Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با اشاره به ايجاد محيط کسب و کار مناسب براي بهبود فعاليت شرکت هاي دانش بنيان گفت: توسعه و گسترش اين محيط، از حمايت هالي مالي مهم تر است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، سورنا ستاري روز شنبه با حضور در يازدهمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در جمع خبرنگاران در مورد حمايت از شرکت هاي فعال در زمينه ديجيتال گفت: در ايران محيط کار ديجيتال خيلي بکر و باز است و مهم ترين بحث محيط کسب و کار است که بايد ايجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: محيط کسب و کار مناسب از حمايت هاي مالي مهم تر است، دولت بايد محيط را آماده کند و بخش عمده اي از کار فرهنگي است. شرکت هايي که دانش بنيان مي شوند؛ بيش از 100 نوع خدمات دريافت مي کنند که شامل معافيت هاي گمرکي و مالياتي و معافيت سربازي است.
ستاري ادامه داد: براي شرکت هايي که نمي توانند مکانيزم هاي دانش بنيان را داشته باشند به زودي بحث شرکت هاي خلاق را تعريف مي کنيم، آموزش ها را براي اين شرکت ها توسعه مي دهيم خصوصا حمايت از شتاب دهنده ها؛ زيرا هر چه بتوانيم شتاب دهنده را توسعه دهيم موفق تر هستيم.
***جايگاه 75 در کسب و کارهاي نوپا را داريم
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در زمينه جايگاه ايران در حوزه کسب و کارهاي نو در دنيا گفت: در ابتداي اين دولت جايگاه 121 را داشتيم و اکنون 75 هستيم؛ آنچه ما را عقب مي اندازد محيط کسب و کار و آزادي هاي اقتصادي است.
وي تاکيد کرد: شرکت هاي دانش بنيان از مکانيزم قانوني براي حمايت برخوردار هستند؛ ولي شرکت هاي خلاق از مکانيزم هايي استفاده مي کنند که معاونت علمي و فناوري در اختيار آنها قرار مي دهد، سطح پايين تري از حمايت را در برمي گيرد. در نهايت مهم اين است که شتاب دهنده ها را توسعه دهيم؛ شتاب دهنده ها را مي توانيم دانش بنيان کرده و توسعه دهيم.
عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف همچنين در مورد طرح شامد (شناسه الکترونيکي محتواي ديجيتال) و حمايت هاي معاونت علمي از اين طرح نيز توضيح داد: طرح شامد در هيات دولت تصويب شده و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شناخت بيشتري از اين طرح دارند؛ ما هم موافق اين طرح هستيم.
وي همچنين در مورد تغييرات در فضاي مجازي و ورود فناوري هاي جديد گفت: ورود فناوري هاي جديد هر تاثيري بگذارد؛ اگر محتوا براي اين فناوري ها نداشته باشيم ورود به آن معنا ندارد. ابتدا بايد از لحاظ محتوا قوي شويم زيرا اين فناوري ها با خود فرهنگي مي آورد که بايد در آن تسلط داشته باشيم. انتظار داريم شرکت هاي فعال در زمينه ديجيتال هفته اي 10 درصد رشد کنند و شرکت هايي که اين اندازه رشد نمي کنند، محکوم به شکست هستند.
***وجود کمتر از 50 شرکت دانش بنيان فعال در زمينه رسانه مجازي
ستاري در مورد شرکت هاي دانش بنيان فعال در زمينه رسانه مجازي نيز گفت: از مجموع 3 هزار و 400 شرکت دانش بنيان، کمتر از 50 شرکت در زمينه رسانه مجاي فعال هستند و دليل آن ضرورت وجود فناوري براي دانش بنيان شدن يک شرکت است.
رييس بنياد ملي نخبگان در مورد طرح حمايت از توسعه محتواي ديجيتال توضيح داد: ستاد فناوري نرم در معاونت علمي طرح هاي مختلفي دارد؛ يکي از بحث هاي اين ستاد توسعه محتواي ديجيتال است. قرار نيست از محتوا حمايت کنيم از شتاب دهنده هاي کسب و کار در حوزه محتوا بايد حمايت کنيم. هر شتاب دهنده ده ها و صدها شرکت و استارتاپ را حمايت مي کند و دولت مستقيما امکان حمايت از اين شرکت ها و استارتاپ ها را ندارد بلکه از شتاب دهنده ها حمايت مي کند.
يازدهمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در بيش از 300 غرفه و در صحن اصلي شبستان مصلاي امام (ره) برگزارمي شود. در اين نمايشگاه که از 20 تا 27 برپاست، بازديد کنندگان مي توانند از نزديک با توليدکنندگان نرم افزار و ديگر تجهيزات رسانه هاي ديجيتال در فضاي مجازي آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان عزم‌ جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

محمد نورصالحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسائل شهرهای ما کم نیست، در حوزه حمل‌ونقل و تسهیلات در این حوزه برای بهبود کیفیت عبور و مرور، بهبود کیفیت زندگی در شهر و آرامش مردم اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود تا مدیران، سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه بتوانند داشته‌های خود را عرضه کنند و مدیریت شهری تصمیم بگیرد، افزود: این دوره نمایشگاه رشد خوبی داشته است، شرکت‌ها، به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها متوجه صورت مسئله شده‌اند و درصدد رفع آن برآمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدوارم مدیریت شهری اصفهان و سایر شهرها بتوانند بهره‌برداری خوبی از این نمایشگاه در راستای به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده‌های مختلف داشته باشند، گفت: تصمیمات خوبی برای حمایت از اصل موضوع دانش‌بنیان و ترغیب و تشویق این شرکت‌ها گرفته شده است تا بتوانیم نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام دهیم.

نورصالحی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان عزم جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

کد خبر 749868

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان