Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در بازید از مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تدابیر و اقدام های انجام شد، اربعین امسال شاهد نظم و امنیت بسیار خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه بودیم و در حوزه خدمات رسانی زیربنایی، توقفگاه ها، و استقرار موکب ها شرایط بهتری برای سهولت تردد زائران ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موج بازگشت زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شدند و همچنان موج بازگشت زائران نیز ادامه دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ایام اربعین امسال این بود که از خروج افراد بدون ویزا جلوگیری شد و خوشبختانه هیچ زائری بدون ویزا از مرزها خارج نشد.

رحمانی فضلی با اشاره به روند بسیار خوب صدور ویزا در این ایام یادآور شد: در این زمینه سفارت خانه کشور عراق در ایران و سفارت ایران در عراق به خوبی عمل کردند و بدون هیچ گونه مشکلی صدور روادید برای زائران انجام شد.

وی گفت: دولت عراق و مسئولان استان های عراقی نیز به خوبی در بحث خدمات رسانی به زائران و همکاری با مسئولان کشورمان عمل کردند که این خود جای تقدیر دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: مردم استان های ایلام و خوزستان میزبانی بسیار خوبی و شایسته ای همانند سال های گذشته از زائران بعمل آوردند، جا دارد از مسئولان این 2 استان و مردم تقدیر و تشکر کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز شنبه به منظور بازدید از زیرساخت های مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی، وارد فرودگاه شهدای شهر ایلام شد.

قرار است عصر امروز با حضور وی نشست خبری به منظور تشریح اقدامات صورت گرفته در اربعین 96 انجام شود.

در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از 730 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی