Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مرگ سالانه ۲۳۰ نفر به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا در استان یزد خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، محمدحسن لطفی در نشست تدوین سند جامع سلامت استان یزد با اشاره به اینکه زنگ خطر شیوع بیماریهای غیرواگیر در استان یزد به صدا درآمده است، اظهار داشت: یزد در شیوع دیابت رتبه پنجم، در اختلالات چربی خون رتبه هفدهم و در ابتلا به فشار خون دارای رتبه ۹ کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استان یزد همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه ۱۲ ، ۶، ۱۳و ۱۴ کشوری قرار دارد به همین دلیل باید سطح سواد سلامت مردم استان یزد افزایش یابد.

لطفی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماریها به همکاری بین بخشی همه دستگاهها نیاز است، عنوان کرد: ۲۵ درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، ۵۰ درصد حاکمیت و ۳۰ درصد به نظام سلامت مربوط می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: استان یزد با چالش های چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: سالانه چهار هزار و ۸۶۰ نفر در استان فوت می کنند که علت فوت ۲۳۰ نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به سند سلامت استان خاطرنشان کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماریها، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژه ای شده است.

به گزارش مهر، افزایش کیفیت زندگی، کاهش ۱۵ درصدی بیماریهای غیرواگیر و افزایش ۲۵ درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است.

true برچسب ها : دانشگاه علوم پزشکی یزد محمدحسن لطفي یزد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است