Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@16:19:48 GMT

فعالیت 15 دارالقرآن ویژه دانش‌‎آموزان در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۹۹۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم‌اندیشی با کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان که شنبه، 20 آبان در اردوگاه آیت‌الله کمالوند شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، بر کیفی‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها دراین حوزه تاکید کرد و گفت: آمارسازی و توجه به کمیت آسیب عمده‌ای است که باید از آن پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این‌که باید به‌دنبال نهادینه کردن مفاهیم و پیام‌های تربیتی در دانش‌آموزان بود، به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: آسیب‌های مختلفی جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند و ضرورت دارد برنامه‌ها و فعالیت‌ها با رویکرد مقابله با آسیب‌ها و توامندسازی دانش‌آموزان برای زندگی سالم در جامعه دنبال شوند. دریکوند در ادامه نقش کارکنان ستادی را برنامه‌ریزی و نظارت بر مناطق و شهرستان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید ارتباط و تعامل به‌گونه‌ای باشد که فعالیت‌ها تا درون مدارس رفته و توسط مربیان و معاونین پرورشی عملیاتی و اجرایی شود.
وی بر این نکته تاکید کرد که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توجه به قوانین و مقررات و رعایت احترام متقابل بین افراد باید در جامعه نهادینه شود و ادامه داد: مدرسه بهترین مکان برای نهادینه کردن این مفاهیم است.
دریکوند تصریح کرد: آموزش و پرورش به‌تنهایی قادر نیست رسالت خطیر تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز را انجام دهد و نیاز هست که خانواده و نهادهای فرهنگی در این امر مهم تعامل و همکاری کنند.
وی به تنگناهای مالی و اعتباری آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش با وجود تمام تنگناها و موانع و با وجودی که تا امروز هیچ‌گونه اعتباری برای فعالیت ابلاغ نشده است؛ نگذاشته برنامه‌ها راکد بماند و تلاش کرده تا برنامه‌ها را به بهترین صورت اجرایی و عملیاتی کند.
دریکوند گفت: بین منابع و امکانات و اختیارات آموزش و پرورش توازن وجود ندارد و باید در تحلیل‌ها جانب انصاف را رعایت کرد و واقع‌بینانه نظر داد.
وی به توفیقات دستگاه تعلیم و تربیت هم اشاره کرد و افزود: رشد پنج پله‌ای آموزش و پرورش در میانگین نمرات نهایی، رشد 45 درصدی رتبه‌های دو و سه رقمی کنکور سراسری ، کسب رتبه های برتر کشور در مسابقات علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی، رشد  45درصدی درآمدهای اختصاصی، کسب رتبه عالی کشور در شورای پروژه مهر به‌عنوان مهم‌ترین برنامه راهبردی آموزش و پرورش، کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی، برگزاری بیستمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی و کسب ده‌ها رتبه برتر فرهنگیان در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی خود موید پویایی و تحرک آموزش و پرورش بر مداراهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی بر نقش مسابقات فرهنگی ـ هنری در انتقال پیام‌های تربیتی تاکید کرد و افزود: باید برای اجرای این مسابقات و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری خلاقیت و نوآوری داشت تا بتوان دانش‌آموزان را جذب کرد.  دریکوند در ادامه به انتشار برخی تهمت‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: ما برخی تهمت‌ها مانند انتصاب 21 نفر از نزدیکان و خویشاوندان را در پُست‌های مهم اداری قویاً تکذیب می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که دستگاه تعلیم و تربیت هیچ‌گاه چنین رویکردی در انتصابات نداشته و نخواهد داشت ولی تلاش کرده‌ایم تا از افرادی در سمت‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانند سیاست‌های دولت را پیش ببرند.
محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست بر اهداف تربیتی سند تحول بنیادین تاکیدکرد و گفت: تلاش ما تحقق اهداف کلان تربیتی و اهداف سند تحول بنیادین است.
وی افزود: تلاش شده تا بین اهداف آموزشی و پرورشی تعادل ایجاد شود و رویکرد تربیتی بر برنامه‌ها و فعالیت‌ها محوریت داشته باشد.
یوسفوند به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و تاکید کرد:  15دارالقرآن، 30 کانون فرهنگی تربیتی، 4 اردوگاه و ده‌ها مجموعه تربیتی و فرهنگی ابزارهایی است تا پیام‌های تربیتی به دانش‌آموزان انتقال داده شود.
وی به موانع و مشکلات هم اشاره کرد و ادامه داد: عدم تخصیص اعتبارات مسابقات فرهنگی و هنری و کمبود منابع و تجهیزات ازجمله موانعی است که ما را در پیشبرد اهداف با مشکل مواجه می‌کند.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام کشاورز، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت، عنایت صادقی، رئیس اداره فرهنگی و هنری، محمود دریکوند، رئیس اداره دانش‌آموزی، ابراهیم عزیزی، مسئول هماهنگ‌کننده دبیرخانه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، حسین مرادی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و عیسی حیدروند، رضا برخورداری، سهراب مرادی‌زاده و نعمت اسدی از کارکنان ستادی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان به بیان گزارشی از حوزه کاری خود پرداختند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری در نشست خبری ظهر دوشنبه خود با حضور رسانه ها به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان، ضمن اشاره به توسعه ظرفیت های آموزشی و ورزش مدارس در استان طی دولت سیزدهم، تاکید کرد: توسعه کیفی و کمی زیرساخت ها در مدارس استان سمنان در زمره برنامه های دولت سیزدهم بوده است.

وی از افتتاح ۱۴ زمین چمن مصنوعی در استان سمنان خبر داد و افزود: سرانه فضاهای ورزشی استان سمنان به ازای هر دانش آموز ۶۱ سانتی متر مربع است در حالی که در بهترین حالت این شاخص تا سال های قبل ۴۶ سانتی متر مربع بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از توزیع شیر رایگان در مدارس استان برای نخستین بار و در راستای طرح ارتقای سلامت خبر داد و ابراز کرد: شیر به همت دولت سیزدهم در ۴۰۰ آموزشگاه ابتدایی دولتی استان توزیع می شود.

وزیری با اشاره به اینکه افتتاح «کانون یاریگران» برای نخستین بار در کشور و در استان سمنان یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر و اجرای برنامه های با نشاط و مشاوره ای در زمره فعالیت های این مرکز است.

وی از توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کار دانش به عنوان دیگر رویکرد و دستاورد آموزش و پرورش در دو سال اخیر یاد کرد و بیان داشت: استان سمنان در شاخص توسعه متوازن رشته های فنی که نیاز امروز کشورمان نیز برای تربیت نیروی کار محسوب می شود، در زمره پنج استان برتر ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به توجه به رشته های فنی و کار دانش به عنوان یکی از راهبرد های این اداره کل، تاکید کرد: ۱۷ هزار دانش آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می کنند.

وزیری با بیان اینکه ارتقای زیرساخت های مورد نیاز کیفیت بخشی آموزش در مدارس استان سمنان از دیگر اقدامات اداره کل است، گفت: در اتصال مدارس به شبکه فیبرنوری خوشبختانه مدارس استان سمنان توانسته اند رتبه اول کشور را کسب کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این مسائل به رویکرد های دینی، تربیتی و معنوی دانش آموزان استان سمنان نیز تاکید فراوانی شده است، بیان کرد: ۹۵۰ اردوی تربیتی برای دانش آموزان استان طی سال تحصیلی جاری برگزار شده و مورد استقبال خوب دانش آموزان و خانواده ها هم قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه از صدور مجوزها برای مولدسازی ۶۱ ملک این اداره کل در قالب واگذاری ساختمان های دولتی و طرح مولد سازی خبر داد و بیان کرد: میزان مولدسازی که برای آموزش و پرورش از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص شده بود ۳۷۵ میلیارد تومان بود که بیش از این میزان هم در مقوله مولد سازی استان محقق می گردد.

وزیری در ادامه به برنامه های هفته معلم نیز در استان سمنان اشاره کرد و گفت: تقدیر از یک هزار معلم در یک هزار مدرسه استان سمنان یکی از محوری ترین برنامه های هفته معلم در سراسر استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب ۳۳ معلم برتر در ۳۳ حوزه آموزش و پرورش استان سمنان برای تقدیر از آنها دیگر برنامه هفته معلم در استان است، افزود: سه معلم استانی نیز برای تقدیر در سطح کشور، طی این هفته انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از غبارروبی گلزارهای شهدا در سراسر استان با حضور معلمان و دانش آموزان خبر داد و ابراز کرد: در این هفته برنامه هایی مانند دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و حضور در نماز جمعه نیز برنامه ریزی شده است.

وزیری از اجرای برنامه‌های ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه ها و رویداد های علمی و آموزشی و تربیتی در هفته معلم در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: نواختن «زنگ سپاس معلم» آغازگر برنامه های هفته معلم در استان است.

کد خبر 6092270

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند