Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:46:18 GMT

مشارکت ۷۰ درصدی دانشگاه‌ها در جشنواره ربع رشیدی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۸۸۱

دبیر جشنواره ربع رشیدی از حضور بیش از ۱۷۰۰ طرح در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد طرح‌های ارسالی دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، علی جهانگیری، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی امروز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ربع رشیدی به عنوان یکی از ۵ منطقه ویژه علم و فناوری کشور است که با مصوبه شورای عالی عتف تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از سال ۹۲ هر ساله نمایشگاه و جشنواره برگزار می‌شود، ا ظهار کرد: این نمایشگاه با هدف گذر از اقتصاد تک‌محصولی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر علم و فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

جهانگیری با اشاره به برگزاری ۵ دوره این نمایشگاه، خاطرنشان کرد؛ این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در ۳ بخش ایده‌های فناوری، توسعه و تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات برگزار شده است.

به گفته جهانگیری در این دوره ۱۷۵۰ طرح در ۲۱ حوزه تخصصی پذیرش شده است.

دبیر جشنواره ربع رشیدی با اشاره به دستاوردهای این جشنواره یادآور شد: ۱۲ درصد طرح‌های ارائه شده در دوره چهارم این جشنواره یا فروش دانش فنی شدند و یا به کسب و کار تبدیل شدند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد طرح‌ها از سوی دانشگاه‌ها ارسال شده است، ادامه داد: در تبریز فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد و نیاز به حمایت و توجه دارد.

وی جشنواره انتخاب بهترین طرح با قابلیت اعتماد با مشارکت وزارت دفاع، جشنواره انتخاب بهترین طرح مرزبانی هوشمند، استارتاپویکند اینترنت اشیا، استارتاپ ویکند الکترونیک خودرو را از جمله برنامه های جانبی این رویداد نام برد.

وی اضافه کرد: طرح‌های پذیرش‌شده در حوزه‌های زیست فناوری، آب و خاک و نفت و گاز و مهندسی پزشکی و صنایع غذایی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل‌ونقل حرکت کنیم که برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون حمل‌نقل دانش‌بنیان می‌تواند این مسئله را به‌ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

سیدمحسن واعظی‌فر در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: به خود می‌بالم که علم و فناوری همکاران ما در شهر و کشور رشد پیدا کرده است تا جایی که در حمل و نقل هوشمند حرف برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نیز در حوزه حمل‌ونقل هوشمند رشد بسیاری پیدا کرده است و رو به جلو حرکت کرده است که امیدواریم ما نیز به سرعت آن‌ها برسیم، اضافه کرد: معضل کشور ما سوخت ارزان بود و به همین دلیل حمل‌ونقل عمومی و انبوه‌بر به‌ویژه هوشمند بودن مسیر و ترافیک تا حدودی مغفول واقع شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: این موضوع به دلیل ارزان بودن سوخت بود اما در حال حاضر جامعه نشان داد که حتی اگر سوخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد، دیگر نمی‌شود برای آلودگی ناشی از سوخت کاری کرد.

وی ادامه داد: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل و نقل حرکت کنیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند این مسئله را به ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

کد خبر 750132

دیگر خبرها

  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن