Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يک نشريه روسي اتهامات مطرح شده در سناريوي حريري را مقدمه اي براي آغاز جنگ بزرگ عليه ايران عنوان کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، راويل موستافين، در گزارشي در نشريه نزاويسيمايا گازتا (روسيه)، نوشت: به احتمال زياد، حريري موفق نشده به خوبي، از عهده وظايف محوله بر خود بر آيد و آرزوهاي سعودي ها در راستاي مقابله با «حزب الله» را برآورده کند و در عوض، اکنون به احتمال زياد، از عهده انجام نقش اصلي خود «تحت نظر» سعودي ها بر آمده باشد – برانگيختن بحران سياسي داخلي در لبنان و متهم کردن ايران و «حزب الله»، متحد اين کشور، به «گسترش مناقشه ها در کل جهان».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين اتهامات مي تواند آغاز يک مبارزه عظيم ضد ايراني بوده باشد و اين مهم نيست که در ابتداي امر فقط جنبه تبليغاتي، اما بسيار «داغي» داشته باشد. زيرا، آمريکا، عربستان سعودي و اسرائيل از مدت ها پيش، منتظر دست يابي به بهانه اي هستند تا نفوذ روز افزون تهران و «حزب الله» را محدود کنند و به آنها ضربه وارد کنند.
در حال حاضر، مشخص نيست که جزئيات آن چگونه خواهد بود، اما به طور قطع، چنين سناريويي نوشته شده است.
بمب جا سازي شده در لبنان
احتمال دارد که استعفاي سعد الحريري، نخست وزير لبنان، خاور نزديک را منفجر کند.
رويدادهاي مرتبط با استعفاي سعد الحريري، نخست وزير لبنان، بيش از پيش، نمايشنامه اي با کارگرداني نه چندان مطلوب را تداعي مي کند - نوعي نمايشنامه ساده لوحانه و بي پيرايه با بازيگراني که هنوز متن را به خوبي فرا نگرفته اند، اما با نيت آشکار کارگردانان براي استفاده فراوان از جلوه هاي ويژه. فقط تماشاگران غرولند مي کنند: «باور نمي کنم» و ديگران خواسته و يا ناخواسته وانمود مي کنند که همه چيز باب طبعشان است.
در لبنان و خارج از اين کشور بيش از سخنان غير منتظره حريري در خصوص استعفايش، از شيوه کار او در اعلام استعفايش شگفت زده شدند که براي لبناني ها بي احترامي و حتي توهين آميز بوده است. آيا او براي اعلام استعفاي خود لازم بود که عازم سفر کاري به رياض شود و در آنجا، در مصاحبه اش با شبکه تلويزيوني «العربيه» در خصوص در تدارک بودن سوء قصد به جانش و اين که او به عنوان نخست وزير کشور براي مقابله با مداخله روز افزون ايران در امور داخلي کشورش و دسيسه هاي جنبش «حزب الله» کاري از دستش بر نمي آيد، سخن بگويد؟ آن هم حزبي که حريري از يک سال پيش با اعضاي پارلماني آن و وزيرانش در يک کابينه همکاري مي کرده است.
بسياري از افراد در لبنان باور ندارند که سخنان حريري از روي اراده شخصي بوده باشد. شيخ نصرالله، رهبر ديني جنبش «حزب الله»، معتقد است که متن سخنراني حريري را سعودي ها نوشته اند. وي براي اين شک و ترديدهاي خود نيز دلايلي دارد. ارگان هاي امنيتي لبنان به رئيس جمهور ميشل عون گزارش داده اند که در پي تحقيقات دقيق انجام شده، آنان موفق نشده اند به کمترين نشانه اي از آماده شدن سوء قصدي به جان حريري دست يابند. به همين دليل، رئيس جمهور عون تصميم گرفت، استعفاي حريري را تا زماني که او به بيروت باز نگشته است و شخصاً با وي ديدار نکرده است، به رسميت نشناسد.
اما، براي حريري، نتيجه گيري هاي سازمان ضد اطلاعات سنديت ندارد. از مدت ها پيش، او با اعتقاد به اين که نظاميان تحت نفوذ «حزب الله» قرار دارند، به آنان اعتماد ندارد. افزون بر آن، برخي از افراد معتقدند که حريري در رياض به خاطر ارتباط نزديکش با گروهي از اعضاي خانواده سلطنتي و وزيران سابق بازداشت شده در عربستان سعودي، در حصر خانگي به سر مي برد.
احتمال دارد که براي از ميان بردن اين شک و ترديدها بوده که در ٦ ماه نوامبر، ديدار حريري با سلمان بن عبدالعزير آل سعودي، پادشاه عربستان سعودي، سازمان دهي شده بود. اين بار، ديدار با پادشاه عربستان سعودي نتوانست بسياري از سياستمداران در لبنان را قانع کند. البته، يک روز بعد از آن نيز حريري، نخست وزير مستعفي لبنان، عازم سفر به امارات متحده عربي شد. حريري بعد از ديدار در دوبي با محمد بن زايد آل نهيان، وليعهد و نايب فرمانده کل قواي مسلح امارات متحده عربي، به رياض باز گشت، نه بيروت که در آنجا براي روشن شدن اوضاع در انتظار ورودش به سر مي برند. حريري در سال ١٩٧٠ ميلادي، در رياض متولد شده و مدت زمان طولاني تر از دوران زندگي اش در لبنان را در آنجا سپري کرده است و در اين کشور تجارت خود را داير کرده که طي آن، بيش از ٣ ميليارد دلار سرمايه کسب کرده است. در مجموع، بسياري از افراد حريري را تبعه عربستان سعودي مي دانند.
در هر صورت، اين مسائل حالا ديگر معنايي ندارد. به احتمال زياد، حريري موفق نشده به خوبي، از عهده وظايف محوله بر خود بر آيد و آرزوهاي سعودي ها در راستاي مقابله با «حزب الله» را برآورده کند و در عوض، اکنون به احتمال زياد، از عهده انجام نقش اصلي خود «تحت نظر» سعودي ها بر آمده باشد – برانگيختن بحران سياسي داخلي در لبنان و متهم کردن ايران و «حزب الله»، متحد اين کشور، به «گسترش مناقشه ها در کل جهان».
اين اتهامات مي تواند آغاز يک مبارزه عظيم ضد ايراني بوده باشد و اين مهم نيست که در ابتداي امر فقط جنبه تبليغاتي، اما بسيار «داغي» داشته باشد. زيرا، آمريکا، عربستان سعودي و اسرائيل از مدت ها پيش، منتظر دست يابي به بهانه اي هستند تا نفوذ روز افزون تهران و «حزب الله» را محدود کنند و به آنها ضربه وارد کنند.
در حال حاضر، مشخص نيست که جزئيات آن چگونه خواهد بود، اما به طور قطع، چنين سناريويي نوشته شده است. سخنان اخير سعودي ها پيرامون اين که رياض خود را محق مي داند که به گام هاي خصومت آميز از سوي ايران مانند، پرتاب موشک هاي بالستيک توسط حوثي ها به رياض، پاسخ دهد، باعث بروز واهمه هاي جدي مي شود. اما، هنوز طبق معمول براي اثبات قطعي مسئله ارسال موشک هاي ايراني به حوثي ها دليلي در دست نيست. افزون بر آن، خروج ديپلمات هاي سعودي به همراه سفير اين کشور از لبنان در پي استعفاي حريري و همچنين، هشدار جدي دولت بحرين به اتباع خود در راستاي ترک لبنان را مي توان به عنوان نشانه هاي غير مستقيمي از آغاز تدارکات نظامي ارزيابي کرد.
اسرائيل نيز در اين رخدادها کنار نخواهد ماند که براي آن، ايران و «حزب الله» - دشمنان اصلي هستند. سايت خبري «اينفو ماکس» خبر مي دهد که باراک راويد، خبرنگار ديپلماتيک شبکه تلويزيوني Channel ١٠ News اسرائيل، از طريق صفحه توئيتر خود نامه وزارت امور خارجه اسرائيل را منتشر کرده که به سفيران اين کشور ارسال شده است. در اين نامه از جمله، از ضرورت لابي گري عربستان سعودي و حريري از هر طريق ممکن و همچنين، برداشتن گام هايي در راستاي روشن ساختن خطرات ناشي از سوي ايران و «حزب الله» براي کشورهاي ميزبان و تأکيد بر اهميت تشديد فشارها بر ايران و حزب الله سخن گفته شده است.
قلع و قمع رو به پايان تروريست هاي «دولت اسلامي» و «القاعده» (سازمان هاي ممنوع اعلام شده در روسيه) هنوز به معناي نزديک بودن صلح در اين منطقه ناآرام نيست. از قرائن چنين برمي آيد که عربستان سعودي در مواجهه با شکست در برخي از رويکردها در جنگ سوريه، سعي خواهد کرد با پيشبرد بازي با استفاده از برگ هاي به نسبت برنده و وارد عمل شدن در کشورهاي جديد، به همراه متحدان خود تلفات خود را جبران کند و دست به انتقام جويي بزند. احتمال دارد که جايگاه حريري در اختيار سياستمدار به مراتب نظامي گراتر و متخاصم تر در قبال حزب الله قرار گيرد و حريري نيز رياست اپوزيسيون ميشل عون را در دست گيرد که متحد حزب الله به شمار مي رود. در حال حاضر، نمايندگان جنبش «مستقبل» (آينده) به رهبري حريري اعلام کرده اند که براي پست نخست وزيري، رهبر جديد خود را روي کار خواهند آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ساز بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد و هر افزایش تنشی مقابله به مثل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان که امروز شنبه در مراسمی در بیروت سخنرانی می‌کرد، خطاب به گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: گالانت که تهدید کرده بود هدف اصلی ما بازگردان ساکنان شمال به خانه هایشان است، بداند، با جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را بازگرداند، بلکه جنگ آنها هر چه بیشتر از آنجا دور کرده و حتی باعث خواهد شد تا ابد امکان بازگشت نداشته باشند.

به گفته شیخ نعیم قاسم، حمایت حزب الله از نوار غزه باعث شد تا برنامه‌های جنگی اسرائیل در فلسطین و لبنان چه برنامه‌های فعلی و چه آینده دچار مشکل شوند.

این مقام ارشد حزب الله که در نشست گرامیداشت فعالان جمعیت تعلیم دینی اسلامی در بیروت سخنرانی می‌کرد، افزود: هر کسی که آینده را نمی‌بیند و دشمن را نمی‌شناسد، نمی‌تواند این حقایق را درک کند که حمایت انجام شده خیرات و فوایدی فراتر از پشتیبانی از غزه داشته و حتی فراتر از لبنان است و باعث تشکیل نیروی بازدارندگی واقعی در قبال اسرائیل شده است و به اسرائیل نشان داده است که نمی‌تواند از چارچوب هایش تجاوز کند.

وی در این زمینه تاکید کرد: ابتکاراتی که در رابطه با موضوع لبنان و جنوب آن منتشر می‌شود، «اگر مبنای آن آتش‌بس در غزه نباشد ابتکار عملی نیست، چون راه‌حل از آنجا می‌‌آید».

شیخ قاسم افزود: کسانی که با ابتکاری تحت عنوان آتش‌بس در جنوب وارد صحنه می‌شوند تا به اسرائیل کمک کنند تا بتواند بر غزه تسلط بیشتری پیدا کند، این بدان معناست که از ما می‌خواهد در حمایت از دشمن اسرائیل مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل، پس اجازه دهید ابتدا جنگ در غزه متوقف شود و سپس در لبنان متوقف خواهد شد و در این رابطه خاطرنشان کرد تهدیدهای اسرائیل مبنی بر اینکه اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد، ما را بیش از پیش به صحیح بودند این رویارویی و تقابل متقاعد می‌کند و باعث می‌شود مواضع سرسختانه تری را اتخاذ کرده و خواهیم دید که تهدیدها به ضرر چه کسی خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم سپس به آنچه که در رسانه‌های اسرائیلی در رابطه با استفاده حزب الله از 3 درصد از ذخایر تسلیحاتی خود طی حدود 7 ماه گذشته از جنگ اشاره کرد و گفت، همین مقدار هم دست آوردهای عظیمی را به همراه داشت و باعث شد شهرک نشینان از مناطق خود بگریزند، اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده و ارتش آن هم دچار فرسودگی شود، در حالی که در نقطه مقابل الگوی عظیمی از پایداری و فداکاری را به منصه ظهور گذاشت.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان سپس خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر که تهدید کرده بود، هدف اصلی بازگرداندن ساکنان شمال به خانه هایشان است و دوره پیش رو سرنوشت ساز خواهد بود، گفت: امکان بازگرداندن ساکنان شمال وجود ندارد، این جنگ فقط آنها را بیش از گذشته دور خواهد کرد و شاید حتی تا ابد امکان بازگشت آنها را امکان پذیر نسازد.

در همین راستا، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ادامه تجاوزات علیه لبنان نمی‌تواند منجر به بازگشت شهرک نشینان شمال شود، بلکه توسعه جنگ می‌تواند زندگی آنها را بیش از پیش پیچیده کند.

وی از جهانیان خواست تا از خواب بیدار شده و جنگ در غزه را متوقف کنند، زیرا این کار به واقعیت نزدیک تر است.

این مقام ارشد حزب الله در سخنرانی خود همچنین خبر داد: حزب الله تصمیم دارد که به تجاوزات اسرائیل به تناسب همان اقدامات پاسخ دهد، به نحوی که هر نوعه توسعه و افزایش تجاوزگری با توسعه و گسترش پاسخ مقاومت و اقدام از سوی حزب الله و مقاومت لبنان مواجه خواهد شد و این یک تصمیم قاطع است.

شیخ نعیم قاسم در این رابطه افزود: وقتی اسرائیل یکی از برادران را در منطقه صرفند مورد حمله قرار داد، پاسخ آن با 3 پهپاد تهاجمی که مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در پایگاه شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادند، به آن پاسخ دادیم.

و در ادامه خبر داد: رسانه‌های رژیم اشغالگر از فرار 200 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شمال به داخل پناهگاه‌ها به دلیل این اقدام سخن گفتند و این فقط در رابطه با 3 پهپاد بود، پس شما تصور کنید که نتایج در صورتی که بیش از این از چارچوب‌ها تجاوز شود، چه خواهد شد.

گفتنی است این سخنرانی بازتاب خاص خود را در رسانه‌های عبری زبان داشت، رسانه‌‌هایی همچون یدیعوت آحارانوت با نقل بخشی از سخنرانی شیخ نعیم قاسم در مورد محال شدن بازگشت شهرک نشینان به شمال به تصمیم حزب الله برای مقابله به مثل در مقابل تجاوزات اسرائیل پرداختند.

شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا