Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت گفت: مجلس شورای اسلامی 1،5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در کشور پیش بینی کرده است و به همین میزان بانک ها برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت می کنند.

محمدمهدی مفتح روز شنبه در نشست «اقتصاد مقاومتی استان همدان با محوریت اشتغال»، با بیان اینکه بخشی از اعتباراتی که در سالهای گذشته برای اشتغال اختصاص می یافت به علت نبود نظارت منحرف شده و در دیگر بخش ها هزینه می شد، افزود: باید سعی کرد منابع پیش بینی شده برای اشتغال به بهترین نحو هزینه شود تا مشکل بیکاری را بتوان ریشه کن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکل بزرگ همدان همچون دیگر مناطق کشور اشتعال است، با این وجود گام های خوبی برای حل مشکلات این حوزه برداشته شده است و باید تدابیر ویژه ای نیز اندیشده شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در کشور و استان همدان در زمینه اشتغال کارهای خوب و اثرگذاری شده است، افزود: با این وجود سالانه 500 هزار دانش آموخته دانشگاهی کشور نیازمند مهارت آموزی هستند.
امیر خجسته افزود: سازمان فنی و حرفه ای اعتبار مورد نیاز برای مهارت آموزی به این قشر را ندارد؛ بنابراین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود پیگیری های لازم را در این زمینه داشته باشد.
وی گفت: همچنین باید زمینه حضور دانش آموختگان حوزه فنی در کارخانه ها فراهم شود؛ چراکه این اقدام زمینه کسب مهارت و اشتغالزایی را فراهم می کند.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت نیز در این نشست گفت: هم اینک 500 کارگاه خیاطی دارای پروانه در این شهرستان فعال است اما برای پرداخت تسهیلات و رفع مشکل بیمه این واحدها، اقدامی نشده است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه در حوزه هنر صنعت منبت، 2 اتفاق بزرگ در این شهرستان رخ داده که نخست معرفی ملایر به عنوان شهر ملی منبت است، گفت: در این شهرستان، هفت هزار کارگاه با مجموع 2 هزار و 100 فرصت شغلی وجود دارد که درخواست می شود برای پرداخت تسهیلات به این قشر کاری انجام شود.
دیگر نماینده ملایر در خانه ملت نیز در این نشست اظهار کرد: هنوز بین دانشگاه ها و مراکز تولیدی و به تعبیری علم و عمل رابطه موثری ایجاد نشده است؛ با این وجود مراکز فنی و حرفه ای در سال های اخیر گام های خوبی در راستای تحقق این مهم برداشته اند.
محمد کاظمی با عنوان اینکه جوانان با یادگیری کار در مرکز فنی و حرفه ای صاحب شغل می شوند، بیان کرد: این مراکز هم اینک در حاشیه قرار گرفته اند و به لحاظ اعتبارات و تجهیزات نیازمند توجه و کمک هستند.
وی با بیان اینکه صندوق کار آفرینی برای ایجاد اشتعال شکل گرفته اما شرایط دریافت تسهیلات از آن بسیار دشوار است، گفت: کسانی که دنبال ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی هستند پشتیبان مالی ندارند، بنابراین این طرح ها در گام نخست متوقف می شوند.
وی با اشاره به وقفی بودن بسیاری از املاک شهرستان ملایر، گفت: از همین رو اسناد یاد شده برای ارایه به بانک قابل قبول نیستند، لذا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم دستور آسان سازی شرایط پرداخت تسهیلات به این قشر صادر شود.
وی گفت: استان همدان معادن زیادی برای سرمایه گذاری دارد و از مدیرعامل شستا انتطار می رود برای سرمایه گذاری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.
نماینده مردم نهاوند در خانه ملت نیز در این نشست، خواسته مردم این شهرستان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توجه به ظرفیت های نهاوند به ویژه فعالیت 200 کارگاه مبل منبت اعلام کرد.
حسن بهرام نیا افزود: درخواست می شود جنوب استان همدان به عنوان قطب مبل و منبت معرفی شود؛ چراکه هم اینک مجوز خوشه مبل و منبت در نهاوند صادر شده است و در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز راه اندازی ناحیه مبل و منبت در این شهرستان را دریافت کرده ایم.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: در دولت های گذشته تسهیلات زیادی برای ایجاد اشتغال پیش بینی شد اما بعد از گذشت سال ها این تسهیلات به معوقات بانکی تبدیل شد و حاصل این کار اشتغال پایدار نبود.
اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اصلی ایجاد اشتغال در کشور است، خواستار افزایش اختیارات این وزارتخانه توسط رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید شد.
وی ادامه داد: انتظار می رود فضایی برای وزیر کار فراهم شود که وی بتواند نسخه اشتغال برای وزارتخانه ها و استان ها را تهیه کند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان