Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی بودجه سال 97 استان مرکزی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای محورهای مواصلاتی استان در سفر گفت: در بودجه های ملی توجه به دو موضوع راه‌ها و آب، دستاوردهای بزرگی را برای استان به همراه خواهد داشت از جمله در بخش راه‌ها در سفر دولت برای محور آهنگران-ساروق-کمیجان و اراک-فرمهین بودجه‌ای اختصاص پیدا کرد که این محور‌ها مقداری هم پیشرفت داشتند اما این پیشرفت ‌به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر دو این محور‌ها از محور‌های داخلی مهم استان هستند که باید تلاش لازم در راستای توسعه این محور‌ها انجام شود که برای این محورها از محل اعتبارات ملی اعتبار هم تخصیص یافته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: اعتبارات لازم برای محور اصلی شهرستان خنداب و دو پروژه وفس-آقچه قلعه و وفس- دائن تامین شود.

کریمی ادامه داد: در حوزه راه‌ها، آزاد راه تهران- اندیمشک را داریم که از خرم آباد تا اراک اجرا شده است و بخش اراک تا قم را می‌توان با تغییر مسیر به سمت سلفچگان، فراهان، تفرش علاوه بر کوتاه کردن مسیر، شهرستان‌های استان را هم از بُن بست خارج کرد.

وی افزود: در حوزه پروژه‌های آبرسانی به مناطق استان مرکزی گفت: در حوزه آبرسانی به اراک به دلیل خراب بودن برخی از رینگ‌ها تمام مناطق اراک نتوانسته‌اند از آب سد کمال صالح بهره‌مند شوند همچنین آبرسانی از سد کوچری برای خمین، محلات، دلیجان انجام شده اما شهرستان ساوه باقی مانده است که باید جزو اولویت‌های مهم استان قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: بحث خروج راه آهن از داخل شهر اراک که از قبل مطرح شده و مسیر ریل مهاجران به اراک و شهرک امیرکبیر هم از دیگر اولویت‌هایی که باید در قالب فاینانس و سرمایه‌گذاری به نتیجه رسانده شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ما در طول در یک سال ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز هزینه کرده‌ایم که بخش این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرزاد دادخواه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل، اظهار داشت: ایمنی حمل و نقل معقوله پیچیده و کلاف مانندی است که عوامل، مسائل و مشکلات مختلفی دارد و علی‌رغم همه اقدامات انجام شده، متاسفانه آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی رو به افزایش است.

وی افزود: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش سرنشینان خودرو نقش موثری دارند و کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندکی، نیاز به یک عزم و همت همگانی در کشور دارد.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه متاسفانه آمار تصادفات با وجود همه اقدامات انجام شده رو به رشد است، گفت: نقش خودرو و میزان استاندارد بودن وسیله نقلیه در کاهش حوادث ناشی از تصادفات بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه ما در رعایت حداقل‌های موارد ایمنی نیز مشکل داریم به طور مثال زنجیر چرخ در خودروهای تولید شده تعبیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ارگان ما چیز دیگری است اما با نصببرچسب شب رنگ، اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران و ارائه آموزش  تلاش می‌کنیم تا به ارگان‌های متولی در جهت کاهش میزان تصادفات کمک کنیم.

بهسازی 300 کیلومتر از راه‌های استان در سال 1401

دادخواه به میزان خرابی جاده‌های استان اشاره کرده و گفت: در جند سال گذشته حدود هزار و 200 کیلومتر از جاده‌های استان  دچار مشکل شده بودند که 300 کیلومتر آن در سال 1401 اجرا و بهسازی شد.

وی افزود: استاندار اصفهان یکی از مراکز مهم صنعتی و تردد در مرکز کشور است و حضور صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در استان موجب بالا بودن تردد کامیون و اضافه تناژ در جاده‌های استان شده و این مهم نیز از جمله عامل خرابی راه‌ها به شمار می‌آید. علاوه بر این معادن و تردد ماشین آلات سنگین آن‌ها نیز در خرابی راه‌های استان نقش محوری دارند و در کنار تخلف ناوگان حمل‌ونقل، تخلف معادن هم یک عامل اصلی در تخریب جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دوهزار و 500 میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از 30 درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و عملیات اجرایی راه‌های باقی مانده در سال جاری انجام خواهد شد.

ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه به بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

دادخواه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه به سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها به دلیل بارندگی‌های اخیر، کارهای اجرایی به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد و تردد ناوگان سنگین باعث می‌شود که عمر مفید این رویه کاهش یابد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

مدیرکل راهداری استان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در جهت کاهش تصادفات پرداخته و گفت: ما در سال گذشته بیشترین میزان خط‌کشی جاده‌ای نسبت به ده سال اخیر را انجام دادیم و با نصب حفاظ‌های بتنی، ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی و ارائه آموزش‌های حوزه حمل و نقل درجهت کاهش میزان تصادفات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره پروژه شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم، گفت: قرار است که پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص شود و پس از آن عملیات اجرایی هر دو طرح آغاز خواهد شد

ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به معادن ضروریست 

دادخواه در ادامه سخنانش بر ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های متنی به معادن تاکید کرده و گفت: ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به معادن از اضافه تناژ بار کامیون‌ها جلوگیری کرده و معدن‌داران را مکلف می‌کند که به نقش خود در قبال ایمن‌سازی جاده‌ها عمل کرده و اجازه حمل بار اضافه را ندهند.

وی در پایان گفت: ما در طول در یک سال 400 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز هزینه کرده‌ایم که بخش این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی کامل نقاط خطرساز  به 10 برابر این اعتبار نیاز داریم.

افزایش 5 کیلومتری متوسط سرعت مکانی در استان

در ادامه این جلسه مجید ذهبیون رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با تاکید بر میزان اهمیت ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای گفت: در استان اصفهان مسئله سرعت در جاده‌ها اولین عامل سنجش در حوزه ایمنی است و متاسفانه متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در استان به صورت سالانه در حال افزایش است.

وی افزود: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 5 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته که این میزان در ایام نوروز 10 کیلومتر بر ساعت بود

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این میزان افزایش متوسط سرعت مکانی تاثیر بسزایی در افزایش آمار و شدت تصادفات دارد و باید با تلاش همگانی در بحث آگاهی‌بخش به مردم، از تبعات این افزایش سرعت جلوگیری کنیم.

وی استان اصفهان حدود  12 هزار کیلومتر راه‌ها دارد که نیمی از آن جزو راه‌های اصلی و شریانی محسوب می‌شوند، افزود: میانگین سرعت وسایل نقلیه‌ای که سال گذشته از جاده‌های استان عبور کرده‌اند، 85 کیلومتر بر ساعت بوده که این میزان در سال جاری به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده است و در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت، پیش‌بینی می‌شود که میزان تصادفات 25 درصد افزایش یابد. بنابراین هرچقدر متوسط سرعت در کل شبکه کاهش یابد، میزان تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.

بیش از 50 درصد تصادفات درون شهری موتورسوار هستند

ذهبیون با بیان اینکه در استان اصفهان سالانه 100 نفر از راکبان موتورسیکلت بر اثر تصادف در جاده‌های برون‌شهری فوت می‌کنند،افزود: میزان تصادفات منجر به جرح راکبان موتورسیکلت در جاده‌های برون‌شهری اصفهان به حدود هزار نفر در سال می‌رسد. همچنین بیش از 50 درصد از تصادفات منجر به فوت در مسیرهای درون‌شهری، موتورسیکلت‌ها هستند و سالانه بیش از 200 نفر از راکبان موتورسیکلت در تصادفات درون شهری فوت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول روستاهای شرق استان از جمله روستاهای زیار، دشتی و اشکاوند، حوزه پاسگاه اصفهان_کوهپایه و شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر بیشترین میزان تصادفات موتورسیکلت را دارند‌.

وی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات موتورسیکلت در جاده‌های برون‌شهری در حال اجرای طرح چهره به چهره هستیم، افزود: رای اجرای این طرح مبداء و مقصد، محورها و مخل دقیق تصادفات موتورسیکلت در جاده‌های برون‌شهری را شناسایی کردیم و عوامل ما در این محورها راکبان موتورسیکلتی که فاقد کلاه ایمنی هستند، متوقف کرده و پس آموزش به آنها کلاه ایمنی رایگان اهدا می‌کنند.

اهدای سیستم روشنایی رایگان به بیش از 2 هزار موتورسیکلت در طول سال

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان داشت: علاوه بر موارد فوق ما سالانه به بیش از 2 هزار موتورسیکلت سیستم رایگان روشنایی اهدا و نصب برچسب‌های شبرنگ در راستای ایمن‌سازی وسیله تلاش  می‌کنیم؛ این طرح تاکنون برای 5 هزار نفر در سطح استان انجام شده و امیدوار هستیم که سال آینده اعتبار بیشتری برای اجرای طرح در اختیارمان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بیش 90 درصد از تصادفات منجر به فوت از کمربند ایمنی استفاده نمی‌شود، گفت: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که در کشور ما کنار 5 درصد افراد از کمربند ایمنی عقب استفاده می‌کنند و  همچنین در بیش از 95 درصد تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی‌شود و ضربه به سر مهم‌ترین عامل فوت است.

90 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است

ذهبیون بیان داشت: بر اساس مطالعات انجام شده 90 درصد از تصادفات استان اصفهان ناشی از عامل انسانی است و عدم توجه به جلو بیشترین گستردگی را در این عامل دارد‌.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش جرایم رانندگی چقدر در کاهش تصادفات موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: جرایم رانندگی در حوزه اختیارات قانون‌گذار و پلیس راهنمایی و رانندگی است اما مطالعات نشان می‌دهد که مجموع جرایم رانندگی از 50 درصد درآمد خانوار بیشتر است اما در کشور ما خلاف این رویه وجود دارد و افزایش جرایم رانندگی به ویژه درمورد تخلفاتی مثل افزایش سرعت و نبستن کمربند ایمنی، می‌تواند به کاهش آمار تصادفات کمک کند

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی