Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد از افزایش چشمگیر سرانه آموزشی و رفاهی این واحد دانشگاهی با بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی ساختمان آموزشی، استادسرا و سالن چندمنظوره خبر داد.

دکتر سیامک بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزایر آنا، برنامه‌ها و اولویت‌های واحد متبوع خود در سال تحصیلی جدید را تشریح و اظهار کرد: «از مهمترین اولویت های واحد خرم‌آباد در سال جاری در حوزه اداری و مالی، برنامه ریزی دقیق برای کاهش و کنترل هزینه‌ها بدون کاستن از کیفیت خدمات ارئه شده، فراهم آوردن زمینه و کسب مجوزهای لازم برای واگذاری سلف سرویس به بخش خصوصی( برون سپاری) وصول مطالبات معوق دانشجویی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در طول ترم و بصورت توافقی با دانشجو است.»

به گفته وی، پیش بینی لازم برای چابک سازی چارت و در صورت موافقت سازمان مرکزی بازخرید خدمت کارکنان از تامین اجتماعی برای بازنشستگی کارکنان دارای شرایط ، تلاش در راستای ارتقای سیستم پاسخگویی و بهره وری و نیز واگذاری اموال مازاد و غیر قابل استفاده واحد از طریق مزایده از دیگر اولویت های واحد خرم‌آباد در حوزه اداری و مالی است.

تقویت کانون‌های دانشجویی فرهنگی و اجتماعی به عنوان پل ارتباطی حوزه فرهنگی و اجتماعی با دانشجویان با هدف واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی به دست خود دانشجویان شامل از ایده تا اجرای برنامه در راستای شناسایی نیازهای فرهنگی دردستور کار واحد خرم آباد است

بهاروند با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های واحد متبوع خود در حوزه پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: «اقدام برای لیست خرید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های برق و عمران، اعطای پژوهانه به اعضای هیأت علمی واجد شرایط، انجام طرح های برون دانشگاهی و درون دانشگاهی مطابق برنامه، چاپ مقالات مطابق برنامه اعلام شده در برنامه عملیاتی، برنامه ریزی برای افزایش تولیدات علمی اعضای هیأت علمی از جمله این برنامه هاست.»

این مسئول، نصب و راه اندازی دستگاه GL-Mass، تدوین برنامه های اجرایی برگزاری رویداد کارآفرینی استارت آپ، اصالت سنجی تولیدات علمی، ساماندهی کامل و نظارت برچگونگی اجرای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و توزیع مناسب پایان نامه بین اعضای هیأت علمی، خرید کتب مورد نیاز گروه های آموزشی مطابق برنامه تدوین شده در Action plan، افزایش درآمدزایی ساها و ساماندهی کامل پایان‌نامه های دانشجویی را از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهش و فناوری دانست.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی و فرهنگی هم برنامه های متعددی پیش رو داریم به آنــا گفت: «تقویت کانون‌های دانشجویی فرهنگی و اجتماعی به عنوان پل ارتباطی حوزه فرهنگی و اجتماعی با دانشجویان با هدف واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی به دست خود دانشجویان شامل از ایده تا اجرای برنامه در راستای شناسایی نیازهای فرهنگی جامعه هدف از جمله این برنامه‌هاست.»

تشکیل کارگروه کارشناسی نیازسنجی، ظرفیت شناسی، برنامه ریزی و ... مرتبط با موضوعات فرهنگی و شناسایی آسیب هایی که در این زمینه وجود دارد، تخصیص بودجه ای خاص برای انجام پژوهش میدانی در راستای آسیب شناسی برنامه ها و فعالیت های مرتبط با فعالیت های فرهنگی در دانشگاه، اختصاص بخشی از فعالیت های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی به امر نماز و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اولویت‌هایی حوزه دانشجویی فرهنگی بود که بهاروند از آنها نام برد.

به گفته سرپرست واحد خرم‌آباد، حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ... مرتبط با توسعه فرهنگ اقامه نماز، تخصیص امتیاز فرهنگی برای ارتقای استادان به منظور ترغیب و تشویق آنان برای شرکت در برنامه های فرهنگی، بهره‌گیری از خلاقیت و توان‎مندی‎های نوآمد و ساختارشکن دانشجویان در راستای تولید قالب‎های جدید برنامه‌های فرهنگی و بروزرسانی دانش مدرسان قرآن با استفاده از ظرفیت موجود در دانشگاه از قبیل برگزاری کارگاه های مختلف برای استادان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

با پیگیری اجرای برنامه عملیاتی برای کاهش مصرف انرژی و با نصب و بکارگیری سیستم دوربین مداربسته شاهد افزایش ایمنی در واحد خرم آباد خواهیم بود

بهاروند، استمرار روند توجه به نیازهای فرهنگی و معنوی دانشگاهیان از طریق برنامه های متنوع فرهنگی، راه اندازی استارتاپ های فرهنگی با هدف تشکیل یک گروه و دریافت آموزش های کارآفرینی از مراحل ایده پردازی تا کارآفرینی به روش فراخوان طرح‌های درآمدزا در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و تجاری سازی طرح ها و حمایت از ایده‌های نو در حوزه فرهنگی و تبدیل آن به ثروت و راه‌اندازی اتاق‌های فکر برای خلق ایده‌ در ارتباط با تولیدات فرهنگی را از دیگر اولویت‌های واحد متبوع خود ذکر کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد تاکید کرد: «همه تلاش ما این است که محیطی آرام برای دانشجویان و علاقه‌مندان به کسب علم فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند با فراغ بال و با بهره گیری از بهترین امکانات و استادان در کسب علم و رسیدن به مدارج بالای تحصیلی از این امکانات بهره برداری کنند و شرایطی ایجاد کنیم تا استادان و کارکنان بدون داشتن دغدغه معیشتی همه همت خود را در راستای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان و نیز رشد و تعالی دانشگاه و رسیدن به نقطه مطلوب به کار گیرند.»

وی خاطرنشان کرد: «اکنون سه پروژه عمرانی که سالها به صورت نیمه تمام رها شده بود با صرف هزینه ای در حدود پانزده میلیارد تومان تکمیل شده و آماده افتتاح هستند. این پروژه ها شامل ساختمان آموزشی به مساحت 8077 متر مربع، سالن چندمنظوره به مساحت 3000 متر مربع و نیز ساختمان استادسرا به مساحت 6000 متر مربع است که با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها شاهد افزایش چشمگیر سرانه آموزشی و رفاهی در واحد خرم آباد خواهیم بود.»

بهاروند یادآور شد: «با پیگیری اجرای برنامه عملیاتی برای کاهش مصرف انرژی و با نصب و بکارگیری سیستم دوربین مداربسته شاهد افزایش ایمنی در واحد خرم آباد خواهیم بود. اکنون پیگیر انجام اقدامات لازم در راستای تحویل قطعی پروژه هایی که تحویل موقت شده اند هستیم. از طرف دیگر با توجه به پایان پروژه ساختمان استادسرا و نیاز نداشتن به ساختمان های داخل شهر که پیش از این به عنوان مهمانسرا استفاده می شد، پیگیر هستیم تا با فروش این ابنیه فرسوده و درآمد حاصل از فروش آنها تنها پروژه نیمه تمام واحد را نیز به پایان برسانیم.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است

به گزارش خبرآنلاین، روزبه کردونی رئیس سابق مرکز پژوهش های تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مطابق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سالیان اخیر هم فقر در فقرا عمیق تر شده است و هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند و به عبارت دیگر طبقه متوسط فقیرتر شده است اظهار داشت: سرانه خط فقردر سه سال اخیر سه برابر شده است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه و محاسبه خط فقر و شاخص های رفاهی از ماموریت های وزرات رفاه است، اما با توجه به اینکه در دو سال اخیر هیچ گزارش رسمی از سوی این نهاد مسئول منتشر نشده است، اظهار داشت: باید از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد که بار این مسئولیت را به عهده گرفته است و با انتشار گزارش های راهبردی امکان تحلیل و پایش وضعیت فقر در شرایط کنونی کشور را فراهم می کند.

این پژوهشگر حوزه رفاهی در ادامه اظهار داشت: مطابق گزارش های منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سرانه خط فقر مطلق کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر شده است و علی رغم آنکه گفته می شود کشور رشد اقتصادی را تجریه می کند، نه تنها از جمعیت زیر خط فقر کشور کم نشده است بلکه فقر در کشور پایدار شده است.

کردونی در ادامه گفت : دیگر شاخص های مربوط به فقر هم از بدتر شدن وضعیت حکایت دارد. برای نمونه شاخص شکاف فقر که نشان می دهد وضعیت فقرا تا چه اندازه وخیم است هم در این سه سال افزایش یافته است که بیانگر آن است که فقرا در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ شرایط معیشتی سخت تری را تجربه کرده اند.

این کارشناس رفاهی همچنین تاکید کرد : نکته دیگر آنکه در کنار افزایش فقر شاغلین که دیگر مطالعات رفاهی نیز بر آن اذعان دارد، مطالعات اخیر نشان می دهد سطح رفاه افراد غیر فقیر هم کاهش یافته است به عبارت دیگر احتمال ورود غیرفقرا به زیر خط فقر افزایش داشته و لذا ظرفیت تأمین منابع بودجه از جمعیت غیرفقرا هم کم شده است که این به معنای افت شدید رفاه طبقه متوسط است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به عدم تدوین برنامه اقدام سیاست های کلی تامین اجتماعی که در سال ۱۴۰۱ توسط رهبری نظام ابلاغ و قرار بود ظرف شش ماه توسط دولت تدوین شود اما با گذشت بیش از دو سال هیچ خبری از آن نیست، گفت: وضعیت برنامه هفتم توسعه که کارشناسان آنرا ضعیف ترین و نارکارمدترین سند بالادستی در حوزه رفاه تحلیل می کنند و همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۳ که آنهم فاقد ظرفیت های لازم برای مبارزه با فقر است، هیچ سیاست رفاهی و سیاست اجتماعی موثری در راستای مبارزه با فقر مشاهده نمی شود. وی اظهار امیدواری کرد که یک تحول عملی در عزم تصمیم گیران برای ارتقا وضعیت رفاهی بوجود آید.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900167

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده