Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که در محل سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: مداخله دولت در موضوع اربعین تنها در امور زیربنایی همچون آبرسانی، روشنایی معابر، ساخت پارکینگ است که برای منطقه نیز ماندگار می شود اما سایر موارد باید با مشارکت و همراهی مردم به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امیدواریم با انسجام بیشتر و تقسیم کار بهتر بتوانیم مجموعه کارهای با ثبات ماندگارتری را انجام دهیم، که در این راستا باید طرح جامع زائران اربعین اجرا شود و در آن نیز از تمامی قوا و امکانات دیده شود.

رحمانی فضلی افزود: امسال با توجه به تجربه چهار سال پیاپی توانستیم با مدیریت منسجم تری وارد عمل شویم، امسال به نسبت سال های گذشته از یک هماهنگی و همکاری بهتری در انجام امور برخوردار بودیم که حاصل آن نیز رضایتمندی زائران بود.

وزیر کشور توضیح داد: مطمئنا همین روال با تعالی، تکامل و برنامه ریزی های منسجم تری در سال های آینده به شکلی مستمر باقی و تکرار شود.

وی تصریح کرد: موضوع اربعین جزو اعتقادات و باورهای ما است فلذا تلاش می کنیم که کارها در خور شان اباعبدالله الحسین(ع) به انجام رسد. در بخش های زیرساختی، تدارکات، امنیت، حمل و نقل، اقامت و دیگر موارد نیز در راستای یافتن نقاط ضعف و تلاش برای رفع آنها به صورت جدی در حال برنامه ریزی هستیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: مسائل باید به صورت عمیق و مناسب تر مورد توجه قرار گیرد. امسال نسبت به سال های گذشته 20 درصد به جمعیت زائران افزوده شده است و اگر این روال در سال های آتی نیز تکرار شود به طور قطع نیاز به تلاش بیشتر و خدمات رسانی مناسب تر داریم.

وزیر کشور توضیح داد: امسال بیش از 60 میلیون وعده غذایی به زائران داده شد. در بخش دارو  و درمان نیز هزینه های سنگینی صرف شد و تمام اینکارها برای خدمات رسانی در خور شان زائران بوده است.

وی یادآور شد: دولت به تنهایی توان تامین بودجه های این چنینی را ندارد ضمن اینکه ارزش این کار به آن است که مردم با جان و دل به میدان بیایند و به زائران اربعین خدمات رسانی کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران در داخل کشور و حتی در  کشور عراق کار بسیار عظیمی است گفت: امسال حدودا دو میلیون و 300هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرزهای سه گانه کشور تردد کردند.

وزیر کشور اضافه کرد: اربعین، امری اعتقادی و فرهنگی است که باید از آن در راستای تعالی و رشد اعتقادات و کمک به نظام جمهوری اسلامی و تقویت باورهای مردمی بهره ببریم.   

وی توضیح داد: همه ما در این باره نقش داریم و تلاش خواهیم نمود تا این رویداد بزرگ اعتقادی و فرهنگی را به راه بیندازیم، چشم تمام دنیا به همایش بزرگ اربعین است و اگر بهتر ساماندهی شود هم قدرت شیعیان را می رساند و هم نظم درونی را که در قالب اعتقاد و باور است، به نمایش می گذارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به عنوان کشوری که به حکومت دینی اعتقاد داریم موضوع اربعین را فراتر از مرزهایمان می بینیم و این یک الگوی بشری مفید از نظر تمام افکار عمومی جهان است.

وزیر کشور گفت: اینکه شهادت جریان فکری حسینی بعد از گذشته هزار سال هنوز هم ظهور و بروز دارد برای آن است که در بطن و متن و هویت ما موضوعیت دارد، صلح، زیبایی، عدالت، ظلم ستیزی، ایثار، دفاع از مظلوم، آزادی همه و همه در بحث اربعین نهفته است و از نظر عقلی و دلی با این مفاهیم آشنا هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دنیا تشنه عدالت، آزادی، صلح و زیبایی به عنوان اصول اعتقادی است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر بتوانیم موضوع آزادی و عدالت را در حکومت اسلامی مبتنی بر وحدانیت اجرا کنیم در واقع کار بزرگی به انجام رسیده و اگر بتوانیم این اصول را در قالب مناسک و مراسم پیاده کنیم، می توانیم بر دل ها و جان ها سیطره یابیم.

وزیر کشور گفت: امیدواریم تا هر چه جلو تر می رویم در بُعد اخلاقی و فرهنگی موفق تر باشیم، امسال کارها بهتر از سال گذشته انجام شد، در بحث تدارکات کارها به صورت صد در صد  تقویت شد. در حمل و نقل نیز کارهای بزرگی صورت گرفت و مردم با کمترین تراکم، راه بندان و یا ماندگاری  مواجه نبودند.

وزیر کشور با قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران امر خدمات رسانی به زائران اربعین که در قالب ستاد اربعین نقش آفرینی کردند، اضافه کرد: همه با جان و دل و با اعتقاد وارد میدان کار و خدمت رسانی شدند، استان های خوزستان و ایلام نقش مهمی در این خصوص دارند. مردم این دو استان میزبانان اصلی زائران بودند و کار بزرگ و خدمات وصف ناپذیر شان، ستودنی و قابل تقدیر است.

وزیر کشور در پایان گفت:سازمان منطقه آزاد اروند، وزارت نیرو، راه و شهرسازی دیگر ارگان ها، خدمات قابل تحسین و ماندگاری را انجام دادند که از آنان قدردانی می کنم.

  

عکاس: محمد بن رشیدی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات