Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان روشی برای احراز هویت کاربران دستگاه های دیجیتال با تحلیل ترکیبات عرق آنها ایجاد کرده اند.

ایران آنلاین / به نقل از دیجیتال ترندز، یک تیم تحقیقاتی به رهبری یان هالامک شیمیدان University at Albany در نیویورک روشی برای احراز هویت کاربران براساس ترکیبات عرق بدن آنها ایجاد کرده اند.

عرق بدن افراد هم مانند اثر انگشت آنها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هالامک در این باره می گوید: ترکیب عرق بدن پیچیده اما مختص هر فرد است. از آنجا که عرق روی پوست ظاهر می شود، تحلیل آن با روش غیر تهاجمی انجام می شود.

در این روش از تعداد آمینواسیدها موجود در عرق بدن هر فرد، فرایند احراز هویت انجام می شود. برای این منظور سطح عرق در طول روز رصد می شود. همچنین عواملی مانند سن، جنسیت و وضعیت جسمانی نیز در نظر گرفته می شود. درهمین راستا از دستگاه هایی هوشمند مانند موبایل یا ساعت هوشمند برای سنجش عرق در فواصل زمانی مختلف استفاده می شود. این دستگاه ها سطح متابولیسم موجود در عرق را اندازه گیری کرده و براساس آن پروفایلی برای کاربر ایجاد می کنند.

پس از آن کاربر می تواند عرق خود را روی دستگاه دیجیتال بکشد. دستگاه به طور هوشمند محتویات آن را تحلیل و با پروفایل کاربر مقایسه می کند و در نهایت به کاربر اجازه دسترسی را می دهد.

هالامک امیدوار است این روش به اقدامی برای افزایش امنیت دستگاه های دیجیتال منجر شود./ مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاوربانک‌های جدید سامسونگ معرفی شد

پاوربانک‌های ۱۰ و ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ می‌توانند گوشی هوشمند، هندزفری، تبلت، ساعت هوشمند و حتی لپ‌تاپ را شارژ کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت سامسونگ به‌تازگی پاوربانک‌های ۱۰ و ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی خود را معرفی کرده است؛ همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، ظرفیت پاوربانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ دو برابر پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی است، به همین دلیل کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است، هر دو محصول دارای یک کلید پاور و چهار LED برای نشان دادن وضعیت شارژ هستند.

پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ دارای دو پورت Type-C است و می‌تواند سه دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ کند، پورت‌ها و پد شارژ بی‌سیم این محصول می‌توانند خروجی ۷.۵ وات را برای همه دستگاه‌ها ارائه دهند، همچنین قادر است یک دستگاه را با توان حداکثر ۲۵ وات شارژ کند.

پاوربانک ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ دارای سه پورت است که می‌تواند توان خروجی ۱۵ وات را به طور همزمان به همه دستگاه‌ها انتقال دهد، حداکثر سرعت شارژ به ۴۵ وات می‌رسد؛ هر دو پاوربانک می‌توانند ساعت‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند، هندزفری‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها را شارژ کنند، از پروتکل شارژ USB PD ۳.۰ و PPS نیز پشتیبانی می‌کنند.

قیمت پاوربانک‌های ۱۰ و ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ به ترتیب ۴۱.۹۱ و ۵۱.۴۹ دلار ارزیابی شده است، این دو محصول در رنگ بژ در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

کد خبر 751344

دیگر خبرها

  • پاوربانک‌های جدید سامسونگ معرفی شد
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری