Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@22:10:24 GMT

بادمجان (کاپوناتا)

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۸۲۰

بادمجان (کاپوناتا)

گروه اجتماعی- هنر آشپزی: طرز تهیه  بادنجان (کاپوناتا) به شرح زیر می باشد

لازم دانستیم در این پست برای شما مخاطبین عزیز طرز تهیه  بادنجان (کاپوناتا)   این  را با معیاری بسیار حرفه ای تشریح دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه به شرح زیر است:

۳فنجان روغن زیتون ۱کیلو بادنجان نگینی خرد شده یک پیاز بزرگ خرد شده یک شاخه کرفس درشت خرد شده نمک و فلفل سیاه برای طعم دار کردن سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی که با یک چهارم فنجان آب رقیق شده است یک فنجان گوجه فرنگی کنسروی ورقه شده ۱۷۰ گرم زیتون خرد شده یک دوم فنجان کشمش طلایی یک چهارم فنجان کبر که در نمک خوابانده شده، شسته شده و خشک شده است سه قاشق غذاخوری شکر دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ رنده شده یک دوم فنجان ریحان خرد شده دو قاشق غذا خوری دانه کاج

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله همشهری تندرستی، طرز تهیه به شرح زیر است:

روغن را در قابلمه ریخته و روی شعله متوسط گرم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادنجان­ها را در قابلمه بریزید و سرخ کنید، کنی آنها را هم بزنید تا ۳-۴ دقیقه بعد که به رنگ قهوه­ای در بیایند.

با استفاده از کفگیری شیار­دار، بادنجان­ها را در ظرف دیگری کنار بگذارید. یک چهارم روغن قابلمه را نگه دارید و باقی آن را برای مصارف بعدی کنار بگذارید. دوباره زیر قابلمه را روشن کنید، پیاز و کرفس را اضافه کرده و روی آنها نمک و فلفل بریزید؛ تا ۱۰ دقیقه بعد و زمانی که پیاز­ها و کرفس­ها قهوه­ای شوند، بگذارید بپزند و هم بزنید.

شعله را روی درجه متوسط بگذارید و رب گوجه را اضافه کنید و بگذارید تا ۱-۲ دقیقه بعد، تا وقتی که رب گوجه خشک و سفت شود، بپزد.

گوجه­های خرد شده را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه به پختن ادامه دهید. زیتون­ها، کشمش­ها، کبرها، شکر و شکلات را اضافه کرده و هم بزنید تا ۱۵دقیقه بعد، زمانی که غلیظ شوند. آنها را به ظرف بادنجان­ها منتقل کنید و ریحان و دانه کاج را اضافه کنید و هم بزنید با اضافه کردن ادویه و نمک و فلفل و اجازه دهید برای سرو کردن در درجه محیط قرار بگیرد.

نکته آشپزی: شکلات جزو مواد سنتی است که طعمی شور و شیرین به آن می­دهد اما کاپوناتا بدون شکلات هم لذیذ است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربا را برای صبحانه نخورید!

به گزارش خبرآنلاین ،کامکوات یا به قول عده‌ای پرتقال تزئینی از جمله مرکباتی است که هم خام آن با پوست در سبد میوه‌ها خوردنی است هم پخته آن به صورت مربا.

همشهری در خبری نوشت:البته این مربا از آن نوع مرباهایی نیست که بشود با خامه یا کره به عنوان صبحانه خورد؛ مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

مواد لازم


۱ کیلوگرم کامکوات
۷۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک لیتر آب
۲ ق س آبلیمو

۱. میوه‌ها را شسته و در آبکش بگذارید. بعد روی هرکدام از میوه‌ها به صورت طولی، دوبرش ایجاد کنید تا هم موقع جوشیدن تلخی پوست میوه‌ها گرفته شود و هم اینکه موقع پختن با شکر، به خوبی مواد را جذب کند.

۲. حالا تمام کامکوات‌ها را که برش داده‌اید در قابلمه‌ آب‌جوش بریزید تا بجوشند.

بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، کامکوات‌ها را از آب خارج کرده و در صافی بریزید. روی آنها آب سرد بگیرید تا تلخی آنها خارج شود.

۳. عمل جوشاندن کامکوات‌ها را یک بار دیگر تکرار کنید و در مرحله بعدی، آنها را در کاسه یا قابلمه‌ای بزرگ ریخته روی آنها آب سرد بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بمانند. در این مدت آب روی کامکوات‌ها را چند بار عوض کنید تا تلخی و اسانس آنها به طور کامل از بین برود.

۴. شکر را با آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ (مانند شربت) شود. حالا کامکوات‌ها را در این شربت انداخته و حدود نیم ساعت بگذارید تا میوه‌ها با شکر بجوشند و شیرین شوند. در آخر آبلیمو را اضافه کنید.

فوت‌وفن


افزودن آبلیمو در مراحل آخر تهیه مربا برای جلوگیری از شکرک زدن مرباست.

جوشاندن‌ و آبکش‌کردن‌ چند باره کامکوات‌ها برای گرفتن تلخی آن است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901079

دیگر خبرها

  • مراسم قهوه خوری خوزستان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد