Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@12:24:53 GMT

باور نادرست قطع عضو درباره دیابت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۷۰۸۵

باور نادرست قطع عضو درباره دیابت

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سید مهدی طبایی - متخصص پوست و مو ، در توضیح اینکه وقتی صحبت از قطع عضو می‌شود افراد دیابتی که تعداد قابل توجهی نیز در کشور هستند و نیمی از آنها هم اطلاعات ندارند که دیابت دارند تصورشان این است که آخر دیابت قطع عضو و مرگ، است اما ما می‌بینیم که این زخم‌ها گاهی با روش‌های بسیار ساده اصلا نباید به نقطه قطع عضو برسد، توضیح داد: مهم ترین عامل در بیماران دیابتی پیشگیری از ایجاد زخم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشگیری با کنترل مناسب قند، رژیم و تغذیه درست و ورزش مناسب مهیا می‌شود.

وی عنوان کرد: این آموزش‌ها بخشی از آموزش‌های یک مرکز زخم می‌تواند باشد که باید به بیماران دیابتی در سطح جامعه اطلاع رسانی کند که در صورت بروز زخم‌های سطحی سریع ارجاع داده شوند و در همان مراحل اولیه کار درمانی مناسب صورت بگیرد که عمق و گرید زخم بیشتر نشود و همین پیشگیری‌ها باعث شود به نقطه ای نرسند که مجبور شوند به خاطر درگیری‌های بافت‌های زیرین و استخوان‌ها مجبور به قطع عضو شوند.

طبایی درباره گسترش مرکز جامع زخم اظهار داشت: فاز اول تاسیس مرکز زخم پای دیابتی بود که انجام شد. فاز دوم مرکز واریس بود که امسال اضافه شد و فاز سوم راه اندازی فاز جراحی ویژه بیماران زخم است که ان شاالله در سالهای آینده انجام می‌شود.

وی درباره اینکه آیا بیمار خود باید به این مرکز مراجعه کند یا باید ارجاع داده شود؟ توضیح داد: بیماران هم می توانند ارجاع شوند و هم خودشان به صورت اولیه حضور پیدا کنند. در این مرکز ما در حوزه‌های مختلف متخصص داریم. در حوزه پوست و مو، عفونی فوق تخصص‌های غدد، جراحی، جراح پلاستیک، ارتوپد، رادیولوژیست، اینترنشنال رادیولوژیست که کارهای تهاجمی را برای زخم واریسی انجام می‌دهند، پزشکان عمومی و پرستاران کارآزموده و در واقع یک تیم چند تخصصی خیلی خوب نیز در این مرکز گرد هم آمدند.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره اینکه در کل کشور فقط همین یک مرکز وجود دارد؟ بیان داشت: مرکزی به این جامعیت تا به‌حال نداشتیم و این ابتکار جهاد دانشگاهی بود که بتواند این حوزه را سازماندهی کند.

701

دیابت قطع عضو لیزر جهاد دانشگاهی دانستنی بیماری بیماران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم

به گزارش "ورزش‌ سه"، سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت تیمش در بازی با خیبر خرم آباد در چهارچوب مسابقات لیگ دسته اول باشگاه کشور اظهار داشت: شرایط تیم بسیار خوب است، تمرینات منظم و خوبی پشت سر گذشته‌ایم‌.

او ادامه داد: پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد بازی داریم و با توجه به شناختی که از حریف داریم و همین‌طور با تکیه بر توان بازیکنان خود و حمایت هواداران امیدواریم پیروز میدان شده و ۳ امتیاز این مسابقه را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به رای کمیته انضباطی در ارتباط با تکرار بازی برابر تیم استقلال ملا ثانی در هفته بیست و هشتم چنین گفت: اصلاً باورم نمی‌شود که کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته باشد. این رای کاملا بر خلاف قوانین انضباطی فدراسیون است و ما به این رای معترض هستیم. باشگاه ما نسبت به این رای اعتراض خود را کتباً نوشته و تحویل کمیته استیناف خواهیم داد. به هیچ عنوان این رای قابل قبول برای ما نیست.

رجب‌زاده در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: چگونه می‌شود تیمی از عهده میزبانی و زمین محل برگزاری مسابقه در شهرش بر نیاید و آنگاه مقصر شناخته نشده و برخلاف آیین نامه‌های انضباطی سه بر صفر بازنده نشود. آیا این به جز این است که رای عادلانه صادر نشده است.

رجب‌زاده افزود: از وقتی این خبر را از کمیته انضباطی شنیدم، شگفت زده شدم. اصلاً باورم نمی‌شود. طی یکی دو روز اخیر تمام تمرکزم این بود که از جنبه ذهنی و روانی بتوانم روحیه بازیکنانم را برای بازی روز پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد به شرایط مطلوبی برسانم. 

او در ادامه با تشکر از مسئولان باشگاه اضافه کرد: از تلاش و حمایت‌های سردار بو علی فرماندهی سپاه فجر فارس که سر تمرین حضور پیدا کردند و باعث دلگرمی و روحیه کل مجموعه تیم شدند، تشکر می‌کنم. همچنین باید تشکر ویژه‌ای هم از مدیریت باشگاه وسایر عزیزان دلسوز در باشگاه، کادر فنی، همین‌طور هواداران و اصحاب رسانه که دلگرمی ما هستند، داشته باشم.

او در پایان گفت: به هر حال باشگاه فجر شهید سپاسی به این مسئله معترض است و امیدواریم تا مسئولین استان با رایزنی با فدراسیون فوتبال و همین‌طور وزیر ورزش مانع از ضایع شدن حق تیم فجر شهید سپاسی شوند. اگر جز این باشد که در کمیته استیناف رای واقعی و عادلانه صادر نشود قطعاً به مراجع بالاتر شکایت خواهیم کرد. این حق مسلم باشگاه ماست که بتوانیم از حق خود با هر راهی که در دسترس است، دفاع کنیم.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد