Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد خزدوزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزینه حداقلی خرید تجهیزات این رشته ورزشی برای خانواده ها از 50 تا 60 میلیون ریال است که با گذشت زمان بیشتر هم می شود.
وی رشته دوچرخه سواری را برخلاف نظر بسیاری از مردم و مسئولان، لوکس و پر هزینه خواند و افزود: بدلیل پر هزینه بودن این ورزش برای خانواده ها و نیاز ورزشکاران به وسایل مجهز و مکمل های غذایی، بسیاری از علاقه مندان بدلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها به رشته های دیگر می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزدوزی تاکید کرد: هیات بدلیل کمبود منابع مالی در بهترین حالت ممکن می تواند ورزشکاران را به مسابقات لیگ کشوری اعزام و هزینه رفت و برگشت آنها را پرداخت کند.
رئیس هیات دوچرخه سواری کردستان با بیان اینکه رشته های سالنی درآمد زا هستند اما این موضوع در مورد رشته دوچرخه سواری صدق نمی کند، یادآور شد: هیات نه تنها از دوچرخه سواران شهریه نمی گیرد بلکه تغذیه ورزشکاران را در زمان تمرین و استراحت در مسابقات را نیز بر عهده دارد.
به گفته وی، مربیان این رشته ورزشی به صورت افتخاری با هیات همکاری می کنند و حق الزحمه ایی بابت کار با ورزشکاران دریافت نمی کنند.
وی به میزان اعتبارات هیات در سال جاری اشاره کرد و گفت: این اعتبارات کمتر از 100 میلیون ریال است در حالیکه پیش بینی سالیانه ما برای تامین هزینه های هیات بیش از یک میلیارد ریال است.
خزدوزی اضافه کرد: هیات دوچرخه سواری کردستان با یک دهم اعتبارات پیش بینی شده خود در لیگ و مسابقات قهرمانی کشوری هم شرکت می کند.
رئیس هیات دوچرخه سواری کردستان با اشاره به اینکه برای تمرین، هدایت و مراقبت از دوچرخه سواران در خارج از شهر، نیاز به خرید 2 دستگاه موتورسیلکت داریم، افزود: با وجود چندین بار مکاتبه، هنوز اعتبار خرید در اختیار هیات قرار نگرفته است.
خزدوزی شهرهای بیجار و سنندج را قطب اصلی ورزش دوچرخه سواری استان کردستان معرفی و اظهار کرد: فعالیت دوچرخه سواران استان بیشتر در کوهستان و رشته های کراس کانتری و دانهیل است بطوریکه 2 روز پیش در رشته دانهیل پرهام دهقانی ورزشکار کردستانی نفر دوم لیگ کشوری شد.
وی یادآور شد: اگر خوابگاه ورزشی 400 نفری سنندج به بهره برداری برسد توان میزبانی مسابقات لیگ کشوری را خواهیم داشت که این اتفاق در توسعه ورزش دوچرخه سواری استان کردستان تاثیر بسزایی دارد.
** برنامه ما همگانی کردن ورزش دوچرخه سواری در استان است
رئیس هیات دوچرخه سواری کردستان با بیان اینکه برنامه ما همگانی کردن این رشته ورزشی در استان است، افزود: این کار نیازمند حمایت و همکاری دیگر ارگان ها بویژه شهرداری ها است.
به گفته خزدوزی، برگزاری همایش همگانی دوچرخه سواری، به فرهنگ سازی این رشته ورزشی و توسعه ورزش قهرمانی نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
وی ادامه داد: خانواده ها اگر درگیر ورزش دوچرخه سواری شوند فرزندان هم بهتر می توانند در این رشته حضور یافته و مورد حمایت آنان قرار گیرند.
وی به بحث استعدادیابی در ورزش دوچرخه سواری گریزی زد و گفت: برنامه های مدون و علمی انجام دادیم و دنبال جذب نوجوانانی هستیم که توان فعالیت در این رشته ورزشی و استعداد مادر زادی برای رکاب زدن را دارند.
خزدوزی یادآور شد: در 2 هفته گذشته 20 نوجوان 13 تا 15 ساله در کردستان در طرح استعدادیابی شرکت کردند که 6 نفر آنان وضعیت فوق العاده ایی داشتند و قرار است فدراسیون از آنان حمایت ویژه ای داشته باشد.
حدود 200 دوچرخه سوار سازمان یافته در کردستان زیر نظر هیات مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی