Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:56:19 GMT

دانشگاه الزهرا مرجع رسمی آزمون زبان های روسی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۴۲۷

دانشگاه الزهرا مرجع رسمی آزمون زبان های روسی می شود

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: این دانشگاه مرجع اصلی آزمون رسمی زبان های روسی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهناز ملانظری اظهار داشت: دانشگاه الزهرا (س) در سال های اخیر سعی در افزایش دیپلماسی علمی داشته است تا با دانشگاه های دیگر کشورها تعاملات علمی داشته باشد.
وی یادآور شد: یکی از آخرین تفاهم نامه های منعقد شده ما در راستای گسترش ایران شناسی در دانشگاه های روسیه، با انستیتوی شرق شناسی این کشور بوده که همکاران گروه تاریخ دانشگاه الزهرا (س) در این زمینه با طرف روسی تعاملات علمی و فرهنگی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملانظری افزود: همچنین در حال اتمام تفاهم نامه و اخذ مجوز از انستیتو دولتی آموزش زبان روسی پوشکین برای برگزاری دوره های آزمون های زبان روسی هستیم که طرف روس، آذرماه برای افتتاح دفتر آموزش های زبان روسی به دانشگاه الزهرا (س) خواهند آمد.
دانشگاه زبان پوشکین را به اختصار آ.اس.پوشکین می‌نامند و تنهاترین دانشگاهی است که صرفا برای یادگیری زبان روسی از مقطع لیسانس تا دکتری راه اندازی شده است. 
رئیس دانشگاه الزهرا (س) توضیح داد: آزمون زبان روسی نیز همانند آزمون های زبان انگلیسی تافل و آیلتس خواهد بود.
ملانظری تصریح کرد: متولی برگزاری آزمون زبان های روسی در ایران با همکاری انستیتو دولتی پوشکین، دانشگاه الزهرا (س) است، هرچند برگزار کننده اصلی، طرف روسی خواهد بود و ما فقط نقش مجری در برگزاری چنین آزمون هایی را بر عهده خواهیم داشت.
با امضای یادداشت تفاهم همکاری دانشگاه الزهرا (س) و موسسه دولتی آموزش زبان روسی پوشکین در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، دانشگاه الزهرا (س) به عنوان مرکز شبکه همکاری موسسه آموزش زبان روسی پوشکین در ایران معرفی شده است. 
با راه اندازی دفتر این موسسه در دانشگاه الزهرا (س)، برگزاری آزمونهای تستی استاندارد زبان روسی به عنوان زبان خارجی و نیز آزمونهای سنجش کودکان دوزبانه و دوره های ارتقای مهارت استادان زبان روسی با استفاده از خدمات پورتال «آموزش به روسی» http://pushininstitute.ru که شمار کاربران آن بیش از چهار میلیون نفر از ۱۷۸ کشور جهان است، از این پس در ایران به دانشگاه الزهرا (س) واگذار می شود.
مراکز شبکه همکاری «موسسه پوشکین» از امکان برگزاری آزمون تستی استاندارد برخوردار می شوند و شرکت کنندگان این آزمون می توانند نمونه گواهی مصوب «موسسه دولتی زبان روسی پوشکین» را دریافت کنند.

منبع:ایرنا

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت