Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:30:29 GMT

خبرهای کوتاه از استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۰۳۵۱

خبرهای کوتاه از استان کرمان

کرمان – ایرنا - کسب رتبه برتر کشوری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در عنبرآباد، ورزشکار جیرفتی در جمع 10 شطرنج باز برتر کشور، افتتاح مدرسه خیرساز کیان دانش عنبرآباد در آینده نزدیک ، زنگ آغاز کتاب در جیرفت و گشایش نمایشگاه کتاب در ریگان از جمله خبرهای کوتاه در استان کرمان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اداره نظارت و بازرسی این سازمان در بین سازمان های زیر مجموعه وزارتخانه رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
محمود اسکندری نسب روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: رصد و پایش بازار و جلوگیری از اخلال و نظم بازار و رسیدگی به تخلفات از اهم موارد انجام شده در حوزه بازرسی این سازمان می باشد.
وی گفت: بر اساس سنجش و ارزیابی عملکرد انجام شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، این سازمان طی شش ماهه اول سال جاری توانسته رتبه دوم را در سطح کشور کسب کند.
اسکندری نسب بیان کرد: مهمترین شاخص هایی که واحدهای استانی بر اساس آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند شامل، مدت زمان صرف شده برای انجام یک مورد بازرسی توسط یک تیم بازرسی، متوسط تعداد واحدهای بازرسی شده توسط هر تیم بازرسی طی یک روز کار و، درصد شناسایی واحدهای متخلف استان می باشد.
وی ادامه داد: درصد کشف تخلف، سهمیه تخلف هر واحد متخلف، درصد سایر تخلفات کشف شده به استثناء تخلف عدم درج قیمت به کل تخلفات و درصد پرونده‌های عمده به کل پرونده‌های متشکله از دیگر معیارهای این سنجش است.
اسکندری نسب خاطرنشان کرد: این سازمان توانسته در شاخص هایی چون مدت زمان صرف شده برای شناسایی یک واحد متخلف، متوسط تعداد واحدهای متخلف شناسایی شده، درصد شناسایی واحدهای متخلف و درصد کشف تخلف بالاتر از میانگین کشوری عمل کند.
وی تصریح کرد: طی 6 ماهه سالجاری 6 هزا رو 300 بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی در جنوب کرمان صورت گرفت.
اسکندری نسب افزود: بیش از 485 مورد پرونده تخلف در6 ماهه نخست سال جاری تشکیل و جهت ادامه مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در ادامه به شکایات مردمی واصله به سازمان اشاره کرد و گفت: 300 مورد شکایات مردمی در شش ماهه نخست سالجاری توسط این اداره به ثبت رسیده که بیشترین تخلفات در حوزه کالا است.
وی ضمن نیاز به آشنایی بیشتر مردم با سامانه 124 سازمان، افزود: مردم جنوب کرمان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه مردمی 124 تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به شکایت واصله توسط بازرسان سازمان اقدام شود.
***
اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در عنبرآباد
فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از اجرای طرح پاکسازی مناطق الوده و جرم خیر با هدف دستگیری محکومان و متهمان فراری خبر داد.
سرهنگ محمود بیدشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح پاکسازی از سلسله اقدامات این فرماندهی در راستای دستگیری و جلب محکومان و متهمان فراری و بالا بردن ضریب امنیتی و افزایش احساس آرامش و آسایش شهروندان در سطح حوزه استحفاظی شهرستان میباشد که طی 2 مرحله در آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: این طرح با سه هدف پیشگیری از جرم ,تکمیل کردن چرخه رسیدگی و دادرسی و احقاق حقوق متضررین به اجرا گذاشته شد .
وی گفت: در اجرای این طرح 59 متهم تحت تعقیب,6 عامل نا امنی و 6 سارق دستگیر شدند و همچنین 11 قبضه سلاح غیر مجاز, مقادیری مهمات و 3 هزار و 140 لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد خاطر نشان کرد: این طرح از سلسله طرح های تاثیر گزار در پیشگیری از جرم است که ادامه خواهد یافت.
***
ورزشکار جیرفتی در جمع 10 شطرنج باز برتر کشور
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت گفت: پوریا درینی به عنوان تنها نماینده ی استان کرمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات شطرنج جشنواره سراسری آقایان کشور حضور داشت و در جمع 10 نفر برتر به فینال راه یافت.
سلحشور سالاری افزود: مرحله نیمه نهایی مسابقات شطرنج جشنواره سراسری آقایان کشور با حضور 66 شرکت کننده از قهرمانان استان ها، نفرات برتر جشنواره و نفرات برتر ریتینگ ایران در 9 دور به روش سوئیسی، به میزبانی همدان در سالن حاجی بابایی مریانج برگزار شد.
وی اظهار کرد: پوریا درینی رتبه ی ششم را کسب کرد تا در جمع 10 نفر برتر به فینال راه یابد.
وی خاطرنشان کرد: مرحله ی نهایی رقابت های شطرنج قهرمانی کشور، اسفند ماه با حضور 12 شرکت کننده به صورت دوره ای برگزار می شود که 5 نفر برتر فینال به عضویت تیم ملی در خواهند آمد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت بیان کرد: سال گذشته پوریا درینی در مرحله ی فینال، نایب قهرمان کشور شد.
***
* افتتاح مدرسه خیرساز کیان دانش عنبرآباد در آینده نزدیک
مهران سنجری نیا مدیر اموزش و پرورش عنبر آباد گفت: این مدرسه خیرساز در روستای خاتون آباد شهرستان عنبرآباد در تیرماه سال جاری کلنگ احداث این مجموعه با حضور مسئولان شهرستان عنبرآباد بر زمین زده شد.
وی تصریح کرد: با توجه تلاش ها و پیگیری های انجام شده توسط مدیریت آموزش وپرورش و خیران این مدرسه، توانستیم در طی کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم در راستای احداث این مدرسه انجام شود.
مدیرآموزش وپرورش شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: این مدرسه خیرساز با زیربنا 450 متر مربع و اعتباری بالغ بر 6 میلیارد رالن احداث شد و تا پایان آذرماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.
سنجری نیا افزود: این مدرسه دارای تجهیزات لازم از جمله سالن اجتماعات، سالن ورزشی ، آزمایشگاه ، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب ، دفتر آموزشگاه و... می باشد و سعی شده است تمامی امکانات مورد نیاز دانش آموزان و معلمان در این زمینه فراهم شود.
وی بیان کرد: خیران نقش ویژه ای در ارتقای مدارس و فضاهای آموزشی دارند و سهم مشارکت خیران مدرسه ساز در احداث فضاهای درسی، بسیار مهم و تاثیرگذار است.
سنجری نیا یادآور شد: استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است که خوشبختانه طی سال های اخیر مشارکت خیران با مجموعه آموزش وپرورش چشمگیر بوده است و تکریم خیران مدرسه ساز در دستور کار این حوزه قرار دارد تا بتوانیم رغبت به ادامه کار را در حوزه خیران مدرسه ساز داشته باشیم.
وی خواستار مشارکت جدی خیران مدرسه ساز و ورود آنها به امر مدرسه سازی شد و خاطرنشان کرد: اگر خیران وارد عمل شوند و دولت نیز مشارکت کند، مدارس غیراستاندارد در سطح شهرستان عنبرآباد نخواهیم داشت.
** زنگ آغاز هفته کتاب در جنوب کرمان به میزبانی جیرفت نواخته شد
زنگ آغازهفته کتاب جنوب استان در شهرستان جیرفت با حضور نماینده استاندار در شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب استان و فرماندار جیرفت در محل هنرستان صدیقه کبری (س) نواخته شد.
به گزارش ایرنا فرماندار شهرستان جیرفت روز شنبه در این آیین گفت: والدین وآموزش وپرورش نقش اساسی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.
احمد امینی روش افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بهترین راهکار برای توسعه فرهنگی جامعه است.
وی بیان کرد: نگاه فرهنگی مدیران نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج و سطح کمی وکیفی کتابخانه ها را بیشتر کند.
فرماندار جیرفت ادامه داد: نهادینه کردن عادت به مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان به معنای تلاش برای علاقه مندان کردن آن ها به مطالعه باید به عنوان یک برنامه روزانه مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود به ویژه در سازمان هایی مانند آموزش وپرورش می تواند در امر گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر واقع شود.
امینی روش اظهار کرد: زیر ساخت ها یی مانند کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری بایستی در دستور کار قرار گیرد تا شاهد رشد فرهنگ کتاب خوانی و بخش فرهنگی و هنری باشیم.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتریجنوب کرمان واقع است.
**افتتاح نمایشگاه کتاب با چهارهزار جلد در ریگان
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان گفت به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتاب در شهرستان ریگان افتتاح شد.
ولی الله موسی زاده امروز در گفت گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: این نمایشگاه با 3هزار جلد کتاب شامل کتب کودک ویکهزار جلد کتاب در زمینه های مختلف گشایش یافت .
وی افزود این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در خیابان ازادگان در محل کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان دایر می باشد .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان تصریح کرد کتابهای این نمایشگاه با 50درصد تخفیف به علاقمندان عرضه خواهد شد
موسی زاده از راه اندازی 3کتابخانه روستایی به زودی در شهرستان ریگان در روستاهای پرجمعیت خبر داد .
وی افزود :با توجه به فرهنگ مطالعه در روستاهای شهرستان به زودی اتوبوس سیار کتاب خوانی در شهرستان ریگان راه اندازی خواهد شد .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ریگان در ادامه از راه اندازی 3کتابخانه خود گردان در ادارات شهرستان خبر داد و اظهار داشت : تاکنون 10اداره شهرستان به کتابخانه خودگردان با 2هزار و 400جلد کتاب مجهز شده اند .
موسی زاده با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان 2کتابخانه عمومی وجود دارد ،بیان کرد :در این کتابخانه ها بیش از 20هزار جلد کتاب نگهداری می شود.
خبرنگاران : هادی شفیعی مجاز و موسی ملائیان ** انتشار : بهنام احمدی *
7450 / 7442/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901129

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد