Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری بر اساس آمارهای منتشر شده 11 هزار شغل در استان همدان ایجاد شده است گفت: از این تعداد، تنها 886 شغل مبتنی بر مهارت آموزی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ سلیمان پاک سرشت بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه اشتغالی که مبتنی بر مهارت آموزی است پایدار دارای بهره وری است اظهار داشت: اگر زیاد بر موضوع اشتغال و اشتغالزایی که بدون بنیان های مهارتی است تاکید کنیم ریسک بیکاری مجدد را افزایش می دهیم چرا که بیکاری در کمین اشتغالی است که بر مبنای مهارت آموزی  نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه متاسفانه از 11 هزار شغل ایجاد شده در استان همدان،تنها 886 مورد مبتنی بر مهارت آموزی بوده است عنوان کرد: این عدد کمتر از 9 درصد اشتغال ایجاد شده است و این می تواند اشتغال ما  را دچار ناپایداری کند.

 

پاک سرشت همچنین  بیان کرد:با بیان اینکه این نوع اشتغال از پایداری و دارای بهره وری برخوردار است گفت: تغییرات تکنولوژی با تاخیر به جامعه ما وارد می شود که می تواند ما را با مشکل مواجه کند.

 

پاک سرشت بازار حرفه آموزی تابع بازار عرضه و تقاضا پیش می رفت عنوان کرد: بازار حرفه آموزی تقاضا، عرضه و متقاضیانی دارد که در جامعه ما دولت در نقش ارائه دهنده ظاهر شده و انعطاف پذیری که انتظار داریم در عرضه مهارت ها باشد به دلیل ساختار های دولتی قدری دشوار است و با بازار متغیر کار تناسبی ندارد.

 

وی تصریح کرد: این مسئله باید رفع شود، در شرایط فعلی از جدی ترین اقدامات این است که در جلسات شورای اشتغال این موضوع  مطرح شود که چه کمکی را نهادهای ارائه دهنده آموزش های مهارتی می توانند داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات