Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - چرا روزبه چشمی در تیم ملی هم مجبور به بازی در قلب دفاع شد؟ چرا محمدحسین کنعانی‌زادگان با وجود نمایش‌های نه‌چندان مطمئن همچنان به تیم ملی دعوت می‌شود؟ کی‌روش در یازده اردوی اخیر از 9 مدافع مرکزی دعوت کرد. ولی هیچ کدام نظرش را جلب نکردند تا زوج پورعلی‌گنجی در قلب دفاع را هم یک هافبک دفاعی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش وبسایت نود، روزبه چشمی با وجود تزلزل در دفاع، همچنان مورد اعتماد کارلوس کی‌روش است. روزبه در بازی تیم ملی هم مانند مسابقات باشگاهی که در استقلال در دفاع وسط بازی کرد، هم پنالتی داد و هم کارت گرفت. چشمی به غیر از یک مسابقه، در تمامی دیدارهایی که این فصل مدافع بود کارت گرفت. در تیم ملی پنالتی داد تا خیلی زود به کی‌روش هم نشان دهد که تخصصی در دفاع میانی ندارد. ولی چه شد که کی‌روش هم روزبه را به دفاع برد؟

کی‌روش خیلی وقت است که متوجه بالا رفتن سن سیدجلال شده. پژمان هم دیگر شباهتی به آن مدافع مستحکم سال‌های قبل ندارد و زیاد مصدوم می‌شود. اتفاقی که سرمربی پرتغالی را مجاب کرده که دنبال جایگزین‌های این دو بگردد. کی‌روش بعد از جام جهانی، در اولین گام مرتضی پورعلی‌گنجی را یک خط به عقب آورد و در دفاع میانی به بازی گرفت. پورعلی‌گنجی هم جواب اعتماد کی‌روش را داد و بازی قابل قبولی را ارائه داد.

کی‌روش برای دومین بازیکن دفاعی، مدافعان میانی زیادی را آزمایش کرد. از شروع مرحله نهایی دور گروهی مقدماتی جام‌جهانی تا به حال، کی‌روش 9 مدافع میانی مختلف را به اردوها دعوت کرد. لیست از چهار دفاع به نام‌های منتظری، حسینی، پورعلی‌گنجی، انصاری شروع شد. چهار مدافعی که سه‌تای‌شان پیش‌تر به کی‌روش جواب اعتماد داده بودند. فقط محمد انصاری بود که دل کی‌روش را قرص نکرده بود. بازی به بازی و اردو به اردو دفاع‌های جدیدی به لیست راه پیدا می‌کردند. حتی نوبت به وحید محمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی هم رسید.

 لیست مدافعانی که در یازده اردوی اخیر به تیم ملی دعوت شدند.

6 شهریور 95/ بازی با قطر و چین

جلال حسینی- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- محمد انصاری

11 مهر 95/ بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی

جلال حسینی- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری

16 آبان 95/ بازی با سوریه

پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری

11 دی 95/ اردو

جلال حسینی- محمد انصاری- عزت‌الله پورقاز- وحید محمدزاده

28 اسفند 95/ بازی با قطر و چین

پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری

20 اردیبهشت 96/ اردوی اتریش

محمدحسین کنعانی‌زادگان- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز- وحید محمدزاده

11 خرداد 96/ بازی با ازبکستان

جلال حسینی- محمد انصاری- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز

5 شهریور 96/ بازی با کره‌جنوبی

جلال حسینی- محمد انصاری- روزبه چشمی- مرتضی پورعلی‌گنجی

13 شهریور 96/ بازی با سوریه

جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- مرتضی پورعلی‌گنجی- محمد انصاری

9 مهر 96/ دوستانه با توگو و روسیه

محمدحسین کنعانی‌زادگان- جلال حسینی- مرتضی پورعلی‌گنجی- روزبه چشمی

19 آبان 96/ اردوی داخلی

محمد انصاری- محمدحسین کنعانی‌زادگان- جلال حسینی- روزبه چشمی- مجید حسینی

 در این مدت 9 مدافع میانی به نام‌های پژمان منتظری، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، عزت‌الله پورقاز، وحید محمد‌زاده، جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی و روزبه چشمی به یازده اردوی اخیر کی‌روش راه یافتند. کی‌روش همه‌شان را زیر نظر گرفت و کنار خودش نگه‌داشت. اتفاقی که انتقادهای زیادی را هم به همراه داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان در بدترین شرایط فوتبالی هم به اردوها می‌آمد. اتفاقی که یادآور دعوت از محمدرضا خانزاده بود. بازیکنانی که نمایش خوبی در لیگ نداشتند ولی کی‌روش چاره‌ای جز دعوت از آن‌ها نداشت.

حالا دعوت از روزبه چشمی هم دلیل دیگری ندارد. کی‌روش از همه مدافعانی که نظرش را جلب می‌کردند به تیم ملی دعوت به عمل می‌آورد. ولی در نهایت فقر مدافع میانی مطمئن، کی‌روش را مجبور کرد که برای زوج مرتضی پورعلی‌گنجی هم از یک هافبک دفاعی استفاده کند. حالا دو هافبک دفاعی سابق، قلب دفاع میانی تیم ملی را تسخیر کرده‌اند.

 

حسام محسنیان

 

14001

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک روزبه چشمی یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده است. بازیکن باتجربه آبی‌ها که نقش مهم و کلیدی در خط دفاعی تیم داشته و در مسابقاتی که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده نیز نمره قبولی دریافت کرده است.

روزبه در این فصل یک گل سرنوشت ساز و سه امتیازی را در جدال برابر سپاهان وارد دروازه پیام نیازمند کرد. گلی که ممکن است سرنوشت قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تعیین کند و جام را به اردوی آبی‌های پایتخت بیاورد.

چشمی طی دوران حضور در استقلال که به بیش از 200 بازی رسیده، تنها هشت بار موفق به گلزنی شده است اما تیم‌هایی که این بازیکن برای گلزنی انتخاب کرده، جزو تیم‌های قدرتمند و مدعی هستند.

در لیگ برتر، او توانسته است مقابل پرسپولیس، سپاهان، ملوان (تیم‌های دوم تا چهارم جدول فعلی) فولاد، ذوب آهن و استقلال خوزستان گلزنی کند. این بازیکن در لیگ قهرمانان نیز دروازه الدحیل را گشوده تا در آسیا نیز موفق به گلزنی شود.

در میان فهرست قربانیان خاص و کم تعداد چشمی، قرار نگرفتن نام تراکتور نیز خودنمایی می‌کند. تیمی که روز چهارشنبه به مصاف استقلال می‌رود و باید دید که روزبه موفق به گلزنی خواهد شد و یا اینکه حداقل می‌تواند زمینه ساز پیروزی تیمش شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد