Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@08:45:03 GMT

۱۵ هزار نیروی اورژانس کم داریم/ عدم وجود تکنسین زن

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۹۹۸۶

به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند در خصوص تامین منابع و بودجه مورد نیاز اورژانس کشور، اظهار داشت: فورت‌های پزشکی پیش بیمارستانی یکی از مسائل بسیار مهم است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد زیرا لحظه‌ها و ثانیه‌ها هستند که تعیین می‌کنند یک جان حفظ شود یا خیر.

رئیس سازمان اروژانس کشور با بیان اینکه در اورژانس کشور از نظر نیروی انسانی و بودجه بسیار مظلوم واقع شده‌ایم، گفت: آقای قاضی‌زاده هاشمی به عنوان یک وزیر قوی و پرتلاش اولین اقدامی که انجام داد ۲هزار ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه کرد، اکثر آمبولانس‌ها فرسوده و بیش از ده سال عمر کرده‌اند که به تغییر نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قرارداد خرید ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید منعقد شده است و مجوز خرید ۱۰۰۰دستگاه دیگر را از دولت دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: تمامی این مجوزها نیاز به بودجه، تامین منابع مالی و حمایت دارد.

کولیوند با تاکید بر اینکه اورژانس کشور از نظر نیروی انسانی نیز کاملا در مضیقه است، عنوان کرد: درحال حاضر ۱۴ هزار نیرو در اختیار داریم با ۲هزار و ۳۰۰ پایگاه، طبق استاندارد پایگاه تک کده با یک آمبولانس۲۵/۹ نفر و پایگاه‌های ۲ کد با دو آمبولانس ۱۵ نفر نیاز دارد همچنین به این موارد باید نیروی مورد نیاز اتوبوس آمبولانس‌ها و هلی‌کوپترها را نیز باید اضافه کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۵هزار نیرو در پایگاه‌های موجود کم داریم و حدود ۶۰۰ پایگاه از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم که باید این پایگاه‌ها را ایجاد کنیم، عنوان کرد: نیازهای که از دولت مجلس شورای اسلامی داریم حمایت‌های مالی و بودجه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما حین خدمت دچار آسیب می‍شوند و بعد از آسیب دیدگی شاهد هیچگونه حمایت اجتماعی نیستند، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه این عزیزان که جان خود را در حین ارائه خدمت از دست می‌دهند و دچار آسیب می‌شوند شهید و جانباز خدمت محسوب شوند.

کولیوند با تاکید بر اینکه یکی از درخواست‌های اصلی من از مجلس شورای اسلامی این است که سختی کار نیروهای اورژانس را مدنظر قراردهند، عنوان کرد: کارکردند در اورژانس بسیار سخت است هفته گذشته یکی از همکاران در شهر مهران طی تماسی به مرکز اورژانس با دریافت مشخصات حادثه دیده متوجه می‌شود که این فرد پدر او است، دلخراش ترین حادثه را این عزیزان متحمل می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه معیشت کارکنان اورژانس از نظر مالی، روحی، رفاهی و حتی جسمی باید تامین شود، گفت: یکی از مشکلاتی که به جد در اورژانس وجود دارد نبود تکنسین خانم است و مجلس شورای اسلامی باید به ما در زمینه دریافت مجوز جذب تعدادی تکنسین فوریت‌های پزشکی و پرستار خانم کمک کند.

وی ادامه داد: به‎عنوان یک کشور مسلمان تا کنون موفق به تربیت تکنسین فوریت‌های پزشکی نشده‌ایم، مانع جذب تکنسین فوریت‌های پزشکی خانم مجوز استخدام، تربیت نیرو به عدم تامین منابع مالی برمی‌گردد که امیدواریم کمک شود تا این موانع برطرف شود.

کولیوند با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس موتوری در تهران فعال شده و خدمات ارائه شده سازمان اورژانس در قالب طرح تحول سلامت بی‌نظیر است، اضافه کرد: در این طرح اورژانس هوای راه‌اندازی و توسعه یافت و در حال حاضر به ۳۳ فروند رسیده است که در ماه آینده حدودا ۴ فروند دیگر به آن اضافه می‌شود، ۱۶ هزار نفر توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده‌اند که ۸۰درصد آن به اتاق عمل منتقل شده‌اند که رقم بسیار بزرگی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان با تاکید بر اینکه در تمام حوادث و در تمام بلایای اولین افرادی که در صحنه حاضر می‌شوند نیروهای اورژانس هستند، خاطرنشان کرد: در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی کمتر از ۴ دقیقه آمبولانس‌ها در محل حاضر شدند و بنده نیز کمتر از ۱۵ دقیقه به محل آمدم، نیروهای اورژانس زیر رگبار گلوله مجروحان را خارج و منتقل می‌کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور از خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خبر داد.

جعفر میعاد فر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم کلنگ زنی ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای «آب سفید» شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در ارتباط با اعتبارات آمبولانس، اعتبارات ریالی حل شده و درگیر تبدیل اعتبارات ارزی و رایزنی با بانک مرکزی هستیم، گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیز خریداری شده، ۲۵۰ دستگاه از این تعداد وارد شده و فرایند تبدیل به آمبولانس آنها در حال انجام است و ۵۰ دستگاه آمبولانس هم آماده هستند و کارهای تشریفات و گمرک را طی می‌کنند و تا پایان ماه نیز ۵۰ دستگاه دیگر آماده خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با اورژانس هوایی ما در پی خرید بالگرد نیستیم بلکه در پی خرید خدمات بالگردی هستیم و از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که این خدمات را دارند خرید خدمت می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰پایگاه اورژانس کانکسی هستند که در حال کاهش و جمع آوری آنها هستیم چراکه هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیر مشکلاتی دارند.

میعاد فر با بیان اینکه به همت دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ زنی این پایگاه که در مسیر استراتژیکی قرار گرفته است را انجام می‌دهیم تا همین سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: دو پایگاه دیگر هم در دستور کار است که فردا کلنگ زنی آنها انجام می‌شود، امیدواریم در این زمینه هم دانشگاه علوم پزشکی و هم استانداری اهتمام کافی را داشته باشند تا این پایگاه ها هرچه سریع‌تر به نتیجه و بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در شهر یاسوج حتماً یک پایگاه مخصوص بانوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

همچنین سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: در سطح استان حدوداً ۵۴ پایگاه اورژانس زمینی و هوایی داریم و از این تعداد ۵۳ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است که با حمایت سازمان اورژانس کشور به ناوگان ما اضافه شد.

وی افزود: ناوگان آمبولانس‌های استان موضوع مهمی است که ۳۳ دستگاه از این ناوگان بیشتر از ۱۵سال قدمت دارند و طبیعی است که خدمات رسانی مطلوبی نداشته باشند و امیدواریم که برای این استان از طرف سازمان اورژانس کشور آمبولانس زمینی در نظر گرفته شود. ضمن اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان صعب العبور است و گاه دسترسی به خیلی از مناطق بسیار کم است، بنابراین می‌طلبد که نیاز اورژانس هوایی را در دو شهرستان دیگر هم برطرف کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

جاودان سیرت اظهارکرد: در حال حاضر از مسئول کشوری که به استان آمده‌اند درخواست داریم که مساعدتی به استان شود تا شهرستان کهگیلویه و شهرستان گچساران هم از خدمات در اورژانس هوایی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این سفر که رئیس سازمان اورژانس کشور به استان دارند در سطح استان سه پایگاه اورژانس با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال متراژ بالغ بر ۷۰۰ متر مربع زمین کلنگ زنی می‌شوند.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اورژانس که در سطح جاده‌های شهری و روستایی و جاده‌های مواصلاتی استان کلنگ زنی می‌شوند یقیناً می‌توانند بار زیادی از مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش ایسنا، امین نیکویی نژاد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این پروژه تحت عنوان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید واقع در محور یاسوج بابا میدان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۵ متر مربع و در مدت زمان ۹ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده