Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فارغ التحصیلان دانشگاه «کنت حاجی کیشی‌یف» که مدرک خود را ششم ماه نوامبر دریافت نمودند، می‌توانند در مفتیت جمهوری چچن و همچنین مدرسه روحانیت و حوزه مشغول به ف

به گزارش خبرگزاری شبستان ؛دانشگاه اسلامی روسیه در سال 2009 در جمهوری چچن افتتاح گردید و ساختمان دانشگاه در بخش مرکزی شهر جنب مسجد بزرگ "قلب چچن" واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو گرایش اصلی این دانشگاه عبارتند از اصول شریعت و الهیات. دانشکده الهیات در سال 2012 افتتاح گردید. 18 بانو جز لیست فارغ التحصیلان دانشکده الهیات دانشگاه اسلامی روسیه کنت حاجی کیشی‌یف می‌باشند.

رئیس اداره دینی مسلمانان چچن اظهار داشت: "دوم ماه اکتبر اولین مراسم فارغ التحصیلی الهیات دانشگاه اسلامی روسیه برگزار گردید. 73 داانشجو مدرک پایان دوره این دانشگاه را دریافت نمودند. رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن شخصا برای تبریک در این مراسم حضور یافت و مدرک دانشجویان برتر را ایشان اهدا نمود."

به گفته وی، فارغ التحصیلان می توانند در آینده در مفتیت، یا در مرکز روحانیت و دیگر مراکز دینی مشغول فعالیت شوند و یا اینکه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور عزیمت نمایند.  به گفته "عبد الرحیم موتوشف" رئیس این دانشگاه، با افتتاح دانشکده الهیات در این دانشگاه امکان تربیت و آموزش بهتر متخصصان و کارشناسان با علم و دانش بالا در این انشگاه فراهم شده است. رئیس دانشگاه اسلامی روسیه در جشن فارغ التحصیلی تصریح نمود: "لازم به ذکر است که این فارغ التحصیلان می‌توانند توانایی و استعداد خود را در تمامی حوزه‌های فعالیت حرفه‌ای، در سازمان‌های مذهبی و اجتماعی، و همچنین مراکز و ادارات مدیریتی و شهری، شکوفا و محقق نمایند. مهم این است که هر جایی که این افراد مشغول فعالیت شوند، بایستی در نظر داشته باشند که مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه آنان شرکت و حضور فعال در تربیت اخلاقی و دگرپذیری جوانان جمهوری و آموزش و نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی و احترام به ارزش‌های دینی و ملی می‌باشد.

وی خاطرنشان شد که چهار دوره فارغ التحصیل در دانشکده "علوم شریعت" تاکنون به ثمر رسیده است. لازم به ذکر است که در کنار آموزش علوم مذهبی، دانشجویان این دانشگاه، زبان انگلیسی، روانشناسی، زبان های روسی و چچنی، ادبیات روسی و چچن، تاریخ، فلسفه، انفورماتیک، آموزش، اصول حقوقی و ورزش را نیز فرا می گیرند. برای مطالعه این دانشجویان کتابخانه بزرگی در دانشگاه در نظر گرفته شده است. سالن مطالعه و کلاس های درس مجهز نیز از جمله مزایا و برتری های این دانشگاه می باشد. تحصیل و آموزش در سطح بهترین دانشگاه های اسلامی جهان می باشد. مدرسین این دانشگاه دارای تحصیلات مرتبط و عالیه می باشند.

بیش از 500 دانشجو از مناطق مختلف روسیه در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. پنج گروه- اصول حرفه ای عمومی، قرآن و حدیث، حقوق اسلامی، زبان عربی، فلسفه و علوم انسانی، در این دانشگاه فعال می باشد. تدریس دراین دانشگاه به زبان های، چچنی، روسی و عربی می باشد. زمان تحصیل نیز5 سال می باشد.

 گفتنی است که علاوه بر دانشگاه اسلامی روسیه، به نقل از مفتیت چچن، انستیتو اسلامی حاجی احمد قدیروف، شش مدرسه حافظین (قاریان قرآن از حفظ- از این تعداد افراد تا سن ده سال نیز وجود دارد)، و همچنین 20 مدرسه روحانیت و 4 شعبه آنها در جمهوری چچن فعال می باشد.

 

 

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی