایه گذاری شده است، از واحدهای کارخانه قوطی سازی کرمانشاه با 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری، کارخانه دنیش نان شهرک صنعتی درود فرامان کرمانشاه با اشتغال زایی 75 نفر، کارخانه کاغذ سازی و بسته بندی بیستون با 400 میلیارد ریال آن سرمایه گزاری نیز بازدید کرد.

** خون حسین به چله نشست
همزمان با فرا رسیدن روز اربعین حسینی (ع) مردم کرمانشاه همگام با سایر مردم کشور و مسلمانان جهان به سوگ نشسته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.
مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) صبح امروز با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدار کرمانشاه مقابل مسجد جامع برگزار و مردم در کنار هیات ها و دستجات عزادار به سوگواری پرداختند.
در این مراسم که با شور خاصی برگزار شد، مداحان اهل بیت (ع) به زبان های فارسی و کُردی به نوحه سرایی پرداختند و مردم عزادار نیز بر سر و سینه زدند و بر مصائب اهل بیت پیامبر (ع) عزاداری کردند.

** 6 هزار زائر اربعین در پایگاه های جمعیت کرمانشاه اسکان داده شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از اول تا پایان روز هجدهم آبان، 6 هزار زائر اربعین توسط اردوگاه ها و پایگاه های این جمعیت در سطح استان اسکان داده شده اند.
محمدرضا امیریان با بیان اینکه اسکان این تعداد از زوار در قالب اسکان های امدادی و اضطراری بوده که نیاز به مراقبت پیدا کرده اند، تصریح کرد: از ابتدای شروع سفر زائران تا امروز تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه بیش از 56 عملیات را انجام داده اند که حدود 80 درصد آن مربوط به سفر زائران کربلا و موارد پیرامونی آن ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی هرچه بهتر به زائران اربعین، 30 پایگاه امداد و نجات جاده ای با تجهیزات و امکانات کامل از کنگاور تا خسروی و پنج اردوگاه در مرز خسروی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، دالاهو و دوراهی کنگاور به نهاوند برپا شده است.

امام جمعه کرمانشاه:

**موکب ها تا پایان ماه صفر جمع آوری نشوند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خواست که موکب ها تا پایان ماه صفر و بازگشت تمامی زوار به منظور رفع احتیاجات آنها جمع آوری نشوند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تقدیر از خادمان اربعین حسینی افزود: پیاده روی اربعین حسینی از حوادث برجسته ای است که اگر درست توسط رسانه های غرب و شرق منعکس شود همه را متحیر خواهد کرد.
وی گفت: عربستان سعودی با آن همه ثروت سالیانه در موسم حج تمتع فقط پذیرای یک و نیم میلیون نفر است در حالی که 25 میلیون نفر در مراسم اربعین حضور دارند چرا که اداره این حجم عظیم جمعیت خارج از توان هر دولتی است و خود مردم کارها را مدیریت می کنند.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری 27 صفر به نام روز وقف بیان داشت: کرمانشاه در وقف قدمتی دیرینه دارد و همین الان موقوفه هایی با عمر 150 و 200 ساله در این شهر وجود دارند.
او بر رعایت مصارف وقف در مصارف خاص خودشان تاکید کرد و گفت: اگر در مصرف موقوفات رعایت نکنیم خیری نخواهند داشت.
به گفته امام جمعه کرمانشاه، بسیاری از موقوفات در راه خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) وقف شده اند که نتیجه اش برپایی بسیاری از موکب هایی است که به زوار خدمات می دهند.
آیت الله علما، همچنین به روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: راه رسیدن به بصیرت مطالعه است بخصوص اینکه فضای مجازی ما را بیشتر موظف به مطالعه کتاب می کند.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی** انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش شدید باران و تگرگ در زاهدان

تصاویری از بارش شدید باران و تگرگ در زاهدان را مشاهده می کنید.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران
  • بارش شدید باران در بردسکن 
  • فیلم/ بارش شدید باران و تگرگ در زاهدان
  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • بارش باران بهاری در گناباد
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)