Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:09:30 GMT

پیشرفت ۸۰ درصدی نوسازی شبکه انتقال گاز کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۶۸۰

پیشرفت ۸۰ درصدی نوسازی شبکه انتقال گاز کشور

نوسازی شبکه انتقال گاز کشور به ویژه در قالب طرح جامع خوزستان از جمله مهم‌ترین طرح های صنعت گاز کشور است که تاکنون با روند پیشرفت بالغ بر ۸۰ درصد ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سعید توکلی درباره ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر نوسازی شبکه انتقال گاز، به خبرنگار شانا گفت: بخشی از این ابلاغیه، به تاسیسات و خطوط لوله مربوط می‌شود که تاکنون ۸۰ درصد از این طرح اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان خوزستان را قدیمی ترین بخش حوزه تولید گاز و نفت در کشور خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس استان خوزستان به عنوان یک قطب انرژی مهم در کشور شناخته می‌شد به همین دلیل بارها هدف حمله‌های دشمن و بمباران قرار می‌گرفت، همین شرایط سبب شده بود صنعت نفت به تعمیرات سریع و اضطراری با کمترین امکانات روی آورد، اکنون نیز بخشی از شبکه انتقال که نوسازی می‌شود مربوط به استان خوزستان است.

توکلی ادامه داد: حجم زیادی از خطوط انتقال گاز خوزستان با پیگرانی‌های هوشمند بررسی و عیوب شناسایی می‌شد اما به مرور زمان بخشی از خطوط و تاسیسات دچار فرسودگی بالا ناشی از تعمیرات مکرر و عمر طولانی شد و دیگر از لحاظ هزینه، ریسک و قابلیت اطمینان برای تعمیر مقرون به صرفه نبودند، به همین دلیل باید نوسازی می شدند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز اظهار کرد: ابتدایی ترین پالایشگاه گازی ما در بیدبلند است که خط اول سراسری از آنجا تا آستارا احداث شد و وظیفه صادرات گاز مارون و آغاجاری به روسیه را در دوران پیش از انقلاب بر عهده داشت، اکنون نیز خط ششم سراسری از عسلویه تا بیدبلند، اهواز، ایلام، لرستان، میاندوآب و دهگلان ادامه می‌یابد که نقش مهمی در تامین گاز کریدور غرب کشور دارد به‌ویژه که صادرات گاز به بغداد و بصره نیز از همین کریدور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان توسعه مطلوبی را تجربه می‌کند، ادامه داد: اکنون همه برق مصرفی خوزستان از گاز تامین و تولید می‌شود، نیروگاه‌های رامین اهواز، آبادان و خرمشهر با بهره‌مندی از گاز با توان بالایی به تولید برق می‌پردازند، در بخش توسعه نفتی و گازی نیز از سال ۸۵ یک طرح جامع در سطح شرکت ملی گاز ایران مطرح شد که بر اساس آن شبکه تاسیسات خوزستان نوسازی شد.

توکلی مهم‌ترین خط نوسازی شده را خط پنجم اعلام کرد و گفت: بعضی از خطوط نوسازی شدند که مهم‌ترین آنها خط گاز ترش یا همان خط پنجم سراسری بود که گاز ترش خوزستان را نیز به پالایشگاه بیدبلند منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز درباره تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند توضیح داد: وظیفه تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند بر عهده شرکت انتقال گاز است که این امر از دو طریق تامین می شود، نخست از خط پنجم سراسری که گاز ترش را جهت شیرین‌سازی به بیدبلند تحویل می‌دهد، سپس از طریق جمع آوری گاز ترش در ان‌جی‌ال‌های ۲۰۰، ۳۰۰ و ۱۶۰۰ در مناطق نفت‌خیز که در بیدبلند تصفیه و شیرین سازی شده و به شبکه خوزستان تحویل داده می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۱۰۲۹ ردیف بودجه و ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجید محمدرضا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به اتمام رسید.

وی با اشاره به از سرگیری پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال بود مسکوت مونده بود، افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن‌سازی کمربند امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تقاطع نیک اندیش نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو به مراحل پایانی رسیده است و اگر واگن تامین شود آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، تاکید کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، سال ۱۴۰۲ تملک برای آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال تمام شد.

محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با ۵۰ سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

وی تاکید کرد:با پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام شده است و سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمدرضاخانی با اشاره به وجود ۱۰۲۹ ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 749261

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان