Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد ایران با افزایش ‌سرمایه‌گذاری‌های مشترک به‌ مرکز تولیدات محصولات کشاورزی برای 400 میلیون نفر جمعیت کشورهای همجوار ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، غلامعلی فارغی در نشست هیئت اتحادیه اروپا در اتاق بازرگانی تهران گفت : تبدیل ایران به ‌کانون و هاب منطقه، مستلزم آن است که فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا به توانمندی‌های ایران باور داشته باشند و به ‌سرمایه‌گذاری‌های مشترک با ایرانی‌ها و انتقال تکنولوژی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اتاق ایران و کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا را مطرح کرد که به موجب آن کارگروهی مشترک و پیگیر میان دو طرف تشکیل شود و تداوم این همکاری‌ها به انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی منجر شود.
«‌سرمایه‌گذاری مشترک و ارتقا بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی»، «‌سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد ‌هاب مواد غذایی در ایران»، «مشارکت و کمک به ایجاد سامانه هوشمند سنجش سلامت دام و طیور»، «ایجاد ‌هاب و مرکز آموزش و تحقیقات علمی با محوریت تامین امنیت غذایی» و «‌سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید بذر اصلاح شده ژنتیکی مقاوم به کم‌آبی و شوری خاک» از جمله پیشنهادات فارغی به عنوان زمینه‌های همکاری ایران با کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا بود.
پس از این سخنان افتتاحیه، افرادی از دو طرف به ارائه اطلاعاتی در زمینه توانمندی‌های ایران و اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی پرداختند تا تصویری کلی از وضعیت اقتصاد ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حاضران ارائه دهند.
این نشست با مذاکره مستقیم و دوجانبه فعالان اقتصادی دو طرف به پایان رسید.
تصویر دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی