Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نسخ خطی و کتابهای تاریخی کمیاب و ارزشمند در موزه خوی به نمایش عمومی گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری خوی این نسخ خطی و تاریخی ارزشمند را با همکاری خیران در موزه میراث مکتوب این شهرستان به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و کردشگری خوی هدف از نمایش این نسخ خطی و تاریخی را معرفی این آثار در جهت بیان جایگاه آثار مکتوب در شهرستان و کشورمان اعلام و تصریح کرد : در این موزه 400 اثر مکتوب و نسخه خطی و تاریخی بسیار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف تاریخی نگهداری می شود که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داه شده است.
وی افزود : قدیمترین نسخه این موزه مکتوب کتاب قرآنی مربوط به 500 سال قبل است که به خط نسخ نگارش شده است.
میرزایی گفت : در این موزه 40 نسخه خطی کمیاب در دو زبان فارسی و ترکی از مقتل نویسان کشورمان بویژه از روضه نویسان خویی به نمایش گذاشته شده است.
وی از آغاز طرح فهرست نویس نسخ خطی این موزه مکتوب برای دسترسی راحت و آسان علاقه مندان به این آثار هم خبر داد و گفت: تاکنون 35 جلد از این آثار توسط حجت الاسلام صدرایی از فهرست نویسان برجسته کشور فهرست نویسی شده و بقیه اثار نیز بزودی فهرست نویسی می شود.
نسخ خطی این موزه بعنوان مرجع و منبع بسیار مهمی در زمینه تحقیق و پژوهش در مذهبی و قرآنی محسوب می شوند.
این آثار ارزشمند به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محل موزه مکتوب همه روزه از ساعت 8 تا 17 بعد از ظهر برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است