Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@20:51:41 GMT

اعضای پارلمان انگلیس در آستانه برکناری نخست‌وزیر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۰۵۸۹

اعضای پارلمان انگلیس در آستانه برکناری نخست‌وزیر

رکنا: چهل نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس آمادگی خود را برای امضای درخواست برکناری «ترزا می» اعلام کردند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از رویترز، چهل عضو محافظه‌کار پارلمان انگلیس آمادگی خود را برای امضای نامه برکناری «ترزا می» از منصب نخست‌وزیری اعلام کردند.

اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس رقابت انتخاباتی خود را برای تصدی کرسی رهبری این حزب آغاز کرده‌اند که به موجب آن ممکن است «می» از قدرت، خارج و کرسی نخست وزیری به عضو محافظه‌کار دیگری سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می در انتخابات زودهنگام 8 ژوئن معنقد بود با حاشیه امن بالایی پیروز می‌شود اما نتیجه انتخابات خلاف آن را ثابت کرد و حزب او نتوانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را در دست بگیرد. از آن زمان وی برای ماندن در پست رهبری حزب خود در تلاش است.

در اثر تلاش‌های انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، دولت ترزا می تا به حال موفق به کنترل اوضاع بی‌نظم سیاسی نشده و این امر موجب تضعیف لندن در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) شده است.

در پی سخنرانی «می» در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار، تلاش محافظه‌کاران برای برکناری وی کاهش یافت اما هنوز نارضایتی بسیاری از آنها از عملکرد وی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس و همچنین گفتگوهای پراکنده درباره تعیین یک رهبر جدید برای حزب پایان نیافته است.

در چند هفته‌ی اخیر دو وزیر کابینه انگلیس از حزب محافظه‌کار استعفای خود را اعلام کردند. مایکل فالون یکی از آن‌ها بود. وی وزیر دفاع بود و بعد از متهم شدنش به سوء رفتار جنسی از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همین اثنا، پریت پاتل، وزیر توسعه بین‌الملل نیز بعد از فاش شدن رابطه‌اش با مقامات اسرائیل استعفا داد.

در رقابت بر سر رهبری حزب محافظه‌کار، اگر عضوی از این حزب، «ترزا می» را شکست دهد به صورت خودکار به نخست وزیری این کشور می‌رسد و انتخابات مردمی نیز برای این امر لازم نیست.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس