Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلدختر- برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفین اراضی ملی و انفال و عدم رعایت حقابه تالاب‌ها، از مسائلی بود که در جلسه شورای حفاظت اراضی ملی در پلدختر مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، نماینده مردم پلدختر در مجلس، دادستان خرم آباد، فرماندار شهرستان پلدختر و تعدادی از مدیران کل استانی و مسئولین شهرستانی، جلسه شورای حفاظت اراضی ملی با محوریت تالاب های پلدختر در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار و از این تالاب ها بازدید به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بخاطر تلاش و کوشش برای حفاظت و حراست از محیط زیست استان، عدم قوانین به روز و کمبود نیروی انسانی در سازمان حفاظت محیط زیست را از مهمترین مشکلات این سازمان در حفاظت و حراست از ذخایر زیستی کشور دانست.

جعفر بدری با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی در تمام زمینه ها، بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و از آن به عنوان یک ابزار مهم در حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی یاد کرد.

وی ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و انفال، از تالاب ها و عرصه ها و چشم اندازهای طبیعی به عنوان ابزارهای اصلی رونق صنعت گردشگری در استان نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این جلسه  ضمن تشکر از مسئولین ارشد دستگاه قضا در استان برای پیگیری و رصد مسائل زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه، از تلاش و جدیت این اداره کل در رفع تصرف از اراضی ملی خصوصا در مناطق تحت مدیریت خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به چالش های زیست محیطی شهرستان پلدختر خصوصاٌ در بحث ریزگردها، واژگونی تانکرهای حامل مواد نفتی و عدم رعایت حقابه تالاب ها، از  آمادگی کامل  سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای این تالاب ها  با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و تامین منافع مردم محلی خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان عدم رعایت حقابه و تبدیل تالاب ها به اراضی کشاورزی را از مهمترین مشکلات تالاب ها در شهرستان پلدختر نام برد و عنوان کرد: تالاب های پلدختر خصوصاٌ تالاب «گری بلمک» با توجه به اینکه در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و دارای چشم انداز بسیار زیبایی است، از  اولویت های این اداره کل برای احیاء، حفظ و حراست است.

بر اساس این گزارش، بازدید میدانی توسط تمام اعضای جلسه از تالاب های شهرستان پلدختر صورت گرفت و اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی با مشکلات و معضلات زیست محیطی این تلاب ها از نزدیک آشنا شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد