Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@23:31:17 GMT

اجرای طرح تسریع در جمع آوری محکومین متواری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۷۷۵۸

اجرای طرح تسریع در جمع آوری محکومین متواری

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیگیری و اجرای طرح جمع آوری محکومین متواری استان در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اجرای طرح جمع آوری محکومین متواری اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری با استفاده از ظرفیت و وظایف ذاتی سایر نهاد‌های حاکمیتی و با تعامل و هماهنگی دادستان مرکز استان طرح تسریع در جمع آوری محکومین متواری و دستگیر نشده را در سطح استان اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای اجرایی شدن این طرح هماهنگی لازم با دادستان مرکز استان جهت بررسی ملزومات اولیه اجرای طرح انجام شده و آمار محکومین متواری و دستگیر نشده استان مورد شناسایی و استخراج گردیده است.

این مقام قضایی بیان کرد: این آمار توسط روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان جهت جلب و دستگیری محکومین در اختیار مراجع انتظامی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم تا پایان سال جاری درصد قابل ملاحظه‌ای از آمار محکومین متواری را کاهش دهیم.

علیمحمدی با بیان اینکه بی شک یکی از اقدامات مناسب جهت بازگرداندن احساس امنیت به جامعه، برخورد قاطع و سریع با مرتکبین بزه است، گفت: باید این اقدام شود تا به نحوی مجرمین بالقوه و حتی عموم شهروندان به این باور برسند که مجرم قطعاً دستگیر و مجازات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لذا برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی به عنوان یکی از محور‌های پیشگیری‌های حقوقی–قضایی امری درخور توجه است و از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با جدیت پیگیری خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسکری، در رابطه با رویداد ملی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت جذب ایده‌های کارا در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جوامع دانشجویی با تأکید بر فضاهای خوابگاهی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید پیشگیری از اعتیاد باید میان اقدامات پیشگیرانه و نوآوری اجتماعی پیوند برقرار شود و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» به دنبال آن است تا ایده‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان کشور را که در بستر انتخاب آگاهانه فعالان دانشجویی، اعضای کانون‌های یاریگران زندگی و انجمن‌های علمی دانشجویی شکل می‌گیرد، جمع‌آوری کند و با برگزاری دوره‌های آموزشی آن ایده‌ها را پرورش دهد و راهکارهای عملیاتی را که پاسخ‌های پایدار، اثربخش و بهینه‌تر از راهکارهای موجود و مرسوم است، اجرایی کند.

عسکری در ادامه؛ ایجاد زمینه شتاب بخشی به ایده‌های پذیرش شده در رویداد و تشکیل بانک اطلاعاتی از گروه‌های دانشجویی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد را از جمله اهداف این رویداد دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری موفق این رویداد، عرصه جدیدی برای حضور مؤثر و هدفمند دانشجویان در امر پیشگیری و مردمی سازی و اجتماعی سازی پیشگیری از اعتیاد رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که در حوزه کنترل و یا پیشگیری از اعتیاد در حوزه جوامع دانشجویی ایده یا طرح نوآورانه‌ای داشته باشند می‌توانند با ورود به تارنمای www.rahe-no.ir در قسمت ثبت ایده نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد ملی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر مهلت ارسال ایده‌ها را تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: اختتامیه رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

عسکری افزود: جوایزی که برای این رویداد در نظر گرفته شده به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی بیان داشت: همچنین این رویداد از تیم‌های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیم‌های برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

کد خبر 6094519

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی