Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما گندم برای صادرات تولید نمی‌کنیم و همان میزان مازاد نیز در بازار منطقه قابل جذب است و صادرات گندم به اروپا را در دستور کار نداریم.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمود حجتی بعدازظهر امروز در نشست خبری مشترک با کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا که در هتل لاله تهران برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به تولید بسیار خوب گندم در دو سال اخیر در کشور چه برنامه‌ای برای صادرات گندم به اروپا دارید، گفت: ممکن است برخی محصولات در کشور به مقدار خوبی تولید شود، اما لزوماً برای صادرات نیست و ما به دنبال صادرات محصولاتی هستیم که ترجیحات نسبی برای صادرات آن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تولید مازاد گندم در کشور نیز گفت: ما گندم را برای صادرات تولید نمی‌کنیم و اگر یک سال خدا لطف کرده و گندم به میزان خوبی تولید شده به مفهوم آن نیست که می‌خواهیم آن را صادر کنیم که البته میزان گندم مازاد در بازار منطقه به شکل آرد قابل جذب است، مضاف بر آنکه اروپا خود به عنوان یکی از تولیدکنندگان گندم است که ما آن را به عنوان بازار صادراتی گندم نمی‌بینیم و در دستور کار هم نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به اهمیت توسعه کارهای مشترک با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: زمانی تخم چشم‌زده ماهی را برای تولید ماهی قزل‌آلای پرورشی از فرانسه می‌آوردیم، ولی امروز همین کشور در سواحل قشم یا مزارع پرورشی ما تخم چشم‌زده را تولید می‌کند، مضاف بر آنکه سرمایه‌گذاران اروپایی زیادی به کشور آمده‌اند تا در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

حجتی اضافه کرد: به عنوان مثال یک شرکت اروپایی در منطقه بیرجند و نهبندان ما سرمایه‌گذاری کرده تا فراورده‌های آرایشی و لبنی را از شیر شتر بسازد و همچنین تولید لبنیات و پرورش شتر را هم در دستور کار دارد.

وی به استفاده از واردات دام‌های مولد و پربازده در تولید گوشت و شیر از کشورهای اروپایی هم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال موفق شدیم دام‌های مولد را از گوشه و کنار اروپا شناسایی و گله‌های مادری را به کشور بیاوریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار تأسف از پایین بودن حجم مبادلات تجاری بین ایران و کل اروپا خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموع مبادلات ما 520 میلیون دلار بوده که با شرایطی که داشتیم بسیار ناچیز است، چرا که ما طی سال‌های تحریم یکی از بازارهای تاریخی سنتی خود را به ویژه در زمینه خشکبار به اروپا و اروپای غربی از دست داده‌ایم که امیدواریم با این رفت و آمدها افزایش پیدا کند.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور