Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - وزيرکشور گفت: راه اندازي و گشايش مرزهاي چيلات در شهرستان دهلران جنوب استان ايلام و خسروي در استان کرمانشاه براي اربعين سال آينده در دستور کار رايزني و هماهنگي دولت هاي ايران و عراق قرار دارد.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي روز شنبه در مرز مهران اظهار کرد: زيرساخت هاي خروجي مرزهاي چيلات و خسروي براي اربعين سال آينده بايد مهيا وتوسعه يابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ياد اوري کرد: در جريان رايزني هاي متعدد مسئولان عراقي درابتدا با گشايش و فعاليت اين 2 مرز در ايام اربعين موافقت کردند اما در روزهاي پاياني مشکل تامين امنيت در ان کشور را مطرح و عدم موافقت خود درخصوص فعاليت اين مرزها را اعلام کردند.
وزير کشور يادآور شد: در صورت گشايش مرزهاي خسروي و چيلات در کنار مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه ورود و خروج زائران با نظم، امنيت و آرامش بيشتري انجام مي شود.
وي برگزاري اربعين 96 را موفق و مناسب دانست و اظهار کرد: در جريان اماده سازي شرايط و امکانات براي تردد سهل ، امن و قانوني زائران از تجربه هاي سه سال گذشته استفاده شد.
وي با تاکيد بر لزوم اتخاذ برنامه ها و تصميم هاي جديد براي مديريت اربعين در مرز مهران گفت: باند قديمي فرودگاه مهران براي استفاده اضطراري بايد احيا و توسعه يابد.
وزير کشور به موقعيت مرز چيلات در دهلران اشاره کرد و افزود: امکانات و زيربناهاي مرز چيلات به ويژه در حوزه راه بايد براي سال هاي آينده احداث تا زائران سفر ايمني را به عتبات عاليات داشته باشند.
وي تاکيد کرد: برنامه ريزي هاي لازم براي راه اندازي و فعاليت اين مرز و توسعه زيرساخت هاي آن بايد انجام شود و وزارت راه و شهرسازي نيز براي توسعه راه هاي اين منطقه بايد اعتبار اختصاص دهد.
رحماني فضلي با بيان اينکه اربعين يک مساله ارزشي و اعتقادي و اجتماعي پرشور است، تاکيد کرد: بايد مسئولان همه تلاش خود را براي خدمات رساني به زائران و تامين امنيت و نيازهاي اوليه آنها بکار گيرند.
وي افزود: با تدابير و اقدام هاي انجام شده، امسال نظم و امنيت بسيار خوبي براي تردد زائران اربعين در مرزهاي سه گانه ايجاد شد و در حوزه خدمات رساني، زيربنايي، توقفگاه ها و استقرار ايستگاه هاي صلواتي شرايط بهتري براي سهولت در تردد زائران صورت گرفت.
وي تاکيد کرد: يکي از نکات بسيار مهم در ايام اربعين امسال جلوگيري از خروج افراد بدون ويزا بود و برخلاف سال هاي گذشته هيچ زائري بدون ويزا از مرزها خارج نشد.
به گزارش ايرنا، وزير کشور صبح امروز شنبه به منظور بازديد از زيرساخت هاي مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعين در پايانه مرزي، وارد فرودگاه شهداي ايلام شد.
بيش از 50 درصد مجموع زائران اربعين حسيني از مرز بين المللي مهران در 105 کيلومتري جنوب مرکز استان ايلام تردد کردند.
خبرنگار: زهرا موسوي **انتشار دهنده: شهريار حيدري فر
7172/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ و منش پهلوانی و سالروز تشکیل بسیج ورزشکاران، با حضور عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان مرکز استان، سرهنگ غفارپور مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان، سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و جمعی از روسای هیات‌ها و قهرمانان و مربیان آئین گشایش دفتر کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ساری برگزار شد.

دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار مرکز استان ،گفت: بسیج از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اهمیت به جوانان و ارتباط با جوانان به خصوص ورزشکاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که با ورود بسیج به هیات‌ها به زودی شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

او  افزود: جامعه ورزش و جوانان شهرستان ساری نیز همپای سایر آحاد جامعه با پیوستن به خیل عظیم بسیجیان تلاش دارند تا با نهادینه کردن فرهنگ بسیج، منش پهلوانی را با فرهنگ ناب بسیج همراه سازند تا بتوانند با تکیه بر این مهم افتخارات متعددی برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت در این مراسم با اشاره به نقش بسیج ورزشکاران در ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی در میادین ورزشی گفت: از خود گذشتگی، ایثار و دستگیری از افراد ناتوان، همان روحیه پهلوانی است که این روحیه در بسیج ورزشکاران دیده می‌شود.

سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران نیز در این آئین با اشاره به الگو بودن ورزشکاران و قهرمانان برای جوانان، گفت: سهم ورزشکاران در فرهنگ جامعه بسیار بالاست و ورزشکاران با منش خود می‌توانند جوانان را تحت تأثیر قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات