Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- فرمانده انتظامی استان گیلان از وقوع ۶۹ درصدی جرایم سایبری استان در شبکه اجتماعی خبر دادو گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش امتداد نیوز، سردار محمدرضا اسحاقی بعداز ظهر شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۹ درصد جرایم سایبری استان گیلان در هفت ماهه سال جاری در شبکه اجتماعی موبایلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ دراین جرایم در حوزه هتک حیث و نشر اکاذیب بوده است، افزود: مزاحمت اینترنتی ۲۵ درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ۱۶ درصد و سایر جرایم نظیر قمار بازی، تهدید و اخاذی وسایر موارد ۲۳ درصد از مهم ترین جرایم سایبری استان در سال جاری به شمار می‌روند.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه ۹۷درصد پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان با تلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا در هفت ماهه نخست سال جاری کشف شده است، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد بزه دیدگان سایبری استان را مردان و ۴۵ درصد آنان را زنان، تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان ۴۹ درصد ضد اخلاقی، ۲۰ درصد انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی، ادامه داد: ۱۹ درصد کسب منافع مالی و ۱۲ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) بوده است،

 فرمانده نیروی انتظامی گیلان از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی گرفته و در ارتباط انتشار و اشتراک مطالب تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن کاربران در دوستی های فضای مجازی، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir  گزارش کنند.

true برچسب ها : جرایم اینترنتی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان فضای مجازی محمدرضا اسحاقی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سابقه‌دار در این شهرستان و کشف ۶ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد رستمی اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی در خصوص وقوع سرقت‌های مختلف در سطح شهرستان تالش، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه اظهارت شکات و تحقیقات میدانی انجام شده، اعضای باند سه نفره سارقان این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از اعتراف این افراد به پنج فقره سرقت کابل برق و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: سارقان ۳۰، ۳۲ و ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رستمی با تاکید بر به توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت تصریح کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 749207

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟