Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ایجاد محیط کسب و کار مناسب برای بهبود فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: توسعه و گسترش این محیط، از حمایت هالی مالی مهم تر است.

سورنا ستاری روز شنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ایرنا در مورد حمایت از شرکت های فعال در زمینه دیجیتال گفت: در ایران محیط کار دیجیتال خیلی بکر و باز است و مهم ترین بحث محیط کسب و کار است که باید ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محیط کسب و کار مناسب از حمایت های مالی مهم تر است، دولت باید محیط را آماده کند و بخش عمده ای از کار فرهنگی است. شرکت هایی که دانش بنیان می شوند؛ بیش از 100 نوع خدمات دریافت می کنند که شامل معافیت های گمرکی و مالیاتی و معافیت سربازی است.
ستاری ادامه داد: برای شرکت هایی که نمی توانند مکانیزم های دانش بنیان را داشته باشند به زودی بحث شرکت های خلاق را تعریف می کنیم، آموزش ها را برای این شرکت ها توسعه می دهیم خصوصا حمایت از شتاب دهنده ها؛ زیرا هر چه بتوانیم شتاب دهنده را توسعه دهیم موفق تر هستیم.

***جایگاه 75 در کسب و کارهای نوپا را داریم
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه جایگاه ایران در حوزه کسب و کارهای نو در دنیا گفت: در ابتدای این دولت جایگاه 121 را داشتیم و اکنون 75 هستیم؛ آنچه ما را عقب می اندازد محیط کسب و کار و آزادی های اقتصادی است.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان از مکانیزم قانونی برای حمایت برخوردار هستند؛ ولی شرکت های خلاق از مکانیزم هایی استفاده می کنند که معاونت علمی و فناوری در اختیار آنها قرار می دهد، سطح پایین تری از حمایت را در برمی گیرد. در نهایت مهم این است که شتاب دهنده ها را توسعه دهیم؛ شتاب دهنده ها را می توانیم دانش بنیان کرده و توسعه دهیم.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین در مورد طرح شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) و حمایت های معاونت علمی از این طرح نیز توضیح داد: طرح شامد در هیات دولت تصویب شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخت بیشتری از این طرح دارند؛ ما هم موافق این طرح هستیم.
وی همچنین در مورد تغییرات در فضای مجازی و ورود فناوری های جدید گفت: ورود فناوری های جدید هر تاثیری بگذارد؛ اگر محتوا برای این فناوری ها نداشته باشیم ورود به آن معنا ندارد. ابتدا باید از لحاظ محتوا قوی شویم زیرا این فناوری ها با خود فرهنگی می آورد که باید در آن تسلط داشته باشیم. انتظار داریم شرکت های فعال در زمینه دیجیتال هفته ای 10 درصد رشد کنند و شرکت هایی که این اندازه رشد نمی کنند، محکوم به شکست هستند.

***وجود کمتر از 50 شرکت دانش بنیان فعال در زمینه رسانه مجازی
ستاری در مورد شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه رسانه مجازی نیز گفت: از مجموع 3 هزار و 400 شرکت دانش بنیان، کمتر از 50 شرکت در زمینه رسانه مجای فعال هستند و دلیل آن ضرورت وجود فناوری برای دانش بنیان شدن یک شرکت است.
رییس بنیاد ملی نخبگان در مورد طرح حمایت از توسعه محتوای دیجیتال توضیح داد: ستاد فناوری نرم در معاونت علمی طرح های مختلفی دارد؛ یکی از بحث های این ستاد توسعه محتوای دیجیتال است. قرار نیست از محتوا حمایت کنیم از شتاب دهنده های کسب و کار در حوزه محتوا باید حمایت کنیم. هر شتاب دهنده ده ها و صدها شرکت و استارتاپ را حمایت می کند و دولت مستقیما امکان حمایت از این شرکت ها و استارتاپ ها را ندارد بلکه از شتاب دهنده ها حمایت می کند.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در بیش از 300 غرفه و در صحن اصلی شبستان مصلای امام (ره) برگزارمی شود. در این نمایشگاه که از 20 تا 27 برپاست، بازدید کنندگان می توانند از نزدیک با تولیدکنندگان نرم افزار و دیگر تجهیزات رسانه های دیجیتال در فضای مجازی آشنا شوند.
علمی**9157 **1569
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: علی حبیبی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم